برای پزشکان

تشنج در طی چرخه قاعدگی مرتبط با صرع مقاوم به دارو

این مطالعه ارتباطی را بین زنان مبتلا به صرع کاتامینال نشان می دهد که در طول چرخه قاعدگی و صرع مقاوم به دارو بیشتر دچار تشنج می شوند. کسانی که مبتلا به صرع کاتامنیال هستند تقریباً چهار برابر بیشتر از زنانی که در طول چرخه قاعدگی خود افزایش دفعات تشنج را تجربه نمی کنند ، دچار صرع مقاوم به دارو هستند.
بر اساس مطالعه ای که Rutgers انجام داده است و ممکن است منجر به درمان های متناسب شود ، تشنج های مکرر در طول چرخه قاعدگی در زنان مبتلا به صرع عمومی ژنتیکی برای اولین بار با صرع مقاوم به دارو مرتبط است ، در صورتی که داروهای ضد تشنج کار نمی کنند.
براساس مطالعه انجام شده در مجله Neurology ، زنان مبتلا به صرع عمومی ژنتیکی به نام صرع catamenial – هنگامی که فرکانس تشنج در طول چرخه قاعدگی آنها افزایش می یابد – تقریباً چهار برابر بیشتر از زنانی که هیچ تغییری در فرکانس ندارند ، مبتلا به صرع مقاوم به دارو هستند. . این ارتباط در دو نمونه مستقل یافت شد.
“به طور معمول ، تصور می شود که صرع جنرالیزه ژنتیکی بهتر از صرع کانونی به داروهای ضد تشنج پاسخ دهد. با این حال ، مطالعات قبلی نشان می دهد اقلیتی از افراد ، بین 18 درصد تا 36 درصد ، مبتلا به صرع جنرالیزه ژنتیکی به این داروها پاسخ خوبی نمی دهند “، نویسنده ارشد گری هیمن ، استادیار گروه ژنتیک در دانشکده علوم و هنرها در دانشگاه راتگرز-نیوبرانزویک گفت: “مشخص نیست که چرا تشنج در این افراد به خوبی جواب نمی دهد ، و ما به دنبال بررسی این موضوع هستیم. ما یک ارتباط شگفت آور بین چرخه قاعدگی زنان و مبتلایان به صرع ژنتیکی مقاوم در برابر دارو پیدا کردیم. درک دلایل این ارتباط می تواند به گزینه های درمانی جایگزین و شخصی برای حداقل برخی از بیماران منجر شود. “
در صرع عمومی ، تشنج از دو طرف مغز شروع می شود ، در حالی که صرع کانونی فقط در یک قسمت از مغز شروع می شود.
طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، در سال 2015 ، حدود 3.4 میلیون نفر ، از جمله 470،000 کودک ، در ایالات متحده مبتلا به صرع بودند. داروهای ضد تشنج گسترش تشنج در مغز را کاهش می دهد و برای حدود دو سوم افراد مبتلا به صرع کار می کند. سایر گزینه ها شامل جراحی است.
این مطالعه 589 بیمار مبتلا به صرع جنرالیزه ژنتیکی مقاوم به دارو در مرکز صرع جامع کلمبیا و 66 بیمار در مرکز جامع صرع ییل را شامل می شود. هدف تولید و اعتبارسنجی الگویی برای پیش بینی صرع عمومی بود که در برابر درمان دارویی مقاومت می کند.
چنین مدل هایی ممکن است به متخصصان مراقبت های بهداشتی امکان شناسایی بیمارانی را بدهد که ممکن است از درمان تهاجمی تر یا متفاوت برخوردار شوند.
تصویر چند رنگی از مغز که بر اساس داده های حاصل از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی ساخته شده است. در صرع جنرالیزه ، تشنج از دو طرف مغز شروع می شود. تصویر به انستیتوی ملی بهداشت روان ، موسسات ملی بهداشت معتبر است.
هیمن گفت: “زنانی كه تشنج در طول چرخه قاعدگی افزایش می یابد و صرع ژنتیكی مقاوم در برابر دارو دارند ، ممكن است نمایانگر یك گروه همگن با علت خاص باشند.” “مطالعات ژنتیکی و درمانی در مورد این زنان می تواند دلیل آن را کشف کند و درمان متناسب با آن ایجاد شود. اگرچه نمونه مطالعه ما یکی از بزرگترین نمونه های موجود در تاریخ است و در دو نمونه مستقل یافت شده است ، اما تحقیقات بیشتر با استفاده از اندازه های نمونه بزرگتر لازم است. “
سوزان تورنتون ، که دکترای خود را در دانشگاه راتگرز دریافت کرد و اکنون در دانشگاه سوارمور است ، در این مطالعه سهیم بود. از نویسندگان این مقاله می توان به دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا ، دانشگاه میامی ، دانشگاه ییل ، دانشگاه آکسفورد ، دانشگاه آزاد بروکسل ، دانشگاه موناش ، بیمارستان سلطنتی ملبورن ، دانشگاه ملبورن و آلفرد سلامتی اشاره کرد.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا