برای بیماران

حقایقی درباره کانابیس یا حشیش از نظر پزشکی

سوالی باقی نمی ماند، طبیعت ما،همه پاسخ ها را دارد! حکم صادر شده است. یکی از قوی ترین پاسخ ها به بسیاری از مشکلات بشریت حشیش است. این کلمه بیانگر یک  داروی قدرتمند ، و نیروگاه صنعتی و هم زمان ، یک گیاه اهریمنی است. طمع ، سیاست و نژادپرستی ، گوهر این گیاه را گرفته اند و آن را تحقیر کرده اند. بارها و بارها ما به هدایایی که طبیعت فراهم می کند، پشت می کنیم ، تنها به این دلیل که یک روز متوجه شویم همه آن کارها را اشتباه انجام داده ایم ؟! به موارد شگفت انگیزی که حشیش ارائه داده است، توجه کنید: بسیاری از مردم سخت باور می کنند که  یک داروی تفریحی ​​(و بسیار غیرقانونی)  که باعث محبوبیت چیچ و چونگ در دهه 1970 شد ، به عنوان یک درمان معجزه آسا برای برخی از بیماری ها  در دهه  2000 تبلیغ شود. چه اتفاقی در 40 سال  متعاقب آن رخ داد که  ماری جوانای بدنام را از تهدید سلامت عمومی به پرتوی امید برای درمان سرطان و مدیریت درد و غیره تغییر داد؟ پاسخ ساده است ، مردم باهوش تر شده اند و کمتر در معرض  تبلیغات هستند، و محققان پزشکی جسورتر و قاطع تر شده اند. ما راه زیادی را از ذهنیت مضحک “Reefer Madness” طی کرده ایم. تحقیقات جدید نشان داده اند که حداقل برخی از ترکیبات موجود در گیاه کانابیس که معمولاً ماری جوانا نامیده می شود ، ممکن است در درمان تومورها ، برخی از سرطان ها ، درد مزمن ، اسپاسم ها، تشنج ها و روان پریشی ها موثر باشد. در حال حاضر آزمایشات بالینی در حال بررسی و مطالعه ی  استفاده از ماده خالص کانابینوئید در درمان حملات صرع در کودکان می باشد. یک درمان دارویی کاملاً جدید به محض این که دولت آمریکا از نظرات ابتدایی خود درباره حشیش ،صرف نظر کند، امکان پذیر خواهد بود. این یک جریان آهسته است که در حال تغییر می باشد. صنایع زیادی وجود دارد که در نتیجه ی این تحول، متزلزل خواهد شد.

در مورد صنایعی که در حال حاضر از غیر قانونی بودن حشیش سود می برند فکر کنید:

  • مجتمع صنعتی زندان (آیا می دانید زندانها مرکزی برای سود هستند؟)
  • اداره مبارزه با مواد مخدر
  • پلیس (بیشتر دستگیری ها، به دلیل «جنایات» خفیف حشیش برای پر کردن زندان ها است)
  • شرکت های دارویی (“فروشندگان واقعی دارو”)
  • صنعت کاغذ سازی
  • صنعت پارچه
  • اتحادیه های مواد مخدر

تاریخچه کانابیس را به عنوان دارو بررسی کنیم

در آمریکا همیشه اینطور نبوده است. یکی از رازهای کوچک کثیف  که از کتاب های تاریخ خارج شده است این است که اولین مستعمره ی آمریکا ، در سال 1619 ، با فرمان پادشاه  جیمز اول ، از کنف (نام رایج دیگر حشیش) به عنوان محصول نقدی برای صادرات به اروپا استفاده می کردند.  کنف قبلا (و هنوز هم در خارج از ایالات متحده ) برای تولید بهترین طناب ها در دنیا، همچنین بهترین لباس ها و نیز کاغذ استفاده می شد. در قرن نوزدهم ، ماری جوانا به عنوان یک داروی اصلی در غرب ظهور کرد. مطالعات دهه 1840 توسط یک پزشک فرانسوی به نام ژاک ژوزف مورو [یک روانپزشک فرانسوی] نشان داد که ماری جوانا سردرد را بهبود می بخشد ، اشتها را افزایش می دهد و به بیماران در خوابیدن کمک می کند.

1850 – ماری جوانا به داروسازی ایالات متحده اضافه شد

در سال 1850 ماری جوانا راه خود را به فارماکوپه ایالات متحده باز کرد. [یک  مرجع رسمی تنظیم استانداردهای عمومی برای همه ی داروهای  نسخه شده و بدون نسخه ] ، که ماری جوانا را به عنوان درمان بسیاری از اختلالات  ذکر کرده است ، از جمله: نورالژی ، کزاز ، تیفوس ، وبا ، هاری ، اسهال خونی ، الکلیسم ، اعتیاد به افیون ، سیاه زخم ، جذام ، بی اختیاری ، نقرس ، اختلالات تشنجی ،التهاب لوزه ، جنون ، خونریزی قاعدگی بیش از حد و خونریزی رحمی . در اینجا یک واقعیت وجود دارد که  گوش های بیشتر معلمان تاریخ آمریکا را به عقب می زند. جورج واشنگتن ، پدر کشور آمریکا ، حشیش را به عنوان محصول اصلی خود در کوه ورنون پرورش می داد. شرط می بندم که آنها آن را در دبیرستان به شما یاد نداده ند. بنابراین چه چیزی حشیش را چنان قدرتمند می کند که در ایالات متحده و بسیاری از کشورها در سراسر جهان ممنوع شده است؟

1933 – ویلیام راندولف هرست در نکوهش حشیش نقش بازی می کند

ماری جوانا در سال 1933 ، هدف کنترل دولت قرار گرفت. داستانهای هیجان انگیز اعمال خشونت آمیز را به مصرف حشیش پیوند زدند بسیاری از عجیب ترین داستان ها  که در روزنامه ها منتشر شده بود توسط ویلیام راندولف هرست نوشته شده بود.گزارش شده است که هر ست  در صنایع  چوب و صنایع کاغذ سازی منافع مالی داشته است و ممکن است به دنبال از بین بردن رقابت در کنف بوده باشد. اولین قوانین ضد حشیش در ایالات متحده، در شهرهای مرزی با مکزیک تصویب شد ویلیام راندولف هرست یک سرمایه دار روزنامه بود، تا اواسط دهه 1920 صاحب بیست و هشت روزنامه هرست سپس کلمات کانابیس و کنف را از روزنامه های خود حذف کرد و یک کار تبلیغاتی علیه ماری جوانا آغاز کرد.

1936 – داروهای جدید جایگزین ماری جوانا به عنوان درمان درد شدند.

در پایان سال 1936 … هر 48 ایالت قوانینی را برای تنظیم ماری جوانا وضع کرده بودند. با توسعه آسپرین ، مورفین و سپس داروهای دیگر مشتق از تریاک، کاهش مصرف حشیش در پزشکی سرعت گرفت . همه آنها کمک کردند که جایگزین ماری جوانا در درمان درد و سایر شرایط پزشکی در طب غربی ایجاد شود. اما تحقیق متوقف نشد.

1964 تتراهیدروکانابینول THC ، ماده روان گردان اصلی حشیش ،برای اولین بار شناسایی و سنتز شد.

در سال 1964 دکتر رافائل مچولام ، استاد شیمی دارویی در دانشگاه عبری اورشلیم ، اولین شخصی بود که دلتا-9-تتراهیدروکانابینول (THC) ، جز اصلی روانگردان حشیش را شناسایی کرد.وی همچنین اولین کسی بود که THC را سنتز کرد.

1968 – دانشگاه می سی سی پی پرورش دهنده رسمی  ماری جوانا برای دولت فدرال شد.

از حدود سال 1968 دانشگاه می سی سی پی، در اداره ی مبارزه با مواد مخدر یا آژانس قبلی آن ،برای تولید ماری جوانا برای استفاده دولت و فعالیتهای تحقیقاتی به عنوان تنها کشت دهنده ی ثبت شده ماری جوانا در اداره مبارزه با مواد مخدر نام نویسی کرد….  دانشگاه می سی سی پی  ماری جوانا را در اختیار محققان قرار داد تا  مطالعات مختلف از تحقیقات شیمیایی گرفته تا سم شناسی پیش بالینی در حیوانات و کار بالینی بر روی انسانها انجام شود.

1970 – کنگره قانون مواد کنترل شده  تصویب کرد به طور موقت حشیش را به عنوان ” ماده  برنامه من” برچسب گذاری کنید.

این وضعیت غیرقانونی در انتظار تایید کنگره بود مبنی بر اینکه حشیش خطرناک است  و نیاز به  برنامه من وضعیت  دارد. یک کمیسیون ریاست جمهوری به رهبری ریموند شفر، فرماندار جمهوری پنسیلوانیا ،برای بررسی تحقیقات ایجاد شد و یک استراتژی طولانی مدت را توصیه کرد.

1971 و 1972 – تجویز رسمی برنامه ریزی شده حشیش

رئیس جمهور ریچارد نیکسون و کمیسیون شفر به اتفاق آرا توصیه کرد که جرم زدایی از این ماده صورت گیرد و ماری جوانا برای استفاده شخصی توسعه یابد. نیکسون این  گزارش را نادیده گرفت و توصیه های آن را رد کرد. وی اطلاعات غلطی را در مبارزه با حشیش راه اندازی کرد و جنگ با مواد مخدر را شروع کرد. او حشیش را مانند بخشی از جنگ فرهنگی دانست که ایالات متحده را نابود می کند ، و ادعا کرد که کمونیست ها از آن به عنوان سلاح استفاده می کنند. “همجنسگرایی ، تخدیر کردن ، به طور کلی بی اخلاقی  ” نیکسون با غضب حرف زد.” اینها دشمنان جوامع نیرومند هستند، به همین دلیل کمونیست ها و چپ گراها فشار می آورند، آنها سعی دارند ما را نابود کنند. ”  اطلاعات دارویی او بسیار ساده انگارانه بود: ” قانون را اجرا کنید. باید آنها را بترسانید.”

1974 – برای رشد ماری جوانا جهت اهداف تحقیقاتی به عنوان مسئول قرارداد موسسه ملی سو مصرف مواد مخدر (NIDA) تاسیس شد .

موسسه ملی سو مصرف مواد مخدر از بدو تاسیس در سال 1974 ،تنها مدیر قرارداد تولید حشیش (ماری جوانا) برای اهداف تحقیقاتی و تنها منبع قانونی حشیش در ایالات متحده بوده است. NIDA همچنین به هفت بیمار تحت یک بیمار اصطلاحاً  “استفاده دلسوزانه” برنامه های کاربردی جدید دارویی (IND)،  حشیش می رساند. در سال 1978 ، NIDA به عنوان بخشی از توافق قضایی توسط وزارت بهداشت و خدمات انسانی ، شروع به تامین حشیش برای بیمارانی که پزشکانشان  درخواست کرده بودند کرد و از FDA ، USID دریافت کرد.

24 نوامبر 1976 – دادگاه فدرال درباره استفاده رابرت راندال از ماری جوانا یک “ضرورت پزشکی” قانون گذاری کرد.

در نوامبر سال 1976 ، مردی از واشنگتن دی سی [رابرت راندال] که به گلوکوم مبتلا شده بود، از قانون حقوقی کمتر استفاده شده ، برای دفاع از خود در برابر اتهامات کیفری کشت ماری جوانا استفاده کرد (US v. راندال) . در 24 نوامبر 1976 ، قاضی فدرال جیمز واشنگتن حکم داد که  استفاده راندال از ماری جوانا “یک ضرورت پزشکی …”بوده است. قاضی واشنگتن اتهامات کیفری علیه راندال را رد کرد. هم زمان با این تصمیم قضایی ، آژانس های فدرال پاسخ دهنده به دادخواست ارائه شده توسط راندال در ماه می 1976 ، به این بیمار با تایید FDA ، مجوز دسترسی به منابع دولتی پزشکی ماری جوانا دادند. راندال اولین آمریکایی بود که ماری جوانا را برای معالجه پزشکی دریافت کرد.

می 1985- مارینول تاییدیه FDA گرفت

مارینول که توسط یونیمد  ساخته شد، نام تجاری درونابینول است که یک شکل مصنوعی دلتا 9-تتراهیدروکانابینول (THC) ، یکی از اجزای اصلی روانگردان ماری جوانای بوتانیکال،می باشد. این دارو در ماه می 1985 برای درمان تهوع استفراغ مرتبط  با شیمی درمانی سرطان، در بیمارانی که به درمان های دیگر ضد تهوع پاسخ نداده اند، تایید شد. در دسامبر سال 1992 ، برای درمان بی اشتهایی همراه با کاهش وزن در بیماران مبتلا به ایدز تایید FDA گرفت.

1992 – دانشمندان اولین اندوکانابینوئید را کشف کردند.

بیست و هشت سال پس از کشف THC ، در سال 1992 ، دکتر مچولام ، همراه با دکتر ویلیام دیوان و دکتر لومیر هانوس ، اولین کانابینوئید درون زا (یا اندو کانابینوئید) مغز – نسخه طبیعی مغز از THC – را شناسایی کردند.  آنها این ماده را “anandamide” ، از کلمه سانسکریت “ananda” ،  به معنای “سعادت ابدی” یا “لذت عالی”نامیدند. ورزش شدید ترشح آناندامید را تحریک می کند و حس خوشبختی و سرخوشی  همراه با یک تمرین سالم – که علاقه مندان به دوی آهسته از آن به عنوان “دونده بالا” یاد می کنند – به دلیل افزایش سطح اندوکانابینوئید است. همچنین اعتقاد بر این است که سیستم اندو کانابینوئید در مغز به تنظیم احساسات ، تقویت حافظه و هماهنگی حرکات کمک می کند.

5 نوامبر 1996 – کالیفرنیا اولین ایالتی بود که مصرف پزشکی ماری جوانا را قانونی کرد.

رأی دهندگان در کالیفرنیا مصرف پزشکی ماری جوانا را در سال 1996 تصویب کردند. به عنوان قانون  215 ، به بیماران و مراقبان اولیه آنها، با توصیه پزشک ، اجازه داده می شود ماری جوانا داشته باشند  و پرورش دهند تا برای درمان ایدز ، سرطان ، اسپاستیسیتی عضلانی ، میگرن و چندین مورد دیگر مصرف کنند.همچنین در صورت توصیه ماری جوانا برای بیمارانشان ، آنها را از مجازات محافظت می کند.

7 اکتبر 2003 – دولت ایالات متحده حق ثبت اختراع کانابینوئیدها را دریافت کرد.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده حق ثبت اختراع  برای استفاده درمانی “کانابینوئیدها به عنوان آنتی اکسیدان ها و محافظ های عصبی ” را دریافت کرد. چکیده این مقاله می گوید: “مشخص شده است که کانابینوئیدها خواص آنتی اکسیدانی دارند مشخص شده است که کانابینوئیدها کاربرد خاصی  به عنوان محافظ های عصبی دارند در درمان بیماری های  نورودژنراتیو ، مانند بیماری آلزایمر

8 آگوست 2013 – دکتر سانجی گوپتا به نفع کاربرد پزشکی ماری جوانا نظر داد

“من به اشتباه اعتقاد داشتم آژانس مبارزه با مواد مخدر، ماری جوانا را با اثبات علمی به عنوان یک ماده مخدر لیست یک ،ذکر کرده است. مطمئناً ، آنها باید استدلال با کیفیت ارائه دهند که  چرا ماری جوانا را در گروه داروهای با بیشترین خطر قرار دادند که هیچگونه استفاده دارویی پذیرفته شده ندارد و پتانسیل بالایی برای سو مصرف دارد. آنها علم حمایت از این ادعا را نداشتند و من هم اکنون می دانم  که وقتی صحبت از ماری جوانا می شود ، هیچ یک از این موارد درست نیست. این دارو  پتانسیل بالایی برای سواستفاده ندارد و کاربرد های پزشکی بسیار مشروع هستند. ما تقریباً 70 سال در ایالات متحده ،به طرز وحشتناک و سیستماتیکی  گمراه شده ایم و من بخاطر نقش خودم در این امر عذرخواهی می کنم. سریع به امروز منتقل می شویم و 30 ایالت در ایالات متحده مصرف پزشکی ماری جوانا را قانونی کرده اند! قدرت این گیاه  در حال بازگشت است! بیشتر افراد نام ماده شیمیایی THC را شنیده اند که ماده سازنده حشیش است و باعث بالا رفتن مصرف کنندگان می شود. اما اخیراً توجه به جز  دیگری جلب شده است، که CBD نامیده می شود و باعث ایجاد سر و صدا در بین  پزشکان و جامعه علمی شده است.

کانابیدیول چیست؟

کانابیدیول یا CBD یکی از حداقل 113 کانابینوئید فعال می باشد که  هم در  کانابیس و هم در کنف صنعتی  وجود دارد. این ماده در هر دو گیاه موجود است، هر چند  شیوع  یا  ترکیب کلی  CBD ،می تواند از یک گونه به گونه دیگر بسیار متفاوت باشد. بر خلاف THC (کانابینوئید شایع دیگر) ، کانابیدیول روانگردان نیست ولی پتانسیل داشتن  خواص درمانی مختلف برای بسیاری از اختلالات  پزشکی از جمله سرطان ، صرع ، اضطراب ، درد و بسیاری دیگر را دارا می باشد. THC و CBD رابطه ای  معکوس دارند ، هر چه کانابیدیول بیشتر باشد ، THC کمتراست  و عکس این نیز صادق است. مطالعات علمی و بالینی همچنان بر پتانسیل کانابیدیول به عنوان درمان احتمالی طیف وسیعی از بیماری ها ، از جمله آرتریت روماتوئید ، دیابت ، الکلیسم ، ام اس ، درد مزمن ، اسکیزوفرنی ، PTSD یا اختلال اضطرابی بعد از تروما ، عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک ، صرع و سایر اختلالات عصبی تأکید می کنند. کانابیدیول اثرات محافظت عصبی  و اثرات  نوروژنیک نشان داده است و در حال حاضر خواص ضد سرطانی آن در چندین دانشگاه و مراکز تحقیقاتی در ایالات متحده و جاهای دیگر مورد بررسی قرار گرفته است. کانابیدیول برای چالش های سلامتی متنوع و وسیعی به خوبی کار می کند چرا که سیستم اندوکانابینوئید شما را افزایش می دهد. این یک سیستم درون بدن شماست که عملکرد صحیح سلولهای شما را تنظیم می کند و خیلی موارد دیگر! اجازه دهید نگاهی دقیق تر به این سیستم مهم بدن داشته باشیم.

سیستم اندو کانابینوئید چیست؟

سیستم اندوکانابینوئید (ECS) یکی از سیستم های نظارتی در بدن ما است. این سیستم همه چیز از آرامش ، خوردن ، خواب ، التهاب و حتی عملکرد شناختی  را کنترل می کند. به طور خلاصه ، سیستم اندوکانابینوئید شما، مسئول این است مطمئن باشید که کل بدن شما به طور بهینه کار می کند. دو نوع گیرنده کانابینوئید در تمام بدن شما یافت می شود (CB1 و CB2) ،  اما آنها در مغز و سیستم ایمنی شما بسیار فراوان هستند. این سیستم می خواهد تعادل را حفظ کند ، که اصطلاحاً هموستاز نامیده می شود. به منظور ایجاد هموستاز ، بدن ما ، ابزارهایی به شکل مواد مغذی و ترکیباتی از هر چیزی که می خوریم (از جمله هوایی که نفس می کشیم و آبی که می نوشیم)، به کار می گیرد. مجموعه خاصی از مواد مغذی به نام کانابینوئیدها در هر سطح از زندگی بیولوژیک باعث هموستاز می شوند، از مرحله ی  سلولی ، تا مرحله ی  ارگانیسم ، و شاید تا سطح جامعه و فراتر از آن . کانابیدیول به عنوان یک سوئیچی کار می کند که سیستم اندوکانابینوئید ما را روشن می کند. آیا می دانستید بدن شما کانابینوئیدهای خاص خودش را  شبیه CBD و THC  تولید می کند ؟ این کانابینوئیدهای درون زا، بخشی از یک سیستمی هستند که به عنوان “کنترل اصلی” بدن عمل می کند.همان سیستم برای کار با کانابیدیول طراحی شده است ! سیستم کانابینوئید درون زا یا سیستم اندوکانابینوئید (ECS) ، یک سیستم اخیراً کشف شده از کانابینوئیدهای طبیعی و گیرنده های کانابینوئید در کل بدن شما می باشد! توانایی کانابیدیول در تعامل با چندین ارگان بدن ، همراه با ایمنی قابل توجه و سمیت بسیار کم ، می تواند نشاندهنده ی آینده روشن این گیاه فوق ستاره 5000 ساله باشد.

ترکیبات درمانی دراین گیاه شگفت انگیز

همزمان  با پیشرفت علم حشیش پزشکی ، ما در حال کشف موارد بیشتری در مورد 483 ترکیب شیمیایی موجود در گیاه حشیش Sativa هستیم. حشیش حاوی حداقل 113 نوع کانابینوئید است که بسیاری از آنها دارای ارزش پزشکی اثبات شده هستند ، اما فقط یکی شما را مسموم میکند.ترکیب مسئول سرخوشی THC یا تتراهیدروکانابینول است. در زیر یک نمودار از کانابینوئیدهای مهم موجود در کانابیس و اثرات آن آورده شده است. جالب اینجاست که نشان داده شده است CBD ضد اثرات  روانگردانی THC است.

واقعیت های مهم کانابیدیول

اطلاعات غلط زیادی در مورد این ترکیب دارویی وجود دارد ، بنابراین بیایید در مورد حقایق صحبت کنیم و سردرگمی را از بین ببریم … در حالی که کیفیت داروی کانابیدیول همچنان در سراسر کشور موج می زند ، بیشتر ایالت ها در حال بررسی قوانین محدودیت قانونی شدن مصرف پزشکی ماری جوانا  هستند تا ساکنان آنها بتوانند برای درمان بیماری های ناتوان کننده شان، به محصولات کانابیدیول دسترسی پیدا کنند. اگر بیماری به اندازه ای بدشانس باشد که در یک ایالت بدون هیچ قانون و یا دسترسی قانونی به محصولات کانابیدیول زندگی کند، او ممکن است احساس کند که هیچ گزینه مناسبی وجود ندارد که بتواند همان تسکین را ایجاد کند. اینجا جایی است که محصولات کانابیدیول مشتق از کنف به کار می آید.بحث های زیادی وجود دارد که نشان می دهد کانابیدیول مشتق از کنف صنعتی نیز همان خواص کانابیدیول مشتق از کانابیس را دارد ، و آن را به یک گزینه بالقوه برای بیمارانی که به طور قانونی نمی توانند به ماری جوانای دارویی دسترسی پیدا کنند اما می توانند به طور قانونی  محصولات کانابیدیول مشتق از کنف را خریداری کنند، تبدیل کرده است. بسیاری از مردم کاملاً با کانابیدیول مشتق شده از کنف آشنا نیستند ، با این حال دقیقاً چه چیزی برای دانستن وجود دارد؟

  • کانابیدیول نوع 100٪ قانونی و غیر روانگردان ماری جوانا است و در واقع می تواند با اثرات ناخوشایند کشیدن علف ، مانند پارانویا یا تحریک پذیری بیش از حد ، مقابله کند.
  • کانابیدیول غیر روانگردان است زیرا در مسیری که THC عمل می کند، فعالیت نمی کند. این مسیرها که گیرنده های CB1 نامیده می شوند، در مغز بسیار زیاد متمرکز هستند و مسئول تغییرات ذهنی در اثر THC هستند.
  • کانابیدیول بر روی گیرنده ها و آنزیم های کاملاً متفاوتی از THC عمل می کند ، که منجر به کاهش قابل توجه اضطراب ، افسردگی و استرس می شود.
  • کانابیدیول کاملا ایمن است و اعتیاد آور نیست.
  • شرکت های دارویی نمی توانند کانابیدیول را ثبت اختراع کنند مگر اینکه آن را ابتدا به یک ماده شیمیایی مصنوعی تبدیل کنند.
  • چندین مورد تکان دهنده از قدرت کانابیدیول در درمان بیماریهای عصبی جدی مانند صرع ، MS و فلج مغزی وجود دارد.
  • کانابیدیول همچنین می تواند برای تعادل هورمون ها ، کاهش اضطراب ، کاهش التهاب و درد مزمن ، مبارزه با سندرم متابولیک و کاهش چاقی  استفاده شود.
  • شما می توانید کانابیدیول مشتق از کنف را به صورت قانونی در هر جای آمریکا و اکثر کشورهای جهان خریداری کنید.

واقعیت های مهم در مورد کانابیدیول  مشتق از کنف صنعتی

کنف کشاورزی و ماری جوانای دارویی  هر دو از گیاه Cannabis Sativa L تهیه می شوند. کنف  کشاورزی ، که اغلب به آن “ساقه کنف” گفته می شود ، متفاوت از کانابیس حاوی THC رشد می کند و شبیه به بامبو به نظر می رسد. گیاهان ماری جوانای تولید کننده THC ، به طور متوسط ​​تا ارتفاع  5 فوت ، با فاصله شش تا هشت فوت از هم رشد می کنند. کنف  کشاورزی تا ارتفاع 10 تا 15 فوت یا بیشتر ، قبل از برداشت ، با فاصله ی  سه تا شش اینچ از هم رشد داده می شود. کنف در هنگام گرده افشانی،پتانسیل کمی برای تولید THC با محتوای بالا دارد. تا زمانی که گیاهان کنف کشاورزی توسط اعضای خود گیاهان ،گرده افشانی شوند، ژنتیک مشابه خواهد ماند و تقریباً هیچ سطحی از THC باقی نخواهد ماند.

دو افسانه مشترک درباره کانابیدیول

“CBD دارو است. THC تفریحی است. “

پروژه کانابیدیول بارها و بارها سوالات زیادی را از سراسر جهان دریافت می کند، مردم می گویند که به دنبال “CBD ، بخش دارویی” گیاه هستند ، “نه THC ، بخش تفریحی “که شما را سرخوش می کند. در واقع ، THC ، “عامل سرخوشی” ،دارای خواص درمانی عالی است. دانشمندان در مرکز تحقیقات Scripps  در سان دیگو گزارش دادند  که THC آنزیمی را که در تشکیل پلاک بتا آمیلوئید ، مشخصه مربوط به آلزایمر، نقش دارد را مهار می کند. دولت فدرال THC تک مولکولی را به عنوان ضد تهوع و تقویت کننده اشتها ، میشناسد ، آن را یک داروی برنامه III می داند ، گروهی که برای مواد دارویی با پتانسیل سو استفاده کم.، اختصاص یافته است .ولی کامل گیاه ماری جوانا ، تنها منبع طبیعی THC ، همچنان به عنوان یک داروی خطرناک برنامه I که هیچ ارزش پزشکی ندارد، طبقه بندی می شود.

“CBD بدون THC موثرتر است.”

THC و CBD زوج قدرت ترکیبات کانابیس هستند که با یکدیگر بهترین عملکرد را دارند. مطالعات علمی نشان داده است که CBD و THC برای افزایش اثرات درمانی یکدیگر، به طور سینرژیک برهم کنش دارند. محققان انگلیسی نشان داده اند که CBD اثر ضد التهابی THC را در یک مدل حیوانی کولیت تقویت می کند . دانشمندان در مرکز پزشکی کالیفرنیا اقیانوس آرام در سانفرانسیسکو تشخیص دادند که ترکیبی از CBD و THC اثر ضد توموری قوی تری نسبت به هریک از دو ترکیب به تنهایی در آزمایش بر روی رده های سلولی سرطان مغز و  سرطان پستان دارد . و تحقیقات بالینی گسترده نشان داده است که CBD همراه با THC برای درد نوروپاتیک از هریک از دو ترکیب به تنهایی به عنوان یک مولکول منفرد، سودمندتر است. جنبه منفی THC : هنوز هم در بسیاری از ایالات غیرقانونی است و برای بسیاری از افراد ، سرخوشی ،عملکرد را سخت می کند. اکنون که به شما حقیقت در مورد مزایای بهبود دهنده ی این گیاه قدرتمند گفته  شده ، بیایید بررسی کنیم که چگونه می تواند به بهبود سلامت شما کمک کند.

تفاوت میان روغن کنف و روغن CBD

دانستن تفاوت بین روغن کنف و روغن CBD از اهمیت حیاتی برخوردار است چرا که استفاده از آنها به شدت متفاوت است. از آنجا که به نظر می رسد این اسامی به جای یکدیگر استفاده میشوند ، تشخیص تفاوت واقعی بین روغن کنف و روغن کانابیدیول ، دشوار است. با این حال ، واقعیت این است که در حالی که هر دو از یک گیاه گرفته می شوند ، این دو روغن تفاوت زیادی در ترکیب و استفاده با یکدیگر دارند.دانستن تفاوتهای کلیدی بین این دو روغن باعث خواهد شد به شما به عنوان یک مصرف کننده ، کمک کند تا در مورد خریدهای خود بهتر آموزش ببینید و محصولی را پیدا کنید که واقعاً پاسخگوی نیازهای شما باشد.

روغن کانابیدیول

کانابیدیول (CBD) یکی از دو کانابینوئید اصلی است که در گیاه کانابیس  و کنف  ، یافت می شود. کانابینوئید  دیگر تتراهیدروکانابینول (THC) می باشد . برخلاف THC ، CBD روانگردان نیست ، این به آن معنی است که هیچ اثر روانشناختی وجود ندارد و هیچ “سرخوشی”دیده نمی شود. بسته به محصول ، CBD از هر یک از گیاهان کنف یا کانابیس استخراج می شود. کانابیدیول مشتق از کانابیس ،معمولاً THC نیز دارد، که می تواند بر وضعیت قانونی بودن آن تاثیر بگذارد. از طرف دیگر ، CBD مشتق از کنف، THC بسیار کمی دارد ، و هنگامی که از کنف صنعتی ، رشد یافته در خارج از کشور، برداشت شده باشد، قانونی می باشد. محصولات CBD به اشکال مختلفی شامل تنتور ، روغن و مومیایی ارائه می شوند.

روشهای استخراج

چندین روش استخراج معمولاً برای برداشت کانابیدیول استفاده می شود. بهترین روش استخراج توسط دی اکسید کربن (CO2) است. در این روش از گرما استفاده نمی شود ، که باعث می شود یکپارچگی محصول دست نخورده باقی بماند. روغن کانابیدیول با کیفیت پایین ممکن است با استفاده از یک حلال استخراج شود. این می تواند بسیار خطرناک باشد ،چرا که ممکن است حلال در محصول نهایی وجود داشته باشد. علاوه بر این ، حرارت بالا  بسیاری از مواد مغذی و خواص دارویی موجود در CBD را از بین می برد.

مزایای پزشکی

 CBD با یک سیستم نظارتی عمده معروف به سیستم  اندوکانابینوئید(ECS) کار می کند. عمدتا روی دو گیرنده تاثیر میگذارد: CB1 و CB2. با کار در بدن برای تحریک کانابینوئیدهای طبیعی بدن ، CBD شواهد امیدوار کننده به عنوان یک درمان موثر برای بسیاری از بیماری ها نشان داده است ، مانند سرطان ، آرتریت ، مولتیپل اسکلروزیس ، صرع و غیره. علاوه بر این ، CBD اغلب برای مقابله با اثرات منفی THC در کسانی که خواهان مزایای هر دو کانابینوئید بدون عوارض جانبی هستند استفاده می شود. مطالعات اولیه نشان داده است که روغن کانابیدیول ممکن است از خواص سلامتی و درمانی بیشماری برخوردار باشد، از جمله:

  • ضد تهوع (حالت تهوع و استفراغ را کاهش می دهد)
  • ضد التهاب
  • آنتی اکسیدان
  • ضد روان پریشی
  • ضد تشنج (فعالیت تشنجی را سرکوب می کند)
  • ضد تومور / ضد سرطان
  • ضد افسردگی
  • ضد اضطراب (مقابله با اضطراب)
  • مسکن (درد را تسکین می دهد)

روغن کنف

روغن کنف ، که به آن روغن دانه کنف نیز می گویند ، با فشار دادن دانه های کنف به دست می آید.به طور معمول ، روغن با استفاده از یک  روش پرس سرد  استخراج می شود. این به حفظ اکثر مواد مغذی کمک می کند.وقتی روغن تصفیه نشده باقی بماند ، روغن سبز است و دارای طعم گردویی می باشد. چون روغن کنف از دانه های گیاه  کنف، به جای ساقه و برگ ، استخراج می شود، حاوی تنها  مقدار کمی از CBD می باشد.

 فواید سلامتی روغن کنف

روغن کنف ، اگرچه واقعاً “دارویی” نیست ، همچنان فواید زیادی برای سلامتی مصرف کنندگان دارد.از آنجا که بسیار مغذی است ، یک روغن پخت و پز محبوب است. روغن کنف یک جایگزین سالم برای سایر روغنهای ناسالم ، مانند سبزیجات ، پالم ، و کانولا می باشد. علاوه بر این ، روغن کنف نسبت به روغن های دیگر، اسیدهای چرب اشباع بسیار کمتری دارد. روغن کنف  تقریباً 80 درصد از اسیدهای چرب ضروری مانند اسید لینولئیک ، اسید استئاریدونیک ، اسید آلفا-لینولنیک و اسید گاما-لینولنیک تشکیل شده است .در واقع ، تا 50 درصد وزن دانه های کنف روغن است. فقط یک قاشق غذاخوری روغن کنف برای بزرگسالان سالم کافی است تا کل اسیدهای چرب ضروری روزانه تامین شود. علاوه بر این ، روغن دانه کنف تصفیه نشده ، دارای نسبت 3 به 1 امگا 6 و اسیدهای چرب ضروری امگا 3 می باشد. به نظر می رسد این نسبت برای بدن انسان بهترین است. روغن کنف همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین E ، در میان سایر مواد مغذی می باشد. با توجه به این اجزا ، روغن کنف ممکن است دارای مزایای سلامتی زیر باشد:

  • تعادل هورمون ها
  • افزایش ایمنی
  • برگرداندن پیری
  • بهبود سلامت قلب و عروق
  • مبارزه با بیماری های پوستی ، مانند پسوریازیس و اگزما
  • خنثی سازی رادیکال های آزاد
  • ترمیم و جوانسازی سلامت سلول

موارد استفاده دیگر

روغن کنف غالبا در انواع زیادی از  محصولات آرایشی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.بسیاری از شرکت ها ،از خاصیت مرطوب کنندگی روغن دانه کنف، در محصولاتی مانند شامپوها ، پاک کننده های صورت و صابون ها،استفاده می کنند. علاوه بر این ، روغن کنف می تواند برای ساخت پلاستیک و سوخت به کار رود و به عنوان پایه ای برای محصولات رنگی غیر نفتی استفاده شود.

نتیجه گیری

در حالی که هر دو روغن کنف و روغن CBD از گیاهان یکسانی گرفته می شوند ، ترکیب و کاربرد آنها بسیار متفاوت است. روغن CBD در درجه اول در مصارف دارویی استفاده می شود، در حالی که روغن دانه کنف، برای پخت و پز و سایر مصارف خانگی استفاده می شود.هر دو حاوی مزایای بی شماری برای سلامتی هستند. اکنون که بیشتر با تفاوت روغن CBD و کنف آشنا شدید ، قادر خواهید بود تصمیم آگاهانه در مورد بهترین محصول متناسب با نیازهای خود بگیرید.

مزایای سلامتی قدرتمند کانابیدیول

اگر به PubMed یا scholar.google.com بروید و در ادامه کانابیدیول را جستجو کنید، تقریباً 20،000 مطالعه خواهید یافت. این به طور متوسط ​​ بیش از دو نشریه علمی در هر روز طی 20 سال گذشته میباشد ! در واقع 1000 مطالعه ی  بالینی ،مزایای شگفت انگیزی را نشان می دهد …

  • 221 مطالعه: کانابیدیول خواص ضد تشنج را نشان می دهد
  • 533 مطالعه: تنظیم حالت تهوع و استفراغ توسط کانابینوئیدها
  • 1784 مطالعه : CBD درد را سرکوب می کند
  • 1168 مطالعه: CBD عملکرد مغز را بهبود می بخشد
  • 295 مطالعه: CBD خواب را بهبود می بخشد
  • 2042 مطالعه: CBD با سرطان و تومور مبارزه می کند
  • 1368 مطالعه: کانابیدیول از التهاب محافظت می کند
  • 413 مطالعه: رفع اضطراب با CBD
  • 802 مطالعه: CBD به مبارزه با بیماری های نورودژنراتیو کمک می کند

با حمایت کردن طولانی مدت کنف و جویای فواید قدرتمند آن برای سلامتی بودن ، ما متعهد شده ایم که بهترین محصولات CBD را به بازار عرضه کنیم. ما در مورد کیفیت مصالحه نمی کنیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا قیمت های خود را پایین نگه داریم که تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری بتوانند به این مجموعه باورنکردنی دسترسی پیدا کنند. اولویت اصلی ما همیشه خوانندگان و مشتریان ما هستند ، به همین دلیل خدمات مشتریان ما متعهد شده است تا راحت ترین تجربه خرید ممکن را فراهم کند.

چگونه یک محصول CBD با کیفیت بالا را انتخاب کنیم؟

یک هجوم طلا در جریان است و CBD با کیفیت بالا کالای کمیابی است، زیرا بیشتر شرکت ها صرفاً با توجه به  سود بیشتر فعالیت می کنند. برای ما مهم نیست که شما CBD را از ما یا شرکت دیگری بگیرید، اما ما نمی خواهیم که شما فریب مزدور هایی را بخورید که می خواهند پول شما را بگیرند. این صنعت برای ما بیش از حد مهم است و ما می خواهیم کیفیت بالا حفظ شود. طبق آنچه گفته شد ، در اینجا مواردی ذکر می شود که باید برای اطمینان از کیفیت یک روغن CBD ، جستجو کنید:

  • از آنجا که کنف سموم را از زمین می کشد ، شما باید  مطمئن باشید که تامین کننده به طور ارگانیک در شرایط آلودگی کم در حال رشد کنف است – درست مثل ما
  • روش های استخراج با حرارت صفر. گرما مواد مغذی را از بین می برد اما  یک  روش ارزان برای استخراج CBD می باشد،بنابراین بسیاری از این روش استفاده می کنند. به دنبال روش استخراج CO2 باشید که یکپارچگی کامل گیاه را حفظ می کند. شما می خواهید همه ترپن ها دست نخورده بماند، چرا که هم افزایی تمام مواد مغذی موجود در گیاه همانطور که در نظر گرفته شده است با هم کار می کند ،این چیزی است که “اثر همراه” نامیده می شود.
  • از ایزوله هاي CBD خودداري كنيد. بسیاری از محصولات به بازار عرضه شده از ایزوله ها ساخته می شوند ، زیرا تولید آن ارزان تر است. به دلیلی که در بالا ذکر شد ، یک ایزوله CBD اثبات شده است که دارای اثربخشی کمتری می باشد و در بعضی موارد حتی زیان آور است. شما یک عصاره کامل گیاه می خواهید.
  • مراقب شرکتهایی باشید که بر  درصد روغن CBD خود به جای میلی گرم CBD واقعی در هر دوز و یا بطری تمرکز می کنند. زیرا کیفیت CBD همانطور که قبلاً ذکر شد ، غالب است.درصد بالاتری از CBD با کیفیت پایین کمتر از درصد پایین تر CBD با کیفیت بالا موثر خواهد بود. به عنوان مثال ، عصاره 10٪ که با روش CO2 استخراج  و بدون گرما پردازش می شود ، یک کانابینوئید و ترپن کامل را حفظ می کند، و از عصاره 50٪ استخراج شده با بوتان و گرما دیده بیش از حد، که  بنابراین ترپن ندارد، بسیار بهتر است.
  • همیشه اطمینان حاصل کنید که شرکت برای اطمینان از اینکه هیچ فلز سنگین یا آلاینده ای در روغن وجود ندارد، نتایج آزمایشگاه را فاش می کند.
  • در پشت شرکتی که از آن خرید می کنید، چه کسانی هستند.به صفحه ی درباره ما نگاه کنید و ببینید آیا افرادی که تجارت را اداره می کنند، واقعا به سلامتی شما اهمیت می دهند یا  فقط  به آنچه در کیف پول شماست توجه می کنند.

فعل و انفعالات

تداخلات دارویی جدی با کانابیدیول  (CBD) در ترکیب با  داروهای دیگر دیده نشده است. با این حال ، CBD و سایر کانابینوئیدهای گیاهی، می توانند به طور بالقوه با بسیاری از داروها با مهار فعالیت سیتوکروم P450 ، یک خانواده از  آنزیم های کبدی تداخل داشته باشند. همه چیز در شرف تحقق است ، لطفاً با من همراه باشید … مهم است و شما خواهان خواندن ادامه مطلب خواهید بود. این گروه آنزیمی کلیدی ، بیشتر داروهای مصرفی ما را متابولیزه می کند ، از جمله بیش از 60 درصد داروها. هنگامی که یک ترکیب متابولیزه می شود (این بدان معنی است که تجزیه میشود) ، بدن از آن استفاده می کند یا از آن خلاص می شود . این متابولیسم همچنین می تواند شامل تجزیه یک ترکیب به یک مولکول پایه ای  تر باشد  که سپس  بدن آن را استفاده می کند. نکته: سیتوکروم P450 در نحوه استفاده بدن ما از برخی ترکیبات مهم است (از جمله برخی داروها) اکنون که فهمیدیم این آنزیم چه کاری انجام می دهد ، بیایید به جستجو در مورد تعامل آن با CBD بپردازیم. در دوزهای کافی ، CBD به طور موقت، آنزیم های سیتوکروم P450 را غیرفعال می کند، در نتیجه نحوه متابولیسم طیف وسیعی از ترکیبات را تغییر می دهد ، از جمله تتراهیدروکانابینول (THC) ، که باعث می شود میزان سرخوشی حشیش که برای آن مشهور است،بیشتر باشد. با مهار این آنزیم متابولیسم دارو کاهش می یابد در نتیجه اثرات داروی تجویز شده برای شما را افزایش می دهد. از آنجا که بدن شما نمی تواند دارو را با سرعت نرمال متابولیزه کند ، با گذشت زمان این دارو در بدن شما تجمع می یابد. تصور کنید که این آنزیم به عنوان یک فشرده کننده سطل زباله می باشد و اگر سرعت سطل زباله کند شده یا خاموش شود، در نتیجه ی آن زباله جمع می شود. CBD به شما امکان می دهد مصرف داروهایی که توسط P450 متابولیزه می شوند را کاهش دهید. در اینجا لیستی از داروهایی که این آنزیم متابولیزه می کند آورده شده است. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفته  شود، مصرف CBD با یک القا کننده P450 است:

  • کاربامازپین ها
  • ریفامپیسین
  • الکل (مزمن)
  • فنی توئین
  • گریزئوفولوین
  • فنوباربیتال
  • سولفونیل اوره

اثر ضد تشنجی فنی توئین به طور قابل توجهی هنگامی همراه با فنوباربیتال ، CBD و فنوباربیتال به علاوه CBD مصرف شود افزایش می یابد. علاوه بر این ، CBD به طور قابل توجه ای خاصیت ضد تشنجی کلردیازپوکساید، کلونازپام ، تری متادیون و اتوسوکسیماید را کاهش می دهد. این داده ها نشان می دهد که CBD  یک داروی ضد تشنج موثر می باشد که ویژه بودن آن با داروهایی که از نظر بالینی در تشنج شدید مصرف می شوند، بیشتر قابل مقایسه است تا داروهایی که در تشنج جزئی مصرف می شوند. علاوه بر این ، به نظر میرسد که CBD اثرات ضد تشنج اولی را افزایش می دهد و باعث کاهش اثرات انواع بعدی داروهای ضد صرع می شود.

چگونه دوز صحیح مصرف کنیم

وابسته به منبع  فعلی روغن CBD ، قدرت و فراهمی زیستی بسیار متفاوت خواهد بود .از آنجا که تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است ،بنابراین ارائه دوز خاص برای هر مورد خاص دشوار است. در مجموع ، برخی از داروها با توجه به وزن ، برخی با توجه به سن و همه آنها با توجه به قدرت خود دارو، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. با در نظر گرفتن این موضوع ، دو قانون را باید در تعیین دوز صحیح روغن CBD برای نوع خاص بدن خود، بخاطر بسپارید. اول ، همیشه با دوز کم شروع کنید. دوم ، همان دوز اولیه را حداقل برای چند روز قبل از افزایش دوز برای تایید نتایج حفظ کنید. با  شروع تدریجی دارو ، و افزایش آهسته و تدریجی دوز با گذشت زمان ،اطمینان حاصل کنید که بیش از حد مصرف نکرده اید و CBD ارزشمند را هدر نمی دهید. همچنین اطمینان حاصل خواهید کرد که دوز دقیقی که برای شرایط شما مناسب است، پیدا کنید، نه اینکه صرفاً به اطلاعات منتقل شده از شخص دیگر اعتماد کنیم. ممکن است بپرسید ، از کجا شروع کنیم؟ توصیه های کلی برای هر درمان CBD با 40 میلی گرم در روز آغاز می شود. همانطور که از مطالعات علمی بالا مشاهده خواهید کرد ، دوز مصرفی معمول کمی بالاتر از دوز توصیه شده در اینجا (300-600 mg) می باشد، با این حال دوز کمتر هنگامی که درمان با همه انواع کانابیس صورت گیرد، زیاد است و شروع با دوز کم مهم است. به علاوه ، این احتمال وجود دارد که با شروع با دوز کم ، حتی دیگر نیازی به افزایش دوز به سطح آزمایش شده در مطالعات نداشته باشید. با افزایش آرام دوز و/ یا فرکانس مصرف، شما قادر خواهید بود دوز شخصی مناسب که احساس آرامش و آسودگی را برای شما فراهم کند و فوبیا را کاهش دهد، پیدا کنید.

میانگین امتیازات 4.9 / 5. تعداد امتیازات 27

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا