داروها

راهنمای انتخاب کانابیس برای مصارف پزشکی

How to Choose Cannabis

کانابیس می تواند فواید پزشکی را با توجه به دوز و تعداد دفعات مصرف گونه مناسب فراهم کند. در این فصل نکاتی درباره چگونگی انتخاب و استفاده از کانابیس برای دریافت فواید و کاهش عوارض جانبی ارائه خواهد شد.

راهنمای انتخاب روش صحیح

از این مطلب به عنوان راهنمای انتخاب مؤثرترین روش مصرف کانابیس برای اهداف خاص استفاده کنید.

افرادی که می خواهند از کانابیس به عنوان دارو به شیوه ای محتاطانه استفاده کنند، موارد زیر را انتخاب می کنند:

  • پچ ها، تنتورها، خوراکیها.
  • افرادی که تحمل پایینی به THC دارند:
  • محصولات میکرودوز، محصولات غنی از CBD
  • برای درد موضعی
  • پچ های پوستی، بالمها،
  • برای استفاده از اثرات پایدار کانابیس
  • تنتورها، خوراکی ها

راهنمای انتخاب گونه مناسب

گونه های زیادی برای انتخاب وجود دارد و با بررسی های دقیق درباره مزایای پزشکی آن ها موارد جدید هر روز ظاهر می شود . درک خوب از سویه های مختلف می تواند در انتخاب بهترین مورد کمک کند.

با این وجود، طبقه بندی ها بسیار گیج کننده است. ایندیکا، ساتیوا و هیبریدها وجود دارند. در اینجا یک راهنمای سریع برای تفاوت اصطلاحات آورده شده است.

ایندیکا (Indica)

این ها گونه هایی اند که به ریلکس شدن بدن کمک می کنند. از سویه های ایندیکایا سویه های غالب ایندیکا به طور معمول برای تسکین درد استفاده می شود. این گونه ها به آرامش بدن کمک می کنند. معمولا در شب مصرف می شوند تا به بهبود خواب کمک کنند. همچنین می تواند باعث couch lock شود.

ساتیوا (Sativa)

گونه های ساتیوا تأثیر بارزتری بر احساسات و خلق وخو دارد. گیاهان و گونه های غالب ساتیوا برای کمک به مقابله با مشکلات روانی مانند بالابردن روحیه در افسردگی یا متعادل سازی احساسات در اضطراب انتخاب می شود.

استفاده از این گونه ها اغلب در طول روز مناسب است زیرا به بهبود عملکرد فرد کمک می کند. این سویه ها باعث خواب آلودگی، تنبلی یا couchlock نمی شود.

هیبرید (Hybrid)

این سویه ها اثراتی مشابه آنچه در سویه های ایندیکا و ساتیوا ایجاد می شود، بروز می دهد.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد به شما در درک بهتر کانابیس کمک کند. گام بعدی کسب اطلاعات بیشتر درباره قوانین حاکم بر کانابیس در منطقه و محل زندگی شما است. حتی اگر شواهد بسیار قانع کننده وجود داشته باشد، بعضی از کشورها و مکان ها مجازات سنگینی برای کسانی که کانابیس مصرف، نگهداری ، فروش و پرورش می دهند قرار داده اند. مراقب باشید و اطمینان حاصل کنید که محدودیت های قانونی کانابیس را قبل از اقدام برای اهداف پزشکی ومصرف آن، می دانید.

منبع: کتاب داروخانه کانابيس

میانگین امتیازات 4.9 / 5. تعداد امتیازات 23

یک دیدگاه

  1. درود.سپاس از بابت مطالب خوبتون.
    درخواست راهنمایی؛همسرم اختلال خلقی داره…..از افسردگی رنج میبره.اگه راهنمایی بفرمایید که این دارو ها چه تاثیر مثبتی میتونن داشته باشن و چگونه میشه شروع کرد ممنون میشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا