اخبار و مطالب روز

کانابینوئیدها نویدبخش بهبود اشتها، رفتار در زوال عقل

Cannabinoids promise to improve appetite and behavior in dementia

تحقیقات جدید نشان می دهد، برای بیماران مبتلا به زوال عقل، کانابینوئیدها ممکن است یک مداخله امیدوار کننده برای درمان علائم عصب روانپزشکی و کاهش اشتها باشد.
نتایج یک بررسی ادبیات سیستماتیک نشان داد که کانابینوئیدها با کاهش تحریک، خواب طولانی تر و کاهش علائم عصب روانپزشکی همراه هستند. آنها همچنین با افزایش مصرف وعده های غذایی و افزایش وزن در ارتباط بودند.
امتناع از غذا یک مشکل رایج برای بیماران مبتلا به زوال عقل است، که اغلب منجر به بدتر شدن خواب، تحریک و خلق و خو می شود. هم اكنون از آنالوگهای خاص کانابینوئید برای تحریک اشتها در بیمارانی که تحت شیمی درمانی هستند استفاده می شود.

پر کردن شکاف درمانی

پس از سالها مشکلات حقوقی و سایر مشکلات موثر بر تحقیقات کانابینوئید، علاقه به تحقیق در مورد کاربرد آن برای بیماران مبتلا به زوال عقل دوباره افزایش یافته است. شواهد اولیه نشان می دهد که کانابینوئیدها ممکن است برای درد، خواب و پرخاشگری نیز مفید باشند.
محققان خاطرنشان می کنند که کانابینوئیدها ممکن است به ویژه در مناطقی که درمان های محدودی از جمله امتناع غذا و علائم عصب روانپزشکی وجود دارد، بسیار با ارزش باشند.
“متاسفانه، درمان های محدودی برای امتناع غذا در دسترس است، بنابراین ما با محرک های اشتها و درمان الکتروشوک روبرو می شویم، و گرچه از داروهای ضد روان پریشی غیر معمول برای درمان علائم عصب روانپزشکی استفاده می شود، اما با افزایش خطر عوارض جانبی جدی و مرگ و میر بیماران مسن تر در ارتباط است.”
دکتر آستانه و همکارش دن سیول،  یک مطالعه منظم در ادبیات درباره مطالعات مربوط به استفاده از کانابینوئیدها برای بیماران زوال عقل انجام دادند.
آستانه گفت: “ما دریافتیم كه مطالعات زیادی وجود دارد، اما آنها در مقیاس كوچك هستند. من می گویم بزرگترین آنها احتمالاً حدود 50 بیمار بود، در بیشتر مطالعات 10 تا 50 بیمار داشتند.”
تا حدی، این ممکن است به این دلیل باشد که تا همین اواخر، تحقیقات در مورد کانابینوئیدها بحث برانگیز بود.
برای بررسی شواهد و مدارک فعلی در مورد کاربردهای بالقوه کانابینوئیدها در درمان امتناع غذا و علائم عصب روانپزشکی در بیماران زوال عقل، محققان یک بررسی کامل متون انجام دادند.
آنها 23 مطالعه مربوط به استفاده از کانابینوئیدهای مصنوعی، از جمله درابابینول و نابیلون، برای بیماران زوال عقل را شناسایی کردند. این محصولات حاوی تتراهیدروکانابینول (THC)، ترکیب اصلی روانگردان موجود در شاهدانه هستند.

تحقیقات بیشتر در حال آمدن است

چندین مطالعه نشان داد که مصرف کانابینوئید با کاهش فعالیت حرکتی شبانه، بهبود مدت خواب، کاهش تحریک و پایین آمدن امتیازات موجود در تست های عصب روانپزشکی همراه است.
چندین مطالعه نشان داد که ارتباطی بین مصرف کانابینوئیدها و افزایش اشتها و مصرف وعده های غذایی بیشتر وجود دارد. یک آزمایش متقاطع کنترل شده با پلاسبو، افزایش کلی وزن بدن را در بین بیماران مبتلا به زوال عقل که درونابینول مصرف می کردند، نشان داد.
این نشان می دهد که ممکن است چیزی در “ارتباط فرهنگی محاوره ای بین کانابینوئیدها و ماده ها” وجود داشته باشد.
مکانیسم های احتمالی برای تاثیر بر اشتها ممکن است این باشد که کانابینوئیدها سطح هورمون گرلین را که به عنوان “هورمون گرسنگی” نیز شناخته می شود افزایش دهند و سطح لپتین را کاهش دهند، هورمونی که گرسنگی را مهار می کند. آستانه خاطرنشان کرد که در این مطالعات، دوز THC کم بوده و به نظر می رسد که کانابینوئیدها بی خطر هستند.
آستانه گفت: “ما دریافتیم که حداقل در این مطالعات در مقیاس کوچک، احتمالاً به دلیل دوزهای نسبتاً پایین THC آنالوگهای کانابینوئید به خوبی تحمل می شوند”. وی افزود: “به نظر می رسد كه آنها به طور كلي یک عارضه جانبی ندارند؛ ممكن است افراد را کمی خواب آلود كند، كه در واقع خوب است، زیرا این اختراعات اختلال زیادی در خوابیدن دارند.”
وی خاطرنشان كرد كه تحقیقات اخیر نشان می دهد كه روغن کانابیدیول ممكن است تحریک را تا 40٪ کاهش دهد.
آستانه گفت: “اکنون که شاهدانه بسیاری از انگ های خود را از نظر فرهنگی و جامعه علمی از دست می دهد، شما شاهد بسیاری از درخواست های هدفمند برای آزمایشات بالینی هستید.” “من از دیدن آنچه در 5 تا 10 سال آینده پیدا خواهیم کرد هیجان زده هستم.”
كريستن ویلکینز، MD، دانشیار روانپزشکی، دانشكده پزشكی ییل، ​​نیوهیون، كنتاكت، گفت: “با محدودیت درمانهای ایمن و موثر برای امتناع غذا و علائم اعصاب و روان زوال عقل، پزشكان آستانه و سوالات برجسته متون را مطرح می كنند كه نشان می دهد کانابینوئیدها یك گزینه درمانی جدید است.”

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد امتیازات 22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا