اخبار و مطالب روز

صرع ژنرالیزه با خطر بالاتری برای آپنه خواب مرتبط است

بر اساس مطالعه ای که در شماره اکتبر Epilepsy & Behavior منتشر شده است ، بیماران مبتلا به صرع عمومی در معرض خطر بالاتری برای آپنه انسدادی خواب (OSA) هستند.
متیو تی شارف ، MD ، از دانشکده پزشکی Rutgers-Robert Wood Johnson در نیوبرانزویک ، نیوجرسی و همکارانش 115 بیمار را که با صرع کانونی یا ژنرالیزه به کلینیک مراجعه کرده بودند ، تحت مطالعه قرار دادند. خطر آپنه انسدادی خواب برای بیماران مبتلا به صرع کانونی در مقابل صرع ژنرالیزه با استفاده از داده های سوابق پزشکی الکترونیکی مقایسه شد.
محققان دریافتند که میانگین نمره آپنه خواب در پرسشنامه اختلالات خواب (SA-SDQ) و همچنین نمرات به اندازه کافی بالا برای نشان دادن احتمال آپنه انسدادی خواب ، در بیماران مبتلا به صرع ژنرالیزه در مقابل کانونی مشابه است. با این حال ، بیماران مبتلا به صرع ژنرالیزه در تجزیه و تحلیل های تنظیم شده میانگین نمره SA-SDQ به طور قابل توجهی بالاتر داشتند. ارتباطی بین نمرات بالاتر SA-SDQ و سن بالاتر ، شاخص توده بدن بالاتر و سابقه فشار خون بالا مشاهده شد. وجود تشنج در یک ماه یا شش ماه گذشته به طور قابل توجهی بر نمره SA-SDQ تأثیر نمی گذارد. علاوه بر این ، میانگین نمرات مقیاس خواب آلودگی Epworth و درصد نمرات سازگار با درجه غیر طبیعی خواب آلودگی از نظر آماری بین دو نوع صرع مشابه بود.
نویسندگان می نویسند: “درمان آپنه انسدادی خواب ممکن است قسمت مهمی در درمان صرع باشد ، و شناسایی افرادی که مبتلا به صرع هستند بیشتر در معرض خطر آپنه انسدادی خواب قرار دارند و به احتمال زیاد از درمان آپنه انسدادی خواب بهره مند می شوند.”

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 3

منبع
Neurology Advisor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا