پیشگیری و مراقبت

آیا سیگار کشیدن می تواند باعث تشنج شود؟

?Can smoking cause seizures

آیا سیگار کشیدن می تواند باعث تشنج شود؟ اطلاعاتی که در حال حاضر در مورد اثرات دخانیات بر تشنج موجود می‌باشد، چیست؟
آیا می دانید 45 میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا سیگار می کشند؟ این 14٪ از جمعیت است. خطرات بهداشتی توتون و تنباکو به طور کلی شناخته شده است، اما در مورد چگونگی تأثیر آن بر افراد مبتلا به صرع چطور؟ آیا سیگار کشیدن می تواند باعث تشنج شود و آیا ممکن است علائم صرع را بدتر کند؟
دانشمندان هنوز در مورد رابطه بین دخانیات، نیکوتین و صرع اطلاعات کافی ندارند و ما هنوز دقیقاً نمی دانیم که سیگار چگونه بر افراد تشنج تأثیر می گذارد. اما، این چیزی است که ما می دانیم.

آیا سیگار کشیدن می تواند باعث تشنج شود؟

آیا توتون می تواند باعث تشنج شود؟ وقتی سیگار می کشید، فقط نیکوتین را استنشاق نمی کنید – بلکه 5000 ماده شیمیایی دیگر را نیز مصرف می کنید. مسئله این است که برخی از مواد شیمیایی موجود در توتون و تنباکو دارای خواص “تشنجی” هستند (ممکن است تشنج را تحریک کنند)، در حالی که برخی دیگر ممکن است دارای خواص “ضد تشنج” باشند. این مسئله باعث می شود که فهمیدن اینکه سیگار کشیدن چه تاثیری در تشنج دارد، دشوار است.
آنچه ما می دانیم این است که افراد مبتلا به صرع که سیگار می کشند تشنج بیشتری نسبت به افراد صرعی که سیگار نمی کشند دارند. چرا ممکن است این باشد؟

  • خود سیگار کشیدن ممکن است باعث تشنج بیشتری شود (اما ما هنوز نمی دانیم چرا)
  • افرادی که تشنج بیشتری دارند سیگار کشیدن را انتخاب می کنند
  • سیگار کشیدن یک رفتار پرخطر است، بنابراین افرادی که این کار را انجام می دهند ممکن است در زمینه های دیگر زندگی که باعث تشنج نیز می شوند، خطراتی را انجام دهند – مانند نوشیدن مقدار زیادی الکل، کنار گذاشتن داروی صرع یا خواب کافی

بنابراین، آیا توتون و تنباکو می تواند باعث تشنج شود؟ واقعیت این است که ما نمی دانیم، اما به نظر می رسد پیوندی وجود دارد. در هر صورت، قطع سیگار دارای بسیاری از مزایای دیگر سلامتی است که ارزش آن را فقط برای این مزایا دارد.

مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به صرع بیشتر از جمعیت بیشتری سیگار می کشند. چرا ممکن است این باشد؟

ابتلا به صرع می تواند بسیار استرس زا باشد – دانستن اینکه در چه زمانی بعدی دچار تشنج می شوید البته بسیار دشوار است. اکنون ، برخی از مردم بر این باورند که استعمال دخانیات می تواند به کاهش استرس کمک کند (اگرچه این در حقیقت درست نیست) و بنابراین ممکن است افراد مبتلا به صرع به عنوان روشی برای کنار آمدن با این احساسات دشوار به سیگار روی بیاورند.
کاملاً طبیعی است که نسبت به تشنج استرس داشته باشید ، اما یافتن راه های جایگزین برای کاهش استرس در طولانی مدت موثرتر می باشد.

سیگارهای الکترونیکی و تشنج

سیگارهای الکترونیکی برای کمک به سیگاری ها در ترک دخانیات و در نهایت، ترک سیگار به طور کامل طراحی شده اند.
از آنجا که سیگارهای الکترونیکی روش نسبتاً جدیدی برای سیگار کشیدن است، در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد چگونگی تأثیر آن بر تشنج نداریم. با این حال، برخی از مطالعات موردی نشان می دهد که این می تواند یک علت حمله تشنج باشد و دانشمندان در تلاش هستند تا اطلاعات بیشتری را بدست آورند.

همه ما خطرات سیگار کشیدن را می دانیم

آیا سیگار کشیدن می تواند باعث تشنج شود؟ به سختی می توان گفت دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است افرادی که سیگار می کشند بیشتر از کسانی که سیگار نمی کشند دچار تشنج شوند، اگرچه مواد شیمیایی موجود در سیگار می تواند عامل محرک آن باشد.
در هر صورت، همه ما می دانیم که سیگار کشیدن بسیار خطرناک است و خطر ابتلا به طیف گسترده ای از بیماری های دیگر را افزایش می دهد. بنابراین، چه دخانیات بر صرع تاثیر بگذارد یا نگذارد، باز هم بهتر است به طور کلی سیگار را كاهش داده یا آن را متوقف كنیم.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 30

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا