برای بیماران

چرا ممکن است دارویی برای کنترل حملات تشنجی شما مفید نباشد؟

اولین کاری که پزشکان اغلب برای درمان صرع انجام می دهند ، تجویز دارو است. برای بسیاری از افراد این گزینه می تواند زندگی آنها را تا حد زیادی بهبود بخشد.
با این حال ، برای حدودا 40٪ از افراد ، دارو به دلیل ادامه تشنج به دلایلی که در زیر ذکر شده است ، موثر نیست. تسلیم نشوید ، در این موارد پزشکان اغلب داروها را تغییر می دهند یا انواع مختلفی از درمان های تشنج را امتحان می کنند.

قبل از ایجاد تغییر در درمان، پزشک شما به کمک شما نیاز دارد:

– دارو باید به طور مناسب استفاده شود. آیا داروی خود را همانطور که تجویز شده بدون دوزهای کم مصرف کرده اید؟ پزشک شما ممکن است تشخیص دهد که این دارو برای نوع تشنج شما موثر نیست
– داروی مصرفی  باید تحت بررسی و آزمایش کافی قرارگیرد. آیا توانستید به اندازه کافی دارو مصرف کنید؟ آیا توانستید دارو را به اندازه مدت کافی و طولانی مصرف کنید؟ پزشک ممکن است در این مدت دوز شما را تنظیم کند.

اگر داروی شما با یک مقدار کافی و به طور مناسب استفاده شده است و شما در معرض تشنج نیستید ، این “شکست دارو” نامیده می شود.

فکر می کنید دچار نارسایی اثر دارو هستید؟

اگر فکر می کنید داروی شما موثر نیست ، تهیه یک دفترچه یادداشت دقیق از زمان مصرف داروها وتعداد تشنج ها برای پزشک مفید است .

احتمال شکست دارو را کاهش دهید

بعضی اوقات اگر فراموش کنید که برنامه درمانی خود را دنبال کنید ، ممکن است داروها موثر واقع نشوند. برای برخی از برنامه ها ، شما باید یک روال سخت را دنبال کنید ، که ممکن است سخت باشد. در این صورت ، در مورد هر مشکلی با پزشک خود صحبت کنید. پزشک شما می تواند درمان ها را متناسب با سبک زندگی شما تنظیم کند

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا