برای بیماران

موسیقی داروی خوب پزشکی

محققان مزایای سلامتی و رفاه موسیقی را از بهبود خلاقیت تا کمک به تقویت روحیه کشف می کنند.
موسیقی تا زمانی که بشریت وجود داشته بخشی از بشریت بوده است. باستان شناسان ابزارهای استخوانی نسبتاً پیچیده ای با قدمت بیش از 40000 سال کشف کرده اند. مطمئناً ، نیاکان بشری حتی قبل از این نیز به شیوه های ابتدایی تری موسیقی می نواختند. بنابراین جای تعجب نیست که موسیقی به اندازه انسان و ادامه سلامت روانشناختی برای پیشرفت بسیار اساسی است.
بدون شک همه گیری COVID-19 و مشکلاتی که امسال همه مردم تجربه کرده اند ، آسیب به سلامت روان وارد کرده است. موسیقی یکی از ابزارهایی است که می تواند فشار روحی و روانی شما را کاهش دهد و به شما کمک کند تا در آینده بهبود پیدا کنید.
هیچ کس نمی تواند به شخصی بگوید که دقیقاً چگونه از موسیقی لذت ببرد. دلیل این امر این است که تنظیمات موسیقی به اندازه هر شخص منحصر به فرد هستند.
موسیقی درمانی رشته ای از پزشکی است که در آن از موسیقی برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود ، همانطور که یک درمانگر فیزیکی ممکن است یک بیمار را درمان کند. شما می توانید از برخی از تکنیک های آنها برای القای بهبودی خود و مدیریت سلامت روان خود استفاده کنید. این تکنیک ها دامنه وسیعی دارند. مهم نیست که ترجیحات خود را برای موسیقی تنظیم کنید ، می توانید فعالیت هایی مانند این را برای شما مناسب سازند.

در اینجا 4 نکته برای استفاده از موسیقی برای سلامتی و بهبودی شما وجود دارد:

1. با موسیقی خلاق باشید

نواختن موسیقی اغلب قدرتمندتر از گوش دادن به ان است. اگر مهارت دارید ، باید سعی کنید موسیقی اجرا کنید. شما نیازی به نوازنده آموزش دیده کلاسیک ندارید و به مخاطب هم احتیاج ندارید. مطمئناً ، می توانید بنشینید و پیانو بنوازید ، اما خواندن یک نوت موسیقی

 در زیر دوش یا در اتومبیل شما نیز به همان اندازه مفید است. سوت زدن هم اجرای موسیقی است. گردهم آوردن گروهی ازدوستان در خارج از خانه با استفاده از فاصله اجتماعی ، برای بازی گروهی ، به ندرت بدون خنده ، که یک داروی قدرتمند نیز است ، پایان می یابد. با این وجود این کار را می کنید ، راهی برای نواختن موسیقی پیدا کنید.

2. پیوندها را با موسیقی ایجاد و تقویت کنید

موسیقی همیشه یک فعالیت پیوند اجتماعی بوده است. اگر از نواختن موسیقی خود راضی نیستید ، می توانید با گوش دادن به یکدیگر ، گوش دادن را قدرتمندتر کنید. با قرنطینه ، این خلاقیت می خواهد. سعی کنید در فضای مجازی با یک دوست آهنگی را با هم گوش دهید یا موسیقی را پخش کنید که شما و همسایه از آن لذت می برید. اگر شما و شخص دیگر آهنگی دارید که به عنوان آهنگ ویژه خود به اشتراک می گذارید ، با او تماس بگیرید – یا آهنگ را برای گوش دادن به او بفرستید – و پس از پایان آهنگ با او تماس گرفته و صحبت کنید. اگر با هم قرنطینه هستید ، با هم گوش دهید.

 موسیقی درمانی رشته ای از پزشکی است که در آن از موسیقی برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود ، همانطور که یک درمانگر فیزیکی ممکن است بیمار را معالجه کند.

3. بهبود خلق و خوی با موسیقی

موسیقی اغلب با برخی از عمیق ترین و مقاوم ترین خاطرات و احساسات ما مرتبط است. اگر احساس ناراحتی می کنید ، به موسیقی ای که در یک زمان شادتر گوش داده اید ، فکر کنید. اغلب این موسیقی در دوران جوانی شما بوده است. این موسیقی هرچه است ، به آن گوش دهید ، و ممکن است روحیه را سبک کند.

4. به سمت موسیقی بروید

در بسیاری از فرهنگ ها ، موسیقی و رقص ارتباط تنگاتنگی دارند ، به طوری که یکی بدون دیگری ناقص به نظر می رسد. بنابراین به موسیقی گوش دهید یا موسیقی اجرا کنید و برقصید. اگر می توانید این کار را با یک دوست خوب  در خانه خود انجام دهید ، اما به تنهایی این کار را می کنید و برای این کار نیز به مخاطب نیازی ندارید. همه ما حتی در مواقع عادی نیز باید بیش از عادات خود حرکت کنیم. در حالی که در قرنطینه گیر کرده اید ، این واقعیت دو چندان است و شواهد نشان می دهد که ورزش سلامت روان را نیز بهبود می بخشد. برای حرکت با موسیقی راه های زیادی وجود دارد. در بسیاری از مکانها مواردی مانند کلاسهای حرکت آنلاین و رقص و سایر روشهای حرکت به موسیقی و ارتباط آنلاین با افراد ارائه می شود. شما به هیچ چیز فانتزی نیاز ندارید اگر می توانید راهی برای شنیدن موسیقی پیدا کنید و بدن خود را به سمت آن سوق دهید ، آن را انجام دهید.

روش های زیادی وجود دارد که می تواند موسیقی را در زندگی شما وجود داشته باشد. بگذارید پیشنهادات من انگیزه ای برای خلاقیت خود شما باشد. موسیقی در سخت ترین زمان ها همیشه پناهگاه مردم بوده است و مطمئناً می تواند در همه گیری COVID-19 به شما کمک کند.
بنابراین ارتباط با موسیقی برقرار کنید تا هر روز کمی بهتر شوید.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا