درمان

آیا “اثر موتزارت” واقعی است؟ تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد که موسیقی می تواند به صرع کمک کند

گوش دادن به موسیقی موتزارت می تواند دفعات تشنج را در مبتلایان به صرع کاهش دهد. قرار گرفتن در معرض موسیقی موتزارت روزانه نه تنها به میزان قابل توجهی فرکانس تشنج را کاهش می دهد ، بلکه فعالیت غیر طبیعی مغز مرتبط با صرع را نیز کاهش می دهد.

یک تجزیه و تحلیل جامع جدید در مورد تأثیر موسیقی موتزارت بر صرع تأیید کرده است که گوش دادن به موسیقی پیانوی وی می تواند دفعات حملات صرع را کاهش دهد. نتایج این متاآنالیز جامع (مطالعه مطالعات) ، که ممکن است شک و شبهه فعلی در مورد اثر را برطرف کند ، در کنگره ECNP پس از انتشار اخیر در یک مجله معتبر ارائه شده است.

این ایده که گوش دادن به موتزارت ممکن است تأثیرات مفیدی بر سلامت روان داشته باشد ، از یافته های اولیه دهه 1990 ناشی شد. از آن زمان مطالعات زیادی انجام شده است ، اما بسیاری از آنها تعداد کمی از افراد را درگیر کرده اند ، یا از کیفیت متغیری برخوردار بوده اند ، و به طور کلی منجر به شواهد متفاوتی می شود. این بدان معنی است که “اثر موتزارت” توسط بسیاری از پزشکان با کمی تردید درمان شده است. اکنون دو محقق ایتالیایی ، دکتر Gianluca Sesso و دکتر Federico Sicca از دانشگاه Pisa ، یک بررسی سیستماتیک از آثار مربوط به تأثیر موسیقی موتزارت بر صرع انجام داده اند.

آنها با استفاده از روشهای استاندارد پذیرفته شده برای تجزیه و تحلیل درمان بالینی ، 147 مقاله تحقیقاتی منتشر شده را مورد بررسی قرار دادند ، سپس آنها را با توجه به ارتباط و کیفیت تحقیق ارزیابی کردند. این به آنها اجازه می دهد 12 تحقیق را که در 9 گروه جداگانه جمع آوری کرده اند ، انتخاب کنند ، که نشان دهنده بهترین دانش موجود در مورد تأثیر موسیقی موتزارت بر صرع است.

آنها دریافتند که گوش دادن به موتزارت ، به ویژه به صورت روزمره ، منجر به کاهش قابل توجه حملات صرع و همچنین کاهش دفعات فعالیتهای غیر طبیعی مغز در بیماران صرعی می شود (ترشحات صرعی بینابینی نامیده می شود ، که معمولاً در بیماران صرعی دیده می شود). این اثرات پس از یک جلسه گوش دادن تنها اتفاق افتاد و پس از یک دوره طولانی درمان حفظ شد.

جیانلوکا سسو گفت: “این اولین بررسی تأثیر موسیقی موتزارت بر صرع نیست ، اما در چند سال گذشته جریان تحقیقات جدیدی وجود داشته است ، بنابراین وقت آن رسیده است که بایستیم و به تصویر کلی نگاه کنیم. طراحی مطالعات متفاوت است ، به عنوان مثال بعضی از افراد به یک جلسه گوش دادن گوش می دهند ، دیگران به جلسات گوش دادن روزانه ، بنابراین نتیجه گیری آسان نیست.

صرع به طور شگفت انگیزی شایع است و از هر صد نفر در جهان ، 1 نفر به آن مبتلا است. این بدان معنی است که هزینه های اجتماعی و شخصی قابل توجهی دارد. بیشتر این بیماران توسط داروها درمان می شوند ، اما این داروها در حدود 30٪ از بیماران کارساز نیستند ، بنابراین ما باید به فکر سایر روش های درمانی باشیم: نکته مهم این است که این روش های درمانی قابل آزمایش هستند و نشان می دهند که موثر هستند و این همان چیزی است که در اینجا نشان داده شده است “.

متاآنالیز نشان می دهد که یک دوره گوش دادن به موتزارت می تواند به طور متوسط ​​در حملات صرعی از 31٪ تا 66٪ کاهش یابد ، اما این از فردی به فرد دیگر و با توجه به محرک موسیقی مورد استفاده متفاوت است. مطالعات اولیه در مورد اثر موتزارت از سوناتا برای 2 پیانو K448 استفاده می کرد و این موسیقی همچنان بیشترین استفاده را در مطالعات داشته است. همچنین نشان داده شده است که سونات پیانو K545 دارای اثری است.

دکتر سو گفت: “همه فرهنگ ها موسیقی دارند ، بنابراین مشخصاً برخی از نیازهای روانشناختی را برآورده می کند. سازوکارهای اثر موتزارت به خوبی درک نشده اند. بدیهی است که موسیقی های دیگر ممکن است جلوه های مشابهی داشته باشد ، اما ممکن است که سونات های موتزارت ساختارهای ریتمیک متمایزی داشته باشند که به ویژه برای کار بر روی صرع مناسب هستند. این ممکن است شامل چندین سیستم مغزی باشد ، اما این باید اثبات شود.

متاآنالیز نشان می دهد که یک دوره گوش دادن به موتزارت می تواند به طور متوسط در حملات صرعی از 31٪ تا 66٪ کاهش یابد ، اما این از فردی به فرد دیگر و با توجه به محرک موسیقی مورد استفاده متفاوت است. تصویر در دامنه عمومی است.

این یک بررسی از تحقیقات است ، و نه تحقیقات اصلی. یک چیزی که نشان می دهد این است که ما نیاز به مطالعات سازگارتر در مورد تأثیر موسیقی بر ذهن داریم .

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا