داروها

گونه های پزشکی کانابیس

Medical cannabis

سویه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. هر سویه یک تجربه منحصر به فرد را ارائه می دهد که می تواند در درمان با مدیریت علائم خاصی سودمند باشد. هزاران سویه وجود دارد که در ادامه به لیست محبوب ترین سویه های کانابیس در پزشکی اشاره شده است.

Jack Herer

این سویه به عنوان یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین گونه های کانابیس در پزشکی استفاده می شود. در دهه ۱۹۹۰ در هلند توسط بذرهای Sensi تولید شده است.

در گونه کانابیس  Jack Herer ٪۵۵ ساتیوا و ۴۵٪ ایندیکا نشان داده شده است. ویژگی های sativa بسیار برجسته است طوری که برخی افراد آن را به صورت یک گونه خالص در نظر می گیرند. برخی کارشناسان این گونه را ترکیبی کامل می دانند.

این گونه محصولی از indica s Shiva Skunk و  Northern Lights #5 همراه با sativa Haze است. این سویه یک هیبرید کاملا پیشرفته و عالی از ترکیب ساتیوا ایندیکا است. این اثرات بهترین حالت از هردو سویه ساتیوا و ایندیکا را ایجاد می کند و باعث سویه گسترده از کانابیس پزشکی می شود.

مزایای پزشکی آن بسیار وسیع است و با ویژگی های ساتیوا، ایندیکا و ترکیبی از آنها برای ایجاد اثرات مطلوب عمل می کند.

محتوای THC آن به طور متوسط بین ۱۸ تا ۲۴ ٪ است. این مقدار سطح قدرتمند و استثنایی است که بسیاری از مصرف کنندگان کانابیس پزشکی از آن رضایت دارند. این سویه بسیار قدرتمند است و در مسابقات کانابیس به عنوان بهترین گیاه ۹ جایزه کسب کرده است. این گونه به عنوان والد سرشناس گونه های مشهوری از قبیل Jack’s Cleaner ، .lack the Ripper ، Jack Skellington  و Critical Jack شناخته می شود.

خصوصيات

این گیاه مقدار زیادی رزین دارد. جوانه ها با پوششی متراکم از تریکومها که سرشار از رزین اند پوشیده شده اند و مانند الماس هایی براق به جوانه ها حالتی مات می دهند.

در این سويه Sugar leaves ها سبز مایل به خاکستری هستند مشابه سایه .sage leaves در بین sugar leaves، مادگی مارپیچ نارنجی قرار دارد. water leavesها نیز سایه ای با رنگ سبز روشن دارند. این سویه بوی مشخص و مطبوعی دارد که یادآور عطر خوش و خاک یک جنگل انبوه و عمیق است. در اولین استنشاق بوی گرم و دلپذیر با رایحه ای از عطر کاج به مشام می رسد. عطر وبوی آن به ویژگی ها و خصوصیات Shiva Skunk  نسبت داده می شود.

عطر و طعمی که به پرزهای چشایی برخورد می کند شبیه عطر چوب ، خاک ، به همراه کمی طراوت کاج است و تجربه دلپذیری دارد. در نهایت طعم و مزه آن به طعم برگ های سبز چای تبدیل می شود.

اثرات روی ذهن و بدن

به عنوان سويه غالب ساتیوا، مصرف کنندگان می توانند از Jack Herer انتظار داشته باشند که ویژگی های ابتدایی ساتیوا را در آغاز اثرات اولیه ایجاد کند. این موارد سپس جایگزین یک اثر ترکیبی می شوند که بعد از چند پک خود را نشان می دهد.

گونه کانابیس Jack Herer به خاطر اثراتی که باعث احساس خوب می شود، شناخته شده است. وقتی افراد دنبال چیزی برای افزایش سطح انرژی خود هستند این گونه را انتخاب می کنند. هنگامی که اثرات شروع می شود مصرف کننده ممکن است پرحرفی کند. محدوده مکالمه می تواند از گفت و گوهای معنادار عمیق تا حرف های سبک و بی معنی باشد.

از دست دادن هوشیاری به محض high شدن زیاد محتمل نیست. این  nugها مصرف کننده را نسبت به محیط اطراف و وضعیت خود هوشیار و آگاه نگه می دارد. هوشیاری ایجادشده به اضطراب و عصبی شدن تبدیل نشده و جای نگرانی نیست.

در نقطه پیک وضعیتhigh ، مصرف کننده احساس سبکی خاصی دارد طوری که گویی در میان ابرها پرواز می کند.

همان طور که اثرات شروع به از بین رفتن می کند، احساس سرخوشی فرد را فرا می گیرد. با این حال، این حالت باعث آرامش نمی شود. بلکه لذت فوق العاده ای ایجاد می کند. این احساس به افزایش انرژی تبدیل می شود که مصرف کنندگان اغلب از آن به عنوان جریان سریع هنری یا خلاقانه انرژی یاد می کنند.

این گونه اثرات، این سویه را برای استفاده در طول روز ایده آل کرده است. این ویژگی به افزایش سطح انرژی و شادابی کمک میکند تا بتواند برای بهبود بهره وری استفاده شود. برخی مصرف کنندگان ترجیح می دهند Jack Herer  را در پایان یک روز کاری استفاده کنند زیرا به تقویت انرژی، سرخوشی و از بین بردن استرس روزانه کمک می کند. مصرف کنندگان نسبت به استفاده از آن در شب، به خصوص چند ساعت قبل از خواب احتیاط می کنند. این عوارض می تواند باعث مشکل در خوابیدن با داشتن یک خواب آرام شبانه شود.

فواید پزشکی

این گونه به خاطر خصوصیات ترکیبی sativa و indica مزایای پزشکی گسترده ای ارائه می دهد. بیشترین مزایا برای شرایط سایکولوژی مانند افسردگی و اضطراب است. اثرات این سویه در مدیریت علائم PTSD و ADHD  و استرس مزمن نیز مفید است.

این گونه همچنین به بهبود تمرکز و آگاهی کمک می کند. اثرات این سویه روی بدن عبارت اند از:

  • اثر تسکین دهنده بر معده برای کنترل حالت تهوع
  • بهبود اشتها بدون تبدیل شدن به munchies  
  • کاهش درد.

بهترین و سریع ترین راه برای تجربه اثرات گونه  Jack Herer، مصرف استنشاقی آن است. این روش بهترین راه برای مصرف دوزهای زیاد است. کسانی که دوزهای بیشتری با شیوه راحت تری می خواهند، Jack Herer را به اشکال جایگزین مانند کنسانتره، خوراکی، آب نبات و live resin انتخاب می کنند.

مقدار یا دوز مصرف باید به خوبی بررسی شود. این سویه حاوی THC با قدرت بالا و در غلظت های زیاد است لذا مصرف بیش از حد آن می تواند باعث اضطراب ناشی از THC و پارانویا شود.

عوارض جانبی احتمالی

شایع ترین عوارض منفی این گونه، خشکی چشم و خشکی دهان است. برای جلوگیری از این موارد، قبل از مصرف  Jack Herer، فرد باید به خوبی هیدراته باشد. همچنین در حین و پس از آن، آب زیادی مصرف کند. برای خشکی چشم از قطره های مرطوب کننده چشم استفاده شود .

اضطراب در شروع مصرف کم است. حتی اگر توسط افراد مستعد ابتلا به پارانویای ناشی از THC استفاده شود. در صورت ایجاد مشکل، یک دوز از روغن CBD می تواند برای مقابله با این اثرات کمک کننده باشد.

OG Kush

OG نیز از سویه هایی است که برای استفاده به صورت تفریحی و پزشکی در سراسر جهان همیشه دارای رتبه بالایی بوده است.

این سویه پایه و اساس بسیاری از سویه های پزشکی قدرتمند محبوب مانندDoubleOG, FireeOG ، TahoeOG است. علی رغم محبوبیت زیاد این گونه، تاریخچه گسترش آن نامشخص است. به طور کلی Kush OG  به عنوان یک هیبرید در نظر گرفته می شود.

این سویه در اقیانوس آرام شمال غربی، کالیفرنیا و کلرادو به شدت محبوب است. این مکان ها همچنین مکان هایی برای دریافت کیفیت عالی پزشکی OG Kush هستند.

قدرت THC این گونه بسیار بالاست (میانگین آن ۲۰-۲۷٪ است). این درصد، اثر قدرتمندی ایجاد می کند که بعد از اولین دم در مصرف استنشاقی شروع می شود. این قدرت برای درمان با مدیریت علائم مختلف نیز بسیار مناسب است.

مشخصات

این سویه نمای ظاهری کلاسیک از گیاه کانابیس دارد. Sugar leaf دارای یک رنگ ملایم مایل به زرد و سبز است که با مادگی های نارنجی برجسته شده است. Waterleaves سبز است و گاهی به رنگ سبز مایل به خاکستری در می آید.

جوانه ها یک پوشش متراکم از تریکوم های بلوری دارند که نشان دهنده غلظت بالای THC است. تریکوم ها می تواند بسیار متراکم شود طوری که بسیاری از پرورش دهندگان تازه وارد آن را با قالب اشتباه می گیرند.

عطر و بوی تند و تازه آن یادآور بوی خاک یک جنگل عمیق و قدیمی است. این رایحه با عطر کاج در هم آمیخته است.

هنگامی که این عطر و بو بینی را پر می کند، به سمت پرزهای چشایی پایین می رود. عطر و طعم آن زمینه ای مانند ادویه، لیمو و آهک دارد.

اثر بر ذهن و بدن

یکی از مواردی که باعث شده OG Kush طرفداران بسیاری داشته باشد، بالانس متعادل آن است. این گونه خصوصیات خوب ساتیوا و ایندیکا را با هم دارد.

در پروفایل این سویه ۵۵ ٪ ساتیوا و ۴۵٪ ایندیکا ثبت شده که بهترین تعادل برای یک گونه می تواند باشد. این ویژگی این سویه را متمایز کرده است.

شهرت این سويه فقط به خاطر بالانسی که گفته شد نیست بلکه فواید پزشکی این سویه شامل فواید هر دو گونه ساتیوا و ایندیکا می شود لذا طیف وسیعی از مزایا را با خود دارد.

OG Kush بر مغزو بدن تأثیر می گذارد. اثرات مغزی آن شدید است و بعد از اولین دم در مصرف استنشاقی احساس می شود. با شروع اولین دم، احساس سرخوشی شدید ایجاد می گردد. این سرخوشی به زودی کاهش می یابد و کل بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. این امر باعث ایجاد اثر آرامش بخش و شل شدن بدن می شود.

ذهن و بدن هردو احساس آرامش می کنند و با شل شدن عضلات، ذهن آرام تر می شود.

مزایای پزشکی

غیر از ایجاد حس خوب و آرامش، این گونه بر روحیه نیز تأثیر می گذارد. این فواید تعدیل کننده خلق وخو باعث می شود افرادی که مشکلات سایکولوژیکال دارند، این گونه را بسیار مفید بدانند. علائم افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب ، پس از مصرف این سویه کمتر آزاردهنده است. آنها احساس انرژی بیشتری می کنند و احساس بهتری نسبت به خود خواهند داشت و از احساس آرامش و سبکی ذهن برخوردار می شوند.

افرادی که از استرس مزمن و بی خوابی رنج می برند نیز این گونه را مفید می دانند. آرامش ذهن و بدن به کاهش احساس استرس کمک می کند.

درد مزمن نیز به خوبی به این سویه پاسخ می دهد. آرامش بدن به بی حس شدن مناطق دردناک کمک می کند. این احساس آرامش همچنین به کاهش احساس درد کمک می کند. میزان بالای THC باعث بی حس شدن درد می شود. این موارد همچنین به مدیریت مشکلات نوروپاتیکی و التهاب کمک می کند.

در صورت مصرف گونه Kush OG  برای موارد سایکولوژیکال، دوز کم توصیه می شود. اثرات کانابینوئید بسیار قوی است و مصرف بیش از حد ممکن است منجر به اضطراب ناشی از THC  و پارانویا شود لذا مقدار کمی از دارو کافی است.

دوز بالاتر از حد متوسط برای کسانی که از این گونه برای افزایش وزن بدن استفاده می کنند توصیه می شود.

دوزهای بالاتر اثرات بهینه برای تسکین درد، بی خوابی و مشکلات خواب دارند. دوزهای بالاتر این سویه از طریق مصرف کنسانتره و full spectrum edibles به آسانی به دست می آید.

این اثرات برای بیشتر بیماران بسیار مفید است. این سویه در مقایسه با داروهای تجویزشده برای اضطراب و افسردگی، عوارض جانبی زیادی ندارد. این داروها ذهن را چنان به هم می ریزند که گاهی بیماران ترجیح می دهند از مصرف داروهای خود صرف نظر کنند. داروهای ضددرد نیز عوارض جانبی بسیار ناخوشایندی دارند. از طرف دیگر OG Kush در تسکین درد به همان اندازه مؤثر است در حالی که عوارض جانبی خفیف تری دارد که به راحتی کنترل شدنی است.

عوارض جانبی احتمالی

افرادی که به THC حساسیت زیادی دارند باید در مصرف این سويه قوی احتیاط بیشتری داشته باشند. میزان بالایTHC ، ممکن است باعث پارانویا و اضطراب شود.

عوارض جانبی شایع و قابل انتظار آن، خشکی چشم و خشکی دهان است. مصرف آب زیاد قبل و حين استفاده، به مدیریت این عوارض کمک می کند. استفاده از قطره های مرطوب کننده چشم نیز به کاهش ناراحتی های چشم کمک می کند.

Granddaddy Purple

در سال ۲۰۰۳،  randdaddy Purple توسط Ken Estes وارد جامعه کانابیس پزشکی کالیفرنیا شد. در سال های بعد  (GDP) Granddaddy Purple طرفداران زیادی پیدا کرد و به یکی از قوی ترین و محبوب ترین سویه های کانابیس پزشکی، حتی به یک نماد جهانی برای کانابیس پزشکی تبدیل شد.

این سویه ریشه ای ضعیف داشت و از یک قطب کوچک کانابیس در سواحل غربی جوانه می زد. این محل، تلاقی بین سویه های معروف هندی، Purple Urkle  و Big Bud است.

اثرات ایندیکا غالب است. همچنین این سویه هیبرید سنگینی است که بهترین زمان مصرف آن عصرها، مخصوصا بعد از یک روز کاری طولانی است.

مشخصات این گیاه جوانه های انبوه و متراکمی تولید می کند که خوشه های ضخیمی را تشکیل می دهد. ساختار گل شبیه Big Bud والد است. برگ ها سبز روشن با نوارهایی از رنگ بنفش روشن هستند. مادگی نارنجی، سایه های بنفش و سبز را برجسته می کند. برگ ها با تریکوم های متبلور و ضخیم پوشانده شده است که باعث می شود جوانه ها تازه به نظر برسند گویی برف تازه و براق روی آن ها نشسته است.

رایحه مشابه Purple Urkle والد است. این گل عطر و بویی عجیب دارد که با رایحه ای شیرین مانند شکلات همراه است همچنین عطری مانند انگور شیرین نیز احساس می شود.

طعم این سویه مکمل عطر شگفت انگیز آن است. پرزهای چشایی را با طعم دل انگیز شیرین توت و انگور می پوشاند.

GDP ممکن است خصوصیات غالب ایندیکا را داشته باشد اما هنوز چندین ویژگی مطلوب ساتیوا را دارد. این سویه با ۸۰٪ ایندیکا، ۲۰٪ ساتیوا ثبت شده است.

میزان THC آن استثنایی است و متوسط بین ۱۷ تا ۲۴٪ است. این مقدار، به GDP ویژگی های سایکواکتیو شگفت انگیزی می دهد که بسیاری از مصرف کنندگان طرفدار آن هستند.

اثر روی مغز و بدن

از این گونه قوی انتظار می رود اثرات برجسته ای مانند couch-lock  و munchies داشته باشد. این مزایا برای کسانی که می خواهند کانابیس را برای کاهش اشتها و مشکلات خواب استفاده کنند، مناسب است. در اولین قدم، GDP  می تواند بسیار آرامش بخش باشد و حالتی به فرد بدهد که نیاز به نشستن یا دراز کشیدن پیدا کند. این حالت به زودی فروکش کرده و با یک صدای وزوز لذت بخش جایگزین می شود. این حالت نیز خیلی زود فروکش کرده و حس آرام بخشی در مغز ادامه پیدا می کند.

حس آرامش عمیق تر می شود. مصرف کننده احساس خستگی و خواب آلودگی می کند. این ها اثرات طبیعی هستند که کانابینوئیدها روی بدن دارند. اثرات خواب آوری طبیعی این سویه در نتیجه این اقدامات طبیعی است.

Granddaddy Purple برای عصرها یا هنگام خواب ایده آل است. اثرات آرام بخش، این سویه را برای خواب راحت در شب مناسب کرده است.

مزایای پزشکی

GDP به نفع جامعه پزشکی کانابیس کشت شد. از زمان معرفی ثابت شد که این سویه برای کمک به درمان مسائل مختلف پزشکی قوی ترین و مؤثرترین گونه است.

درحال حاضر این سویه برای کسانی که از درد مزمن رنج می برند و همچنین استرس، اضطراب، افسردگی، بی خوابی و کمبود اشتها دارند مفید است.

برای استفاده از این گونه در مشکلاتی مانند بی اشتهایی، بی خوابی یا درد، باید دوزهای بیشتری از دارو استفاده شود. دوزهای بالاتر مزایای پزشکی کامل تری دارند.

به دلیل بی حسی در درد، به یک ماده اصلی در جامعه کانابیس پزشکی تبدیل شده است.

این سویه یک انتخاب ضروری برای کسانی است که از درد مزمن رنج می برند.

اگر این سویه برای مسائل سایکولوژیک مانند افسردگی و اضطراب به کار می رود، باید دوزهای کمتری از دارو استفاده شود زیرا ریسک پارانويا و اضطراب ناشی از THC در این افراد وجود دارد.

برخی افراد در دوزهای بالاتر احساس ترس و اضطراب را گزارش کرده اند. بنابراین برای دستیابی به اثرات مطلوب، دارو باید با دوز کم شروع شده و افزایش دوز به تدریج صورت گیرد.

عوارض جانبی احتمالی

این سویه برای افرادی که به THC حساس اند توصیه نمی شود. غلظت GDP آن بسیار زیاد است و ممکن است برخی از عوارض جانبی ناخوشایند را ایجاد کند. خشکی چشم و خشکی دهان خیلی رایج است، بنابراین اقدامات احتیاطی باید صورت گیرد .

با آب فراوان مصرف شود. نوشیدن مکرر آب حتی بعد از شروع couch-lock  موجب تحمل راحت تر آن خواهد بود.

 GDPباید جایی مصرف شود که دسترسی خوب به مکانی راحت برای درازکشیدن و استراحت وجود داشته باشید.

قطره های مرطوب کننده چشم نیز باعث کمک به خشکی چشم ناشی از مصرف آن می شوند.

Sour Diese

Sour Diesel به عنوان یک سویه قدرتمند شناخته می شود. اثرات این سویه مشابه مصرف کافئین ولی کمی شدیدتر است. این سویه برای افزایش سریع انرژی در هر زمان از روز عالی است.

حالت high یک اثر انرژی بخش است که بسیاری از کاربران آن را دوست دارند. این حالت یک روش خوب برای افزایش زیاد انرژی در صبح است؛ چیزی که با قهوه نمی توان به آن دست یافت.

این گونه کانابیس موردعلاقه مصرف کنندگانی است که به دنبال افزایش انرژی هستند. در هر ساعتی از روز قابل مصرف است. به خصوص در کسلی و بی حالی بعدازظهر می تواند مفید باشد. باعث تقویت ذهن، بدن و احساس شده و ایجاد انگیزه می کند. این اثرات برای سلامت روان مفید است و خلق و خو را بالا برده و افکار مثبت را تقویت می کند.

مشخصات

برای این گونه ۹۰٪ ساتیوا و ۱۰٪ ایندیکا و همچنین سطح THC بین ۱۸ تا ۲۶٪ ثبت شده است. ژنتیک این گونه از زمان ورود به جامعه کانابیس در دهه ۹۰ تاکنون شناخته شده نیست. اکثر کارشناسان معتقدند که والدین این سویه به احتمال زیاد Skunk و Chemdawg هستند. هر دوی این گونه ها فوق العاده قوی اند. برخی ادعا می کنند استفاده از این سویه در سال ۱۹۹۱ آغاز شده است.

Diesel در نام اشاره به رایحه قوی آن دارد Sour D از تندترین سویه های کانابیس است.

در واقع این ویژگی بوی تند، شدید و غیرقابل توصیف آن است که مخاطبان را به این سویه جذب می کند. به این دلیل است که به وسیله کیسه های پلاستیکی مهروموم شده دولایه بوییده می شود.

همان طور که از نام آن مشخص است بویی تند و شبیه نفت سفید دارد. با این حال، این مسئله باعث ترس علاقه مندان آن نمی شود و مخاطبان خود را چه در حیطه سرگرمی و چه در موارد پزشکی حفظ کرده است

Sour  نامش از عطر و طعم مرکبات و طعم پوست لیمو حاصل می شود. بوی غالب آن بوی خاک همراه با عطر و طعم مرکبات تازه است و به قدری قوی است که ساعت ها ماندگار است.

ظاهر ناگ ها بسیار کلاسیک است. Sour D جوانه هایی شل و برگ های سبز کلاسیک به همراه گرده گیری از تریکوم های کریستالی است. مادگی ها با رنگ نارنجی مایل به صورتی، رنگ زیبایی به ناگها می بخشد.

اثر روی مغزو بدن

 SourD اثرات بالا و پایین شونده دارد. در ابتدای مصرف، ذهن و بدن انرژی می گیرند؛ مانند یک فعالیت ذهنی، سروصدایی در مغز ایجاد می شود که ممکن است به نظر برسد فرد در یک جمعیت و در حال صحبت همزمان با دیگران است. اثرات نشاط آور به زودی تبدیل به آرامش بدن و ذهن می شوند و به دنبال آن فرد احساس خواب آلودگی خواهد کرد.

اثرات مغزی بلافاصله بعد از مصرف ظاهر می شود. ۳۰ دقیقه اول فعالیت مغزی تصادفی است. خنده پاتولوژیک یا خندیدن خیلی زیاد بدون هیچ علت خاصی، ممکن است اتفاق بیفتد. فرد احساس روحيه داشتن می کند که به زودی به یک رفتار متحرک و پر جنب وجوش تبدیل می شود.

همچنین با شروع تأثیر کانابینوئیدها روی نواحی مختلف مغز ممکن است چشم ها حالت دوبینی پیدا کنند.

Sour D اگر بلافاصله بعد از بیدار شدن استفاده شود باعث انرژی گرفتن ذهن و بدن خواهد شد و فرد احساس خوش بینی و هوشیاری و چابکی خواهد کرد. این اثرات در عصر نیز به دلیل افت انرژی در آن زمان مفید خواهد بود و همچنین در زمان خواب تأثیر خواب آور و آرام بخش دارد.

اثرات آن بیشتر روی مغز است و آرامش کسب شده بیشتر منجر به ریلکس شدن ذهن می شود تا عضلات. اثرات این سویه بیشتر از سایر سویه های مشهور کانابیس پزشکی است.

مزایای پزشکی

بیشتر مصرف کنندگان Sour D را در ارتباط با سلامت روان انتخاب می کنند. این سویه تأثیر بسیار مثبتی بر روحیه و احساسات دارد. ذهن را آرام کرده و به کاهش اضطراب کمک می کند.

انرژی مثبت را تقویت کرده و به مدیریت استرس و افسردگی نیز کمک می کند.

اگرچه باید دوز مصرفی رعایت شود تا علائم منفی و عوارض بروز نکند.

این گونه برای کمک به رفع خستگی استفاده می شود. با اثرات آرامش بخش و انرژی زایی خود، خستگی را بهبود می بخشد. برای این منظور دوز مصرفی باید با احتیاط افزایش یابد .

عوارض جانبی بالقوه

مانند سایر سویه های کانابیس، مصرف بیش از حد آن ممکن است منجر به اضطراب، پارانویا، افسردگی و استرس شود. خشکی چشم و خشکی دهان نیز شایع است.

Northern Lights

این گونه، یک گونه کلاسیک از ایندیکا و از محبوب ترین سویه ها در تمام زمان ها است. والدین این گونه sativa Tai  و نژادهای خالص indica Afghan هستند. این سویه معروف، والد بسیاری از سویه های معروف دیگر از قبیل Super silver Haze و Shiva Stunk است که معروف ترین ساب تایپ آن ها Northern Lighs  می باشد.

مشخصات

به طورکلی محتوای THC این گونه ۱۵ تا ۲۲ ٪ و میانگین آن ۱۸٪ است که حاوی ۹۰٪ ساتیوا و ۱۰% ایندیکا است. عطر این گونه ترکیبی لذت بخش از ادویه ها و رایحه های شیرین است و عمدتا رایحه چوب و درخت کاج را یادآوری می کند. عطر این سویه خیلی سریع فضا را پر کرده و ماندگار است.

جوانه ها به طور متراکم درون یک ناگ قرار دارند و با تریکوم های کریستالی پوشانده شده اند

Sugar leaves به صورت ضخیم و برجسته از داخل خوشه های جوانه به سمت خارجی بیرون زده اند. پیازهای گیاه نارنجی عمیق و برنجی هستند که به خوبی با Sugar leaves ترکیب شده اند

Water leaves رنگ سبز تیره دارند و قسمت بالایی آن ها آبی تیره است.

در ابتدا عطر و طعم آن مانند رایحه چوب و کاج است. سپس طعم آن تغییر می کند و شبیه آبنبات و به شدت شیرین می شود. همچنین زمینه ای از طعم مرکبات وجود دارد.

تأثير بر مغز و بدن

Northern Lighs اثرات سایکواکتیو قدرتمندی بر ذهن و بدن دارد. تأثیر آرام بخش آن روی ذهن باعث ایجاد احساس شادابی رؤیایی می شود. مصرف کنندگان گزارش داده اند که بعد از استفاده، محیط اطراف را با درخششی مه آلود می بینند.

تأثير Northern Lighs روی بدن ، به صورت ایجاد آرامش کامل در بدن است. باعث شل شدن عضلات می شود و این اثر می تواند به تسکین درد کمک کند. این امر همچنین باعث آرامش قبل خواب و خوابی راحت می شود. در صبح، فرد با طراوت و سرزندگی از خواب بیدار می شود . هیچگونه حالت گیجی وجود نخواهد داشت. این ویژگی ها Northern Lighs را برای استفاده در شب ایده آل می کند. استفاده در روز به دلیل شل شدن عضلات و آرام بخشی ناشی از آن توصیه نمی شود.

مزایای پزشکی

اثرات قوی بر بدن باعث می شود این سویه گزینه مناسبی برای درمان بسیاری از بیماری ها باشد. به بهبود درد ناشی از آرتروز و میگرن کمک می کند. در کنترل درد مزمن نیز مفید است. این گونه به بهبود بی خوابی و اشتهای ضعیف نیز کمک می کند. در واقع مناطقی از مغز را هدف قرار می دهد که کنترل کننده خواب و اشتها است، بنابراین اشتهای فرد را تقویت و کیفیت خواب را بهتر می کند.

همین اثر باعث آرامش عضلات معده و بهبود اشتها می شود.

در صورت مصرف Northern Lighs برای بیماری های جسمی مانند مواردی که در بالا گفته شد، دوزهای بالاتر توصیه می شود زیرا اثرات کامل تری برای تسکین مطلوب فراهم می کند. برای بسیاری از مسائل روان پزشکی مانند افسردگی نیز مؤثر است. با بالابردن خلق وخوی مثبت، افکار منفی را مسدود می کند.

در مسائل روان پزشکی از دوزهای کمتر THC استفاده می شود زیرا مصرف دوز بالا از این سویه می تواند منجر به پارانویا یا افزایش استرس و اضطراب شود.

عوارض جانبی احتمالی

به احتمال زیاد هیچگونه حملات پانیک با پارانویا با مصرف این سویه وجود ندارد؛ مگر اینکه فرد مصرف کننده از قبل به THC حساس باشد. بهتر است از دوزهای کمتر یا میکرودوز استفاده شود. مانند گونه های دیگر، Northern Lighs می تواند باعث خشکی دهان و چشم شود. هیدراتاسیون خوب در طول مدت استفاده، به مدیریت این عوارض کمک می کند.

Godfather OG

این گونه یک هیبرید از ایندیکا است که سال هاست جوایز بی شماری دریافت کرده است. یکی از این جوایز به عنوان بهترین گونه ایندیکا توسط High Times Medical Cannabis Cup در سال ۲۰۱۱ دریافت شده است.

این ماده به یکی از موارد اصلی مصرف کانابیس تبدیل شده است. این ماده همچنین از جمله قوی ترین کانابیس های پزشکی موجود در بازار است.

برای مثال، محتوای THC آن بیش از ۳۴٪ است. درصد برخی از سویه ها ۲۵ تا ۲۷ درصد ثبت شده که فقط میزان THC فعال شده است. در واقع این مقدار می تواند بالاتر هم باشد.

جای تعجب نیست که به آن «Don of all Kush» گفته می شود.

این یک سویه بسیار محبوب میان جامعه کانابیس کالیفرنیا است. ناگ های با کیفیت بالا در این منطقه نیز پرورش داده می شوند.

مشخصات

گونه Godfather OGS تفاوت های بسیاری با سایر گونه ها دارد. برخی از معروف ترین آنها از تلاقی  jranddaddy Purple با OG kush و همچنین iranddaddy Purple و  Bubba Kushایجاد می شود. ۶۰٪ ایندیکا و ۴۰٪ ساتیوا دارد. در این گونه ایندیکا غالب است و اثرات ایندیکا با ژن های ساتیوا به تعادل می رسد.

گل ها در یک شکاف متراکم با یک پوشش ضخیم از تریکوم ها رشد می کنند. پیازها رنگ بنفش دارند. ناگها به خاطر تریکوم هایی که آنها را پوشانده اند، یخ زده به نظر می رسند.

عطر و بوی آن عمدتا مثل بوی خاک و کاج است و زمینه ای از بوی انگور طعم و عطر آن را برجسته می کند.

تأثير بر ذهن و بدن

اثرات این گونه آهسته شروع می شود و به تدریج در حد متعادل قرار می گیرد.

در اولین دوز، تأثیر روی مغز با احساس سبکی شروع و به صورت حسی مثبت احساس می شود. اثرات روی بدن می تواند چنان شدید باشد که منجر به بی تحرکی شود. اثرات این گونه روی ذهن متعادل است و فرد از آگاهی کافی برخوردار خواهد بود.

این گونه برای کسانی که اولین بار است کانابیس مصرف می کنند، توصیه نمی شود. یا باید از دوزهای کمتری استفاده کنند.

مزایای پزشکی

انجمن پزشکی کانابیس این گونه را یک ماده عالی برای بهبود اضطراب و استرس می داند. آرامشی ایجاد می کند که می تواند منجر به احساس بی خیالی و سبکی در فرد شود. این اثرات آرام بخش، به بی خوابی کمک می کند.

Munchis  با این سویه رایج است. همچنین به افرادی که از کمبود اشتها رنج می برند کمک می کند. این سویه در تسکین سردرد، دردهای عمومی، بی خوابی و استرس ذهنی مؤثر است

body high همچنین به کنترل درد در آرتروز و علائم آسم کمک می کند

Cerebral highبه تسکین مشکلات مختلف ذهنی، تقویت روحیه و افزایش افکار مثبت کمک می کند. اینها در کنترل علائم افسردگی، PTSD، کابوس های شبانه و استرس مفید هستند. این گونه برای کسانی که تحمل بالایی نسبت به THC دارند توصیه می شود. همچنین گزینه خوبی برای کسانی است که دنبال سویه های کانابیس پزشکی با قدرت بالا هستند.

عوارض جانبی احتمالی

عوارض جانبی آن مشابه بسیاری از سویه های کانابیس است. باعث خشکی دهان و خشکی چشم می شود.

برخی از افراد هنگام شروع مصرف احساس سرگیجه دارند. ولی در ادامه با تأثیر ایندیکا روی بدن به جای مغز، ممکن است این حالت کاهش یابد. با این حال، برای برخی افراد سرگیجه به دلیل استفاده بیش از حد اتفاق می افتد.

Blue dream

گونه Blue dream یکی دیگر از گونه های مورد علاقه بین طرفداران کانابیس پزشکی است.head high بسیار قوی دارد. Blue dream یک هیبرید ۵۰/۵۰ از ترکیب Super Silver Haze و Blue berry است. این محصول به عنوان یک هیبرید متعادل، یک head high مشابه ایندیکا از گونه والد خود یعنی Blueberry  نشان می دهد. این اثر با یک body buzz از ژنتیک ساتیوا متعادل می شود. این سویه کلاسیک برای انواع مصرف کنندگان کانابیس مناسب است.

مشخصات

جوانه ها رنگ آبی پررنگی دارند که به صورت بلند و بوته ای رشد می کنند. مادگی گل ها کهربایی پررنگ و متمایل به آبی هستند. ناگها پوشیده از تریکوم های سفید شیری متراکم است.

این سویه رایحه توت شیرینی دارد که از ریشه بلوبری آن ناشی می شود. رایحه توت شیرین ماندگاری طولانی دارد. همچنین زمینه ای از رایحه های گل و گیاهان و میوه ها و وانیل و انبه حس می شود و با عطر و بوی خاک به تعادل می رسد. سطح THC این گونه نسبتا بالا است و میانگین مقدار ثبت شده آن ۱۷ تا ۲۴ درصد است. سطح CBD حدود ۱٪ تا ۲٪ است.

تأثير بر ذهن و بدن

اثر این گونه روی مغز باعث افزایش تمرکز و انگیزه می شود. بسیاری از افراد این اثر را دوست دارند زیرا در فعالیت های روزمره به فرد کمک می کند. این گونه باعث آرامش ذهن و بی حسی بدن می شود

Blue dream همچنین به عنوان محرک ذهن عمل می کند. روی خلق وخو تأثیر می گذارد.

بسیاری از افراد می گویند با دوز مناسب و متعادل می توان بهره وری مناسبی از آن داشت.

این گونه همچنین در شل شدن عضلات دردناک و بی حسی درد مؤثر است. لذا به مدیریت دردهای عضلانی و اسپاسم کمک می کند. با ترکیب اثر تحریکی بر ذهن و بهبود تحرک ناشی از تسکین درد، فرد می تواند کارهای بیشتری انجام دهد.

با وجود اثر آرامش بخش قوی که بر بدن دارد، منجر به couch lock نمی شود. Cerebral high آرامش بدن را متعادل می کند. head high باعث می شود که از couch lock جلوگیری شود. این مسئله به فرد انرژی میدهد تا با انرژی بیشتری به کار خود ادامه دهد. ممکن است افراد انگیزه های خلاقانه و هنری را نیز تجربه کنند.

مزایای پزشکی

 Blue dreamدر کنترل درد کمک می کند و گونه خوبی برای تسکین درد حاد، کنترل درد مزمن، تسکین درد پیش از قاعدگی و درمان حالت تهوع است.

Cerebral high  به مدیریت افسردگی، اضطراب و تسکین سردرد کمک می کند.

تعادل بین head high و آرامش بدنی ایجادشده، در مدیریت بسیاری علائم ADD و ADHD مانند تمرکز مفید است. تهوع بعد از شیمی درمانی ناشی از اختلالات خودایمنی و سرطان، با این سویه قابل کنترل است. تهوع مبتلایان به دیس اتونومی نیز با Blue dream بهبود می یابد.

عوارض جانبی احتمالی

به دلیل بالانس در اثرات متقابل ساتيوا و ایندیکا، حداقل اثرات جانبی با این گونه انتظار می رود. بسیار بعید است که اضطراب و پارانویا تجربه شود. خشکی دهان تنها عارضه جانبی شایع است

Chemdawg (Chemdog)

به طور کلی اعتقاد بر این است که این سویه از پیوند OG Kush و Sour Diesel ایجاد شده است. یک هیبرید کامل و دارای هردو ویژگی والدین است.

مشخصات

مانندChemdawg ،Sour Diesel  نیز بوی مشخصی دارد که شبیه گازنفت سفید است. بوی آن به اندازه بوی گونه های والدش تند و تیز است.

جوانه ها از نظر سایز متوسط هستند. شکل آنها کاملا کشیده و مخروطی و برخلاف غنچه های ذرتی شکلی که اکثر گونه های دیگر دارند است. گل ها به صورت خوشه ای سست و دارای برگ های حنجره ای هستند. برگ ها به رنگ سبز بهاری اند که با تریکومهای رزینی خاص و چسبناک پوشانده شده اند و به ناگها جلوه ای سفید و نقره ای می بخشند. مادگی نارنجی آتشین گل ها، ظاهر سبزیخ زده را برجسته می کند.

ناگ ها رزینی هستند و باعث می شوند جوانه ها با دست جدا نشوند. به همین دلیل می تواند یک لایه چرب و ناخوشایند روی دست ها ایجاد کند. استفاده از آسیاب مناسب تر است.

ناگ ها همچنین بویی شبیه کاج دارند. این گیاه اگر دود شود بوی تند گازوئیل می دهد.

ممکن است در دهان طعمی مشابه آمونیاک ایجاد کند.

تأثیر بر ذهن و بدن

حالت high خیلی سریع اتفاق می افتد. غالبا می توان آن را حتی قبل از فروکش کردن عطر و طعم Diesel احساس کرد.

در ابتدای استفاده، Cerebral high  با افزایش تمرکز و حواس شروع می شود. آگاهی بیش از حدی نسبت به محیط به وجود می آید. این حالات برای برخی اذیت کننده است؛ به ویژه برای مبتدیان و کسانی که به مقدار بالای THC عادت ندارند. البته خیلی زود رفع می شود.

Head high می تواند تبدیل به اثراتی مانند افزایش خلاقیت و فعالیت های هنری شود . فرد با روحیه و پرحرف می شود. از حس های تقویت شده میتوان برای افزایش خلاقیت و فعالیتهای هنری استفاده کرد.

ژن های ایندیکا باعث ایجاد آرامش جسمی می شود. این body buzz متعادل است و به couch-lock تبدیل نمی شود.

فواید پزشکی

مصرف کنندگان کانابیس پزشکی در واشنگتن، کلرادو و کالیفرنیا این نوع را برای درمان میگرن، استرس مزمن، PTSD و اضطراب انتخاب می کنند. Head high  به بهبود علائم افسردگی و اضطراب کمک و روحیه و افکار مثبت تری ایجاد می کند. در PTSD نیز این اثرات کمک کننده است. body buzz و Cerebral high نیز می تواند در درمان میگرن و درد مزمن کمک کند. با این حال، اثرات این سویه برای استفاده در شب ایده آل نیست.

عوارض جانبی احتمالی

هنگام استفاده از این سویه باید احتیاط شود. mental high و قدرت این سویه منجر به شیدایی و افکار مکرر خواهد شد. این موارد می تواند بدتر شده و به پارانویا تبدیل شود. این امکان حتی برای کسانی که تحمل THC بالاتری دارند نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

Strawberry Banana

این گونه از نسل Banana OG و Bubblegum است. در این سویه اثرات ایندیکا غالب است. ژن های ساتیوا اثرات ایندیکا را برای استفاده مؤثرتر در پزشکی متعادل می کنند. عطر و بوی آن بسیار لذت بخش و شیرین است.

مشخصات

این گیاه گل های کوچک تا متوسط در خوشه های متراکم و فشرده دارد. برگ ها کاملا چسبیده اند و به سختی از ساقه مرکزی جدا می شوند. برگها سبز روشن هستند و با رنگ زرد برجسته شده اند. مادگی گل نارنجی روشن است و رنگ زیبایی به ناگها میدهد. گل ها با تریکوم سفید خزدار پوشانده شده اند.

گل هایی که به طور مناسب رسیده باشند، عطر ملایم میوه ای و شیرین دارند همچنین عطر موز از توت فرنگی بیشتر به مشام می رسد.

جوانه هایی که نارس یا شکسته اند رایحه ای تند دارند که شبیه رایحه کلاسیک کانابیس است و تمایل به ماندگاری دارد. محتوای THC این سویه از ۱۷ تا ۲۲ درصد است ولی برای بعضی از انواع دیگر مجموع THC تا ۳۲٪ ثبت شده است.

تأثير بر ذهن و بدن

 high به آرامی ایجاد شده و با یک head buzz ملایم آغاز می شود. اثرات اولیه چند دقیقه بعد از اینکه عطر و بو بسیار غالب شد، آغاز می شود.

head high با حواس تیز شروع می شود. در واقع شبیه یک تجربه سه گانه است که صداها و مناظر چند عنصر سایکودلیک را به خود اختصاص داده اند.

از این افکت ها می توان برای لذت بردن از موسیقی و فیلم های low key استفاده کرد. کاربران گزارش می کنند که در طول high اولیه، تجربه حسی عمیق تری دارند. head high به بهبود اشتها نیز کمک می کند.

تأثیر ذهنی به زودی توسط یک آرامش کامل بدنی که از ویژگی های ایندیکا است، حاصل می شود. این حالت می تواند با توجه به دوز و تحمل فرد به یک اثر آرام بخش در بدن تبدیل شود.

Associative Thinking نیز به وجود می آید. بیشتر کاربران از این اثر استفاده می کنند و به فعالیت های هنری و خلاقانه می پردازند. در مراحل بعدی  high، آرام بخشی می تواند قوی تر شود که معمولا بهcouch -lock منجر می شود.

مزایای پزشکی

افزایش درک حسی به تسکین موقتی افسردگی و اضطراب کمک می کند. نشاط آور است و این افزایش حس سرخوشی می تواند به بهبود خلق و خو کمک کند. در بیماران ADHD به افزایش تمرکز کمک می کند. در افرادی که مشکل عدم تمرکز دارند نیز می تواند مفید باشد.

اثرات آرام بخشی ایندیکا در کنترل درد کمک کننده است. همچنین در آرامش عضلات معده و کنترل حالت تهوع مفید است.

این اثرات آرام بخش در مقابله با بی خوابی مفید است. این ویژگی ها گونه Strawberry Banana را برای استفاده در شب انتخابی ایده آل می کند.

عوارض جانبی احتمالی

عوارض جانبی ناشی از این سویه مانند اکثر سویه های دیگر است. باعث خشکی چشم و خشکی دهان می شود. پارانویا خفیف و اضطراب نیز ممکن است وجود داشته باشد اما بیشتر برای کسانی که تحمل THC کمی دارند یا به THC حساس هستند اتفاق می افتد.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد به شما در درک بهتر کانابیس کمک کند. گام بعدی کسب اطلاعات بیشتر درباره قوانین حاکم بر کانابیس در منطقه و محل زندگی شما است. حتی اگر شواهد بسیار قانع کننده وجود داشته باشد، بعضی از کشورها و مکان ها مجازات سنگینی برای کسانی که کانابیس مصرف، نگهداری ، فروش و پرورش می دهند قرار داده اند. مراقب باشید و اطمینان حاصل کنید که محدودیت های قانونی کانابیس را قبل از اقدام برای اهداف پزشکی ومصرف آن، می دانید.

منبع: کتاب داروخانه کانابيس

میانگین امتیازات 4.9 / 5. تعداد امتیازات 34

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا