برای بیماران

بازی های ویدیویی و تشنج

Video games and seizure safety

بازی های ویدیویی می توانند حملات صرعی را تحریک کنند. بنابراین، آیا می توانید بازی های ویدیویی را با صرع انجام دهید؟ در مورد خطرات بازی های ویدیویی و تشنج اطلاعات کسب کنید.
گزارش هایی مبنی بر اینکه بازی های ویدئویی باعث تشنج می شوند از سال 1981 گزارش شده است. چرا بازی های ویدیویی باعث تشنج می شوند و آیا می توانید بازی های ویدیویی را با صرع انجام دهید؟

Cyberpunk 2077: نمونه ای از بازی های ویدیویی و تشنج

در دسامبر سال 2020، Cyberpunk 2077 که بسیار مورد انتظار بود منتشر شد و مورد ستایش بسیاری قرار گرفت. با این حال، گزارشات رسیده نگرانی ها را در مورد بازی ویدیویی و تشنج ها مطرح کرد. لیانا روپرت، گیمر مبتلا به صرع، گزارش داد که Cyberpunk 2077 باعث تشنج وی شده است.
روپرت توضیح داد که یکی از ویژگی های تکراری بازی لحظه ای است که شخصیت اصلی باید کلاه ایمنی نصب کند که چراغ های قرمز و سفید به سرعت در حال چشمک زدن است. متاسفانه، کلاه ایمنی در بازی بسیار شبیه هدست های پزشکی است که متخصصان مغز و اعصاب از آنها برای ایجاد تشنج برای اهداف تشخیصی استفاده می کنند. برای افرادی که به صرع حساس به نور هستند، بازی می تواند خطرناک باشد.

آیا بازی های ویدیویی می توانند تشنج ایجاد کنند؟

بله، نمونه های زیادی از بازی های ویدیویی وجود دارد که باعث تشنج در افراد مبتلا به صرع می شود.

برخی از دلایل اینکه بازی های ویدیویی ممکن است باعث تشنج شوند

  • حساسیت به نور: بین 3 تا 5 درصد از افراد مبتلا به صرع دچار تشنج هستند که به نور حساس هستند. این زمانی است که تشنج آنها توسط چراغ چشمک زن یا الگوهای کنتراست بالا ایجاد می شود. بسیاری از بازی های ویدیویی چنین خصوصیاتی داشته و بنابراین می توانند باعث تشنج شوند.
  • خستگی: بازی های ویدئویی ممکن است کمی اعتیاد آور باشد و ساعت ها بازی کردن به راحتی صرف انجام آن می شود. اما اگر مبتلا به صرع هستید، مهم است که از خستگی زیاد خودداری کنید زیرا این یک محرک شناخته شده تشنج است.
  • استرس یا هیجان: بازی های ویدئویی ترسناک، استرس زا و ناامید کننده بیش از حد بازیکن را به طرق دیگری تحریک می کنند که می توانند باعث تشنج شوند.
  • صداهای بلند یا موسیقی: تشنج برخی از افراد توسط صداهایی مانند موسیقی ایجاد می شود. بسیاری از بازی های ویدیویی شامل این نوع موسیقی متن تکراری است.

عوامل محرک تشنج

آیا با انجام بازی های ویدیویی می توانید به صرع مبتلا شوید؟

خیر، فقط با انجام بازی های ویدیویی امکان ابتلا به صرع وجود ندارد. صرع نوعی بیماری است که ممکن است در اثر ژنتیک، بیماری مغزی یا آسیب به سر ایجاد شود.

چگونه می توانید با خیال راحت بازی های ویدیویی را با صرع انجام دهید؟

اگر شما یا کسی که می شناسید مبتلا به صرع است و نگران بازی های ویدئویی در ایجاد تشنج نیستید، در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر انجام دهید:

  • در مورد نگرانی های خود با پزشک صرع صحبت کنید: متخصص شما از نوع صرع شما آگاهی خواهد داشت و می تواند به شما در ارزیابی خطر کمک کند.
  • آزمایش صرع حساس به نور انجام دهید: مراکز صرع می توانند آزمایشاتی انجام دهند که در آن شما می فهمید که آیا شما مبتلا به صرع حساس به نور هستید یا خیر.
  • بسته بندی و بررسی بازی های ویدیویی را بررسی کنید: در بسیاری از بازی های ویدیویی (اما نه همه آنها) اخطار بسته بندی درباره چراغ های چشمک زن در بازی وجود دارد. به همین ترتیب، بررسی ها ممکن است به شما بگویند که چراغ های چشمک زن زیادی وجود دارد.
  • از عینک های مخصوص چشم استفاده کنید: برخی از افراد مبتلا به صرع حساس به نور متوجه می شوند که با استفاده از عینک های مخصوص می توانند از تشنج جلوگیری کنند.
  • تغییر تنظیمات: ممکن است بتوانید تنظیمات بازی ویدیویی خود را جوری تغییر دهید تا چراغ چشمک زن خاموش شود
  • زمان بازیهای ویدیویی را به حداقل برسانید: برای جلوگیری از خستگی بیش از حد، برای خود ساعت بازی را محدود کنید.

بازی های ویدئویی یک نوع سرگرمی جالب است و برای اکثر افراد مبتلا به صرع، بازی کردن آنها باید کاملاً ایمن باشد. با انجام برخی اقدامات احتیاطی و آگاهی از عوامل تشنج می توانید بهترین تصمیم را برای خود بگیرید.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا