برای بیماران

هنگام تشنج در مغز شما چه اتفاقی می افتد؟

What happens in your brain during a seizure?

مردم تشنج را به شکل های گوناگون تجربه می کنند. برخی کنترل عضلات خود را از دست داده و تکان می خورند. دیگران ممکن است علائم ظاهری از خود نشان ندهند ، اما در عوض بو یا طعم غیرمعمولی را تجربه می کنند. در هنگام تشنج در مغز ما چه می گذرد؟

شاید تعجب کنید که این طیف گسترده ای از علائم از  فعالیت بیش از حد سلول های عصبی در مغز ایجاد می شود.

چگونه مغز معمولاً کار می کند؟

بیشتر اوقات مغز ما به طور مداوم پالس های الکتریکی تولید می کند که همه چیز را از حرکت ما گرفته تا افکار و احساسات ما کنترل می کند. این پالس های الکتریکی توسط سلول های عصبی ، شبکه ای از سلول ها که در مغز و سراسر بدن یافت می شوند ، منتقل می شوند. نورون ها یک نبض الکتریکی را منتقل می کنند و از طریق انتقال دهنده های عصبی ، نوعی پیام رسان شیمیایی ، به نورون های اطراف و بقیه بدن پیام می دهند. اگر فعالیت الکتریکی همه سلولهای عصبی مغز را اندازه بگیرید ، معمولاً بسیاری از سلولهای عصبی در حال شلیک به طور مستقل و بدون ریتم مشخص هستند.

در هنگام تشنج چه اتفاقی برای مغز می افتد؟

اگر صرع داشته باشید ، الگوی شلیک سلول های عصبی تغییر می کند. این امر می تواند منجر به تولید همزمان بسیاری از سلولهای عصبی شود که شما به عنوان تشنج تجربه می کنید.

  • در هنگام تشنج ، فعالیت الکتریکی طبیعی مغز شما مختل می شود
  • گروه های نزدیک به سلول های عصبی به صورت هماهنگ فعال شده و فعالیتی را ایجاد می کنند که ممکن است در یک ناحیه از مغز واقع شود.
  • این “پیام” هایی را که مغز به بقیه بدن می فرستد ، جمع می کند.
  • از آنجا که پیام ها درهم و برهم هستند ، تشنج غالباً با حرکات غیرقابل کنترل و تغییر در احساسات یا رفتار همراه است.

بسته به اینکه کدام قسمت از مغز شما درگیر باشد، انواع مختلف تشنج وجود دارد. همیشه بهتر است با پزشک خود صحبت کنید تا بفهمید چه انتظاری دارید و برنامه درمانی فعلی شما چگونه خواهد بود.

ترجمه متن ویدیو آشنایی با تغییرات مغز هنگام تشنج

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد امتیازات 19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا