اخبار و مطالب روز

ابزار جدید EBRAINS برای کمک به راهنمایی جراحی در بیماران صرع مقاوم به دارو

دانشمندان پروژه مغز انسان ابزاری محاسباتی را برای یافتن مناطقی در مغز بیمار ایجاد کرده اند که صرع در آن ایجاد می شود. اکنون ، این تیم از EBRAINS برای دقت بسیار بالاتر با داده های اطلس مغز با وضوح بالا استفاده کرده است. با انجام یک کارآزمایی بالینی ، هدف این روش ارائه یک ابزار دقیق و قدرتمند به جراحان برای مشخص نمودن کانون دقیق تشنج و پشتیبانی از تصمیمات جراحی هدفمند برای هر بیمار است.

صرع یکی از شایع ترین اختلالات عصبی است که بیش از 60 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. بیماران از تشنج ناشی از فعالیت عصبی ناگهانی و درگیر شدن در شبکه های بزرگ مغز رنج می برند. در یک سوم موارد بیماری به داروها مقاوم است. رایج ترین گزینه درمانی برای این بیماران برداشتن جراحی “کانون صرع” ، مناطقی از مغز است که در آن تشنج ظاهر می شود.

موفقیت جراحی بستگی به تعیین موقعیت دقیق این مناطق دارد. اما در عمل این مسئله اغلب بسیار دشوار است و میانگین موفقیت در عمل تنها در حدود 60٪ است. هر پیشرفتی برای بسیاری از بیماران تأثیر عمده ای خواهد داشت.

دانشمند ابزاری محاسباتی به نام “مغز مجازی” (TVB) را برای مدلسازی و پیش بینی فعالیت در مغز فردی بیمار ایجاد کرده است. آنها با همکاری متخصص مغز و اعصاب Fabrice Bartolomei ، مدل را با صرع سازگار کردند و گسترش فعالیت تشنج فردی را شبیه سازی کردند. بنابراین این مدل می تواند به ابزاری مشاوره ای اضافی برای جراحان مغز و اعصاب برای کمک به جراحی های دقیق تر تبدیل شود.

در حال حاضر  با اولین نتایج امیدوار کننده ،یک آزمایش بالینی برای ارزیابی مدلهای مغزی ، مغز مجازی به عنوان ابزاری جدید برای برنامه ریزی جراحی صرع در حال انجام است. تاکید بر این نکته مهم است که ابزار Virtual Brain هنوز در مرحله بررسی بالینی است و بنابراین هنوز در دسترس بیماران نیست.

این تیم اکنون بر روی نسل بعدی مغز مجازی کار می کند ، که با استفاده از زیرساخت های تحقیقاتی EBRAINS دقت مدل را بیشتر می کند. هدف این است که به طور قابل توجهی پتانسیل شخصی سازی مغز را با کمک مجموعه داده های بزرگ مغز از اطلس مغز EBRAINS افزایش دهند. این شامل دقیق ترین نمایش سه بعدی آناتومی مغز ، Big Brain ، در رزولوشن 20 میکرومتر است.

جیرسا می گوید: “فقط EBRAINS اجازه می دهد تا به این مقیاس و وضوح گسترده برسیم.” “در اینجا منابع داده مغز با ابزارهای محاسباتی و انفورماتیک با عملکرد بالا سازگار و یکپارچه می شوند. EBRAINS استفاده از یادگیری عمیق و سایر روش ها را برای یافتن پیکربندی متناسب با امواج مغزی ضبط شده بیمار از پویایی مغز امکان پذیر می کند. این یک گام مهم در جهت تعیین دقیق منطقه صرع با دقت بیشتر است. “

پاول سوی بودا ، مدیرعامل EBRAINS و مدیرکل HBP ، اظهار داشت: “ابزار محاسبات مغز مجازی پروفسور جیرسا یکی از موفقیت های چشمگیر در نتیجه مهارت های علمی پیشرفته دانشمندان پروژه مغز انسان و زیرساخت تحقیقات هنری EBRAINS میباشد. ما مشتاقانه منتظریم پیشرفتهای بیشتری در مورد سلامت مغز داشته باشیم که توسط EBRAINS در آینده انتظار داریم.

درباره HBP

پروژه مغز انسان (HBP) بزرگترین پروژه علمی مغز در اروپا است و در میان بزرگترین پروژه های تحقیقاتی است که توسط اتحادیه اروپا تأمین شده است. در رابطه علوم اعصاب و فناوری اطلاعات ، HBP مغز و بیماری های آن را با کمک روش های بسیار پیشرفته از طریق محاسبات ، نوروانفورماتیک و هوش مصنوعی باعث ایجاد نوآوری در زمینه هایی مانند محاسبات مغزی و نور و بوتیک ها انجام میدهد.

ابزار جدید EBRAINS برای کمک به راهنمایی جراحی در بیماران صرع مقاوم به دارو - مغز و اعصاب, مغز, Brain - %d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8-%d8%b1%d9%88%d8%b2

درباره BRAINS

EBRAINS یک زیرساخت جدید تحقیقات دیجیتالی است که توسط پروژه مغز انسانی با بودجه اتحادیه اروپا ایجاد شده است ، تا تحقیقات مرتبط با مغز را تقویت کند و به آخرین یافته های علمی به نوآوری در پزشکی و صنعت ، به نفع بیماران و جامعه کمک کند. این علم از علوم اعصاب پیشرفته استفاده می کند و طیف گسترده ای از مجموعه داده های مغز ، اطلس مغزی چند سطحی ، ابزار مدل سازی و شبیه سازی ، دسترسی آسان به منابع محاسباتی با عملکرد بالا و سیستم عامل های رباتیک و نورومورفیک را ارائه می دهد. همه محققان دانشگاهی به آخرین خدمات EBRAINS دسترسی آزاد دارند. محققان صنعت همچنین از توافق نامه های خاص برای استفاده از سیستم عامل بسیار استقبال می کنند.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا