پیشگیری و مراقبت

راهنمای بازی تنیس با صرع

Our guide to playing tennis with epilepsy

بازیکنان تنیس مبتلا به صرع

داشتن صرع مانعی برای بازی تنیس نیست. به عنوان مثال، ویلیام رنشاو (  William Renshaw ) تنیسور انگلیسی (1861 – 1904) که امروزه کمتر شناخته شده است، یک پیشگام در این ورزش و یک قهرمان با کسب 12 مدال طلا در ویمبلدون بود – که باعث می شود او مانند راجر فدرر یا رافائل نادال زمان خود باشد. رنشاو در طول زندگی خود به صرع مبتلا بود، اما این امر مانع از تبدیل شدن وی به یکی از بالاترین دستاوردهای تاریخ این ورزش نشد.
تعدادی تنیسور آمریکایی صاحب نشان مبتلا به صرع هستند كه در راه رسیدن به رتبه بندی نیز تلاش می کنند. گبی دلاکونو که در دانشگاه براون بازی می کند، در 10 سالگی مبتلا به صرع تشخیص داده شد اما این امر باعث نشده است که او در سطح رقابتی بازی نکند. دیگر تنیسور آینده دار مبتلا به صرع، لیندزی کیاتی است که در تیم تنیس دانشگاه راتگرز بازی می کند. کیاتی هنگام حضور در زمین تنیس سابقه تشنج را از سن 13 سالگی داشت اما از این موانع عبور کرده و به سرعت در حال پیشرفت است.

راهنمای بازی تنیس با صرع - ورزش, حمله تشنج - %d9%be%db%8c%d8%b4%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8%d8%aa

تنیس و ورزش با صرع

به طور سنتی، افراد مبتلا به صرع از شرکت در ورزش دلسرد می شدند. با این حال، به طور فزاینده ای شناخته شده است که بسیاری از انواع فعالیت های بدنی در واقع می توانند به مدیریت تشنج کمک کنند – و با اقدامات احتیاطی درست هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید تنیس بازی نکنید.
در حقیقت، وقتی صحبت از ورزش با صرع می شود، تنیس به عنوان یکی از مطمئن ترین گزینه ها در نظر گرفته می شود. لیگ بین المللی علیه صرع آن را به عنوان ورزشی طبقه بندی کرده است “هیچ خطر اضافی قابل توجهی”برای مبتلایان به صرع ندارد.
تا زمانی که شما یک استراتژی مدیریت تشنج داشته باشید و پزشک صرع از برنامه ورزشی شما پشتیبانی کند ، هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید تنیس بازی کنید.

اقدامات احتیاطی ایمنی برای بازی تنیس با صرع

اگر شما علاقه مند به تنیس یا ورزش با صرع هستید، اقدامات احتیاطی ساده ای را باید در اینجا انجام دهید:

مایعات زیادی بنوشید: کمبود آب بدن برای بعضی ها عامل تشنج است. هنگام بازی تنیس ، مقدار زیادی آب از طریق تعریق از دست خواهید داد ، بنابراین همیشه یک بطری بزرگ آب (یا دو عدد!) در زمین بازی داشته باشید.

• اگر احساس خستگی می کنید، استراحت کنید: تشنج در اثر اعمال جسمی سخت اتفاق می افتد، بنابراین مهم است که استراحت مکرر داشته باشید. یکی از مزایای تنیس این است که این ورزش وقفه های کوتاه بین بازی ها و ست ها را امکان پذیر می کند – از این فرصت ها برای نفس کشیدن استفاده کنید.

به مربی یا دوست تنیس خود در مورد تشنج خود اطلاع دهید: برای دوست یا شریک زندگی تنیس خود توضیح دهید که گاهی تشنج می کنید و به آنها بگویید در صورت ابتلا به این بیماری چه باید بکنند.

با توجه به اینکه، هزاران نفر برای شروع این ورزش هیجان انگیز علاقمند می باشند. با استفاده از تکنیک های مناسب مدیریت تشنج، آماده سازی و راهنمایی پزشکتان، هیچ دلیلی وجود ندارد که افراد مبتلا به صرع نتوانند یک راکت را بردارند و دنیای تنیس را به آسانی تجربه کنند!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 27

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا