برای بیماران

ملاتونین و صرع

Melatonin and epilepsy

صرع چیست؟

صرع نوعی اختلال است که در آن شما تشنج های مکرر دارید. علائم صرع از داشتن یک خیره خالی به بیهوشی کامل متغیر است. قبل از تشخیص صرع باید دو بار تشنج داشته باشید و دلیل مشخصی هم برای آن ندارید.
حملات صرعی به صورت کانونی یا عمومی شناخته می شوند. تشنج کانونی از یک قسمت از مغز شما شروع می شود و می تواند به سایر قسمت های مغز شما گسترش یابد. تشنج های عمومی تمام قسمت های مغز شما را درگیر می کند.

علل صرع

طبق بنیاد صرع، پزشکان نمی توانند علت تشنج صرع را در تقریبا نیمی از افرادی که دچار آن هستند، تشخیص دهند. در نیمه دیگر، حملات تشنجی گهگاه با موارد زیر مرتبط است:

  • ژن ها
  • جراحت سر
  • برخی از بیماری های عفونی
  • تب
  • سکته
  • بیماری آلزایمر
  • تومورهای مغزی

عوارض صرع

حملات صرعی می تواند شما را در معرض خطر آسیب هنگام انجام فعالیت های مشترک قرار دهد. این می تواند عوارض خطرناک دیگری ایجاد کند.
به عنوان مثال، اگر هنگام رانندگی تشنج کنید، می توانید کنترل ماشین خود را از دست دهید. اگر هنگام شنا تشنج کنید می توانید غرق شوید. همچنین اگر در هنگام تشنج به زمین بیفتید، می توانید جمجمه یا سایر استخوان ها را صدمه بزنید.
صرع می تواند مادر و کودک را در دوران بارداری مشکلاتی ایجاد کند. همچنین با اضطراب، افسردگی و سایر موارد بهداشت عاطفی مرتبط است.

بررسی اجمالی درمان صرع

درمان های سنتی صرع گاهی ممکن است عوارضی مانند سرگیجه، خستگی و ناراحتی معده داشته باشد. این عوارض به ندرت به موارد بدتری تبدیل می شوند، اما ممکن است بسیار ناراحت کننده باشند.
بعضی از داروهای سنتی تشنج ممکن است با گذشت زمان اثر کمتری داشته باشند. پزشک شما احتمالاً چندین روش درمانی را برای یافتن روش مناسب برای شما امتحان می کند.
هورمون ملاتونین برخی علائم مثبت را در جلوگیری از تشنج نشان داده است. در مورد آن بیشتر بدانید و قبل از شروع مصرف با پزشک خود صحبت کنید.

ملاتونین چیست؟

ملاتونین هورمونی است که به طور طبیعی در مغز شما تولید می شود. همچنین به صورت ترکیبی در دسترس است. این مکمل معمولاً به عنوان یک درمان مکمل برای بیماری های مختلف مانند بی خوابی و اضطراب استفاده می شود.
ملاتونین به تنظیم ساعت داخلی بدن شما کمک می کند. این نقش بسیار مهمی در گفتن به بدن شما چه موقع خوابیدن و چه وقت بیدار شدن است.
بدن شما در شب یا هر زمان که در یک محیط تاریک قرار دارید ملاتونین بیشتری تولید می کند. هورمون کمتری در محیط هایی با نور زیاد یا در طول روز تولید می شود.
مکمل های ملاتونین می توانند به یک چرخه خواب مناسب کمک کنند. شما می توانید فرم مصنوعی هورمون را برای کمک به بدن خود در تنظیم جت لگ، تغییر برنامه کاری و مشکلات خواب استفاده کنید.

اگرچه این ماده شایع نیست، اما می توان از این هورمون به عنوان یک درمان مکمل برای موارد زیر استفاده کرد:

  • بیماری آلزایمر
  • وزوز گوش، یا زنگ زدن در گوش ها
  • سندرم روده تحریک پذیر (IBS)
  • صرع

ملاتونین و صرع

اگر مبتلا به صرع باشید، سطح ملاتونین نوسان می کند. در حالت استراحت، افراد مبتلا به صرع دارای سطح ملاتونین هستند که کمتر از حد متوسط ​​است.
طبق منبع معتبر کتابخانه ملی پزشکی (NLM)، میزان ملاتونین پس از تشنج به طرز چشمگیری افزایش می یابد.
آزمایشات بالینی نحوه تأثیر مکمل های ملاتونین بر تشنج را بررسی کرده و نتایج متفاوت بوده است. یک مطالعه منبع معتبر در سال 2015 نشان داد کودکانی که مکمل های ملاتونین را هنگام خواب مصرف می کردند خواب بهتری داشتند.

مصرف ملاتونین در کودکان

ملاتونین می تواند برای کودکانی که مشکل خوابیدن دارند مفید باشد. همچنین می تواند به کودکان مبتلا به صرع، ADHD، اوتیسم و ​​سایر شرایطی که باعث مشکلات خواب در کودکان می شود، کمک کند. قبل از دادن هر دوز ملاتونین به کودک، با پزشک کودک خود صحبت کنید.
مکمل های ملاتونین نه برای نظارت بر صرع یا مشکلات خواب توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تنظیم و تأیید می شوند. به همین دلیل، پزشکان اغلب توصیه می کنند که کمترین دوز ممکن را به کودک خود بدهید.
بیشتر کودکان فقط به 0.5 تا 3 میلی گرم نیاز دارند. علاوه بر ملاتونین، یک برنامه منظم قبل از خواب می تواند به درمان مشکلات خواب ناشی از صرع نیز کمک کند.

عوارض جانبی ملاتونین

مکمل های ملاتونین می توانند عوارض جانبی منفی ایجاد کنند. این شامل:

  • خواب آلودگی
  • سردرد
  • سرگیجه
  • اضطراب خفیف
  • تحریک پذیری
  • احساس افسردگی موقتی

مصرف بیش از حد ملاتونین می تواند این اثرات را بدتر کند.

آنچه متخصصان بهداشت می گویند

تحقیقات در مورد ملاتونین به عنوان درمانی برای صرع متفاوت است. ملاتونین ممکن است بهزیستی جسمی و اجتماعی و خواب شما را بهبود بخشد.
برای آزمایش ملاتونین به عنوان درمانی برای تشنج صرع، مطالعه بیشتر لازم است.

با دکتر خود صحبت کنید

با پزشک خود در مورد استفاده از ملاتونین به عنوان یک روش درمانی صحبت کنید. بسیار مهم است که بدون تأیید پزشک خود دارو مصرف نکنید. مخلوط کردن ملاتونین با سایر داروهای صرع می تواند خطرناک باشد.
ملاتونین را با دقت برای صرع خود مصرف کنید و یک برنامه خواب منظم ایجاد کنید تا به بدن کمک کند ملاتونین بیشتری تولید کند.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا