اخبار و مطالب روز

بهترین غذاها و مکمل های مناسب مغز من کدامند؟

نوع مغز خود را بشناسید

همانطور که شناسایی توانایی ها ، علایق و مهارت های شما می تواند به شما کمک کند تا فردی کاملاً روان و موفق باشید ، شناختن نوع مغز شما نیز می تواند به شما کمک کند بهتر بفهمید که هستید و چرا کاری را انجام می دهید که انجام می دهید. این بینش ها به شما کمک می کند تا بدانید که ممکن است با خطرات بهداشت روان و مغز روبرو شوید ، که به طور بالقوه می تواند بر آینده شغلی و روابط شما تأثیر بگذارد.
دکتر Daniel Amen بر اساس کار تصویربرداری از مغز خود ، 16 نوع مغز (5 نوع اصلی و 11 نوع ترکیبی) را شناسایی کرده است. این انواع می توانند به شما کمک کنند بهتر بفهمید که کی هستید ، چگونه رفتار می کنید و چگونه با دیگران رابطه برقرار می کنید. در اینجا نگاهی دقیق به هر 5 نوع اصلی مغز به همراه ویژگی های متمایز ، برنامه رژیم غذایی و توصیه های مکمل برای هر نوع اشاره میکنیم.

5 نوع اصلی مغز – ویژگی های شخصیت و توصیه های سبک زندگی

مغز نوع 1 – متعادل (Balanced)

افراد با Brain Type 1 معمولاً فعالیت متقارن کامل ، با بیشترین فعالیت در مخچه – یکی از مراکز اصلی پردازش مغز یکنواختی را در سراسر مغز نشان می دهند. افراد دارای مغز نوع 1 به دلیل سطح بالای وظیفه شناسی تمایل بیشتری به زندگی دارند.
آنها کاری را که می گویند انجام می دهند انجام می دهند. آنها به موقع نشان داده می شوند و وظایفی را که قول داده اند به اتمام برسانند دنبال می کنند. به طور خلاصه ، آنها نوعی از شخصی هستند که می توانید به او وابسته باشید.
مبتلایان به مغز نوع 1 به هیچ وجه خطرات بزرگی را متحمل نمی شوند و همچنین اولین پذیرندگان فناوری جدید نیستند. اگرچه این امکان وجود دارد ، اما به احتمال زیاد آنها کارآفرین یا مبتکر صنعت نیستند. در عوض ، آنها قوانینی را دوست دارند و تمایل دارند که طبق آنها بازی کنند.
اگرچه Brain Type 1 بهترین نوع مغز است ، اما اگر از آن استفاده نکنید ، ممکن است آن را از دست بدهید. بنابراین برای سالم نگه داشتن مغز خود هر کاری که می توانید انجام دهید.

برنامه عملیاتی

بهبود سلامت مغز مهمترین کاری است که می توانید برای سلامتی و خوشبختی کلی انجام دهید.
به یاد داشته باشید ، تغییرات کوچک نتایج بزرگی به بار می آورد. می توانید با یک تغییر در هفته با شتاب  یا کمی کندتر شروع کنید. در هر صورت مهمترین کار برداشتن اولین قدم است.

تغذیه سالم مغز

مغز شما با استفاده از 20٪ یا بیشتر انرژی بدن گرسنه ترین عضو در بدن شما است. یکی از سریع ترین راه ها برای دستیابی به عملکرد بهتر مغز ، شناسایی غذاهایی است که باید انتخاب کنید و غذاهایی را که نباید مصرف کنید. درست بخورید تا بتوانید درست فکر کنید!

توصیه های غذایی

مغز نوع 1 شما به یک رژیم غذایی متعادل بین پروتئین های با کیفیت بالا ، کربوهیدرات های پیچیده و چربی های سالم نیاز دارد. این روش تغذیه ای از قند خون و روحیه متعادل پشتیبانی می کند ، به شما در حفظ تمرکز و انگیزه کمک می کند و عناصر سازنده لازم برای سلامت مطلوب مغز را فراهم می کند.

  • پروتئین ها: ماهی وحشی ، مرغ مرتع ، بوقلمون ، تخم مرغ ، گوشت گوزن ، گوشت بره و حبوبات.
  • چربی های سالم: روغن زیتون ، روغن MCT ، روغن آووکادو ، روغن نارگیل ، آووکادو ، آجیل و دانه ها.
  • کربوهیدرات ها: بر منابع کم گلیسمی ، فیبر بالا ، تصفیه نشده و آلی تمرکز کنید.
  • سبزیجات: 6تا10 وعده در روز با اضافه کردن آنها به وعده های غذایی در هر زمان ممکن.
  • میوه های کامل (از میوه های خشک شیرین و آب میوه های تغلیظ شده خودداری کنید): 1-2 وعده در روز.
  • غلات سبوس دار بدون گلوتن (برنج وحشی / قهوه ای ، کینوا ، گندم سیاه ، ارزن ، گل مینا ، جو دوسر بدون گلوتن و تف): 1-2 بار در روز.
  • هیدراتاسیون: مغز 80٪ آب دارد و باید به خوبی هیدراته شود. توصیه های فعلی شورای غذا و تغذیه موسسه پزشکی آکادمی های ملی ایالات متحده این است که زنان حداقل 91 اونس آب و مردان حداقل 125 اونس از غذاها ، نوشیدنی ها و آب آشامیدنی روزانه مصرف می کنند.

 مکمل های پشتیبانی کننده مغز

مکمل های مغزی می توانند از سطح انرژی جسمی و روانی شما پشتیبانی کنند. به همه افراد توصیه می شود ملزومات روزانه و مکمل های اضافی متناسب با نوع مغز خاص خود را مصرف کنند.

مکمل های پیشنهادی برای مغز نوع 1

  1. قدرت مغز و بدن

ما موارد ضروری روزمره خود را در بسته های آسان برای استفاده و در حین حرکت ترکیب کرده ایم که حاوی مکمل های زیر است:
NeuroVite Plus ترکیبی قدرتمند از بیش از 50 ویتامین ، مواد معدنی و عصاره های گیاهی در کارآمدترین و زیستی ترین فرم های موجود ، NeuroVite Plus تمام سلول ها ، بافت ها و اندام های بدن را تغذیه می کند.
تقویت مغز و حافظه – این فرمول تقویت کننده مغز ، بدن شما را به مواد مغذی و تخصصی هدایت می کند تا از انرژی ، اتصال و عملکرد کلی مغز پشتیبانی کنند.
امگا 3 پاور – کپسول های ژل از خالص ترین و قدرتمندترین شکل اسیدهای چرب امگا 3 EPA و DHA (بدون طعم مزه ماهی) برای تقویت شناخت سالم ، از جمله یادآوری و نگهداری اطلاعات و تمرکز ، و خلق و خو و رفتار.

  1. ProBrainBiotics

ProBrainBiotics پشتیبانی پیشرفته ای از میکروبیوم روده ، که یک رابطه حمایتی مداوم با مغز داردو به هضم سالم ، خلق و خوی مثبت و پاسخ سالم به استرس روزمره کمک می کند.

مغز نوع 2 – خود به خودی (Spontaneous)

افراد مبتلا به مغز نوع 2 به طور معمول فعالیت کمتری را در قشر پیشانی (PFC) در اسکن مغز نشان می دهند. قشر پیشانی سیستم ترمز مغزی است. این ما را از گفتن یا انجام کارهایی که به نفع ما نیست متوقف می کند ، اما اگر بیش از حد کار کند می تواند تفکر خلاقانه و خارج از چارچوب را متوقف کند.
مطالعات نشان می دهد که مغز نوع 2 ممکن است با فعالیت های پایین تر دوپامین ، یک انتقال دهنده عصبی درگیر با تمرکز و انگیزه همراه باشد. افراد مبتلا به این نوع مغز برای حفظ تمرکز به احتمال زیاد به هیجان یا تحریک نیاز دارند. افراد سیگاری و نوشابه های قهوه سنگین نیز متناسب با این نوع هستند ، زیرا آنها از این مواد برای روشن کردن مغز خود استفاده می کنند.
بهترین استراتژی برای ایجاد تعادل در مغز نوع 2 ، تقویت قشر پیشانی از طریق افزایش طبیعی فعالیت دوپامین است. رژیم های غذایی با پروتئین بالاتر ، کربوهیدرات کم تر ، مانند ورزش های بدنی و برخی مکمل های تحریک کننده خاص ، کمک می کنند. هر مکمل یا دارویی که مغز را آرام کند ممکن است این نوع را بدتر کند.

تغذیه سالم مغز

توصیه های غذایی

مغز نوع 2 شما به پروتئین های با کیفیت بالا ، مقدار زیادی چربی سالم و کربوهیدرات ساده بدون نیاز به مقدار بیشتری نیاز دارد.

  • پروتئین ها: ماهی وحشی ، مرغ مرتع ، بوقلمون ، تخم مرغ ، گوشت گوزن ، گوشت بره و حبوبات. هر روز حدود 1 گرم در هر کیلوگرم از وزن بدن را به عنوان پروتئین در نظر بگیرید.
  • چربی های سالم: روغن زیتون ، روغن MCT ، روغن آووکادو ، روغن نارگیل ، آووکادو ، آجیل و دانه ها.
  • کربوهیدرات ها: تمرکز خود را بر این بگذارید که بیشتر کربوهیدرات های خود را از سبزیجات با اضافه کردن آنها به وعده های غذایی در هر زمان ممکن دریافت کنید. سایر کربوهیدرات ها باید هر زمان ممکن قند خون کم ، فیبر بالا ، تصفیه نشده و آلی باشند.
  • آبرسانی: حداقل نیمی از وزن بدن (پوند) را هر روز در اونس آب فیلتر شده بنوشید.

مکمل های پشتیبانی کننده مغز

مکمل های پیشنهادی برای مغز نوع 2

  1. قدرت مغز و بدن
  2. تمرکز و انرژی

مخلوط طبیعی و غیر عادی تشکیل کولین مغذی ضروری با گیاهان سازگار و انرژی زا (عصاره چای سبز استاندارد ، جینسینگ ، رودیولا و آشواگاندا) از وضوح و بهره وری ذهنی پشتیبانی می کند.

مغز نوع 3 – مداوم (Persistent)

افراد با Brain Type 3 اغلب افرادی هستند که مسئولیت پاسخگویی را قبول نمی کنند. آنها می توانند با اراده ، سرسخت ، مداوم و گاهی لجباز باشند. آنها همچنین تمایل دارند با نگرانی دست و پنجه نرم کنند ، در خوابیدن مشکل دارند و دوست دارند کارها به روش خاصی انجام شود.
مبتلایان به مغز نوع 3 اغلب در قسمت جلوی مغز ، در ناحیه ای به نام شکنج سینگولیت قدامی (ACG) ، فعالیت بیشتری دارند. شکنج سینگولیت قدامی تعویض دنده مغز است. این به افراد کمک می کند از اندیشه به فکر یا عمل به عمل دیگر برسند.
شکنج سینگولیت قدامی با انعطاف پذیری ذهنی درگیر است و بر توانایی شما برای “همراه با جریان” تأثیر می گذارد. هنگامی که شکنج سینگولیت قدامی بیش از حد فعال است ، احتمالاً به دلیل کم بودن فعالیت سروتونین ، افراد می توانند در جلب توجه دچار مشکل شوند ، که می تواند باعث ماندگاری آنها شود ، حتی اگر انجام چنین کاری برای آنها ایده خوبی نباشد.
افراد مبتلا به مغز نوع 3 نیازی به تحریک بیشتر ندارند. در حقیقت ، قرص های کافئین و رژیم غذایی تمایل دارند این نوع را بدتر کنند.
بهترین استراتژی برای ایجاد تعادل در مغز نوع 3 یافتن راه های طبیعی برای تقویت فعالیت سروتونین برای آرامش مغز و بدن است.

تغذیه سالم مغز

توصیه های غذایی

مغز نوع 3 شما به یک کربوهیدرات پیچیده بالاتر و رژیم کم پروتئین نیاز دارد. این رویکرد تغذیه ای به طور طبیعی به افزایش سطح سروتونین کمک می کند.

  • پروتئین ها: ماهی وحشی ، مرغ مرتع ، بوقلمون ، تخم مرغ ، گوشت گوزن ، گوشت بره و حبوبات. هر روز حدود      0.5گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن را به عنوان پروتئین در نظر بگیرید.
  • چربی های سالم: روغن زیتون ، روغن MCT ، روغن آووکادو ، نارگیل ، روغن زیتون ، آووکادو ، آجیل و دانه ها.
  • کربوهیدرات ها: بر منابع کم گلیسمی ، فیبر بالا ، تصفیه نشده و آلی تمرکز کنید.
  • آبرسانی: حداقل نیمی از وزن بدن (پوند) را هر روز در اونس آب فیلتر شده بنوشید.

مکمل های پشتیبانی کننده مغز

مکمل های پیشنهادی برای مغز نوع 3

  1. قدرت مغز و بدن

  2. سروتونین پشتیبانی از خلق و خوی

سروتونین  حفظ کننده مزاج (Serotonin Mood Support)حاوی نوعی اختراع زعفران به همراه سایر مواد مغذی اصلی است که به ارتقا آرامش ، خلق و خوی مثبت ، تعادل سروتونین و حتی مدیریت وزن سالم کمک می کند.

مغز نوع 4 – حساس (Sensitive)

افراد نوع 4 مغز تمایل به افزایش فعالیت در مراکز لیمبیک (یا احساسی) مغز دارند و این باعث می شود که آنها بسیار حساس و همدل باشند ودر معرض مشکلات خلقی نیز باشند. افراد با این نوع مغز ممکن است با افکار منفی دائمی و تمایلات بدبینانه دست و پنجه نرم کنند.
ورزش ، اسیدهای چرب امگا 3 و برخی مکمل های خاص مانند (S-AdenosylMethionine)SAMe و ویتامین D می تواند به افراد مبتلا به مغز نوع 4 کمک کند.

تغذیه سالم مغز

توصیه های غذایی

مغز نوع 4 شما به یک رژیم غذایی متعادل در پروتئین های با کیفیت بالا و کربوهیدرات های پیچیده نیاز دارد. این نوع رژیم به تعادل قند خون کمک می کند ، به شما در تمرکز کمک می کند و عناصر سازنده لازم برای سلامت مغز را فراهم می کند.

  • پروتئین ها: غذاهای غنی از پروتئین اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن برای ایجاد انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین (مرتبط با خلق و خو ، انگیزه و تفکر مثبت) و دوپامین (برای کمک به حفظ تمرکز ، افزایش یادگیری و مدیریت واکنش های عاطفی) را تأمین می کنند.

مصرف منظم پروتئین (هر چند ساعت یکبار) به سیری و تعادل قند خون کمک می کند و می تواند از اضطراب جلوگیری کند. با هر وعده غذایی یا میان وعده پروتئین بخورید.

گزینه های میان وعده آسان:
سیب کوچک با کره بادام
زغال اخته با گردو
تخم مرغ آب پز شده با گوجه فرنگی خرد شده و ریحان

  •  وعده های غذایی باید شامل مرغ ، ماهی وحشی ، گوشت گاو یا گوشت بره پرورش یافته ، کنف ، تخم مرغ یا یک پودر پروتئین گیاهی باشند.
  • کربوهیدرات ها: تمرکز خود را بر این بگذارید که بیشتر کربوهیدرات های خود را از سبزیجات با اضافه کردن آنها به وعده های غذایی در هر زمان ممکن دریافت کنید. سایر کربوهیدرات ها باید هر زمان ممکن قند خون کم ، فیبر بالا ، تصفیه نشده و آلی باشند.
  • الیاف پری بیوتیک (از تعادل سالم میکروبیوم پشتیبانی می کند): تره فرنگی ، پیاز ، سیر خام ، آفتابگردان ، ریشه کاسنی خام ، مارچوبه خام ، سبزیجات خام قاصدک.

سبزیجات: 6-8 وعده در روز
میوه های کامل: 1-2 وعده در روز
غلات سبوس دار بدون گلوتن: یک وعده در روز (برنج وحشی / قهوه ای ، كینوا ، گندم سیاه ، ارزن ، جو دوسر بدون گلوتن).

  • آبرسانی: حداقل نیمی از وزن بدن (پوند) را هر روز در اونس آب فیلتر شده بنوشید.

مکمل های پشتیبانی کننده مغز

مکمل های پیشنهادی برای مغز نوع 4

  1. قدرت مغز و بدن
  2. SAMe Mood & Movement 400

SAMe Mood & Movement 400 SAMe (S-AdenosylMethionine) را فراهم می کند ، ماده مغذی با انرژی بسیار بالا که همچنین گروههای کلیدی متیل را برای کمک به آنزیم های مهم مغز ، مفاصل ، کبد ، عضلات و سایر اندامها فراهم می کند. SAMe برای نوسازی ، ترمیم و رفاه کلی بدن اساسی است.

مغز نوع 5 – محتاط (Cautious)

اسکن مغزی افراد مبتلا به مغز نوع 5 اغلب فعالیت های فزاینده ای را در مراکز اضطرابی مغز مانند عقده های قاعده ای ، قشر لوب اینسولا و / یا آمیگدال نشان می دهد. این احتمالاً با فعالیت کمتری در انتقال دهنده عصبی GABA مرتبط است ، که به آرامش مغز کمک می کند.
افرادی که دارای این نوع مغز هستند ، تمایل به هدفی دارند. آنها می توانند لذت شدیدی را احساس کنند  اما همچنین با احساس اضطراب دست و پنجه نرم می کنند ، که باعث می شود آنها با احتیاط بیشتری عمل کنند و آمادگی بیشتری نیز دارند.
این نوع مغز را می توان با مدیتیشن و هیپنوتیزم ، همراه با مواد مغذی حمایتی مانند B6 ، منیزیم و GABA و گیاهان دارویی بادرنجبویه و تیامین متعادل کرد.

تغذیه سالم مغز

توصیه های غذایی

همان مغز نوع 4 است.

مکمل های پشتیبانی کننده مغز

مکمل های پیشنهادی برای مغز نوع 5

  1. قدرت مغز و بدن
  2. پشتیبانی آرامش بخش GABA

پشتیبانی آرامش بخش GABA حاوی مواد مغذی و گیاهان دارویی است که به طور بالینی مورد مطالعه قرار گرفته و به آرامش امواج مغزی کمک می کند و به مغز شما اجازه می دهد افکار مضطرب را آهسته کند.

میانگین امتیازات 4.9 / 5. تعداد امتیازات 61

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا