پیشگیری و مراقبت

5 نکته هنگام مراقبت از کودک مبتلا به صرع

مراقبت از یک نوجوان یا کودک مبتلا به صرع می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. برای کمک به کنار آمدن به عنوان مراقب و راهنمایی در مورد کمک ، پنج نکته ما را بخوانید.

مراقبت از کودک مبتلا به صرع می تواند بسیار دشوار باشد ، به خصوص اگر تشنج شدید باشد یا شما باید 24 ساعت در خانه ازوی مراقبت کنید. مراقبان کودکان و نوجوانان مبتلا به صرع معمولاً مدیریت بیماری فرزندشان را استرس آور می دانند .

اگرچه سرپرست بودن او اغلب شگفت انگیز و ارزشمند است ، اما گاهی اوقات احساس ناامیدی کاملاً قابل درک است – این یک احساس کاملاً طبیعی است. مراقبت از فرد مبتلا به صرع می تواند بر تمام جنبه های زندگی شما تأثیر بگذارد ، از جمله زمانی که برای خودتان صرف می کنید. با این حال ، به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید و در صورت تلاش می توانید از آن کمک بگیرید.

در اینجا 5 نکته در مورد مراقبت از کودکان و نوجوانان مبتلا به صرع آورده شده است.

صرع و شرایط مراقبت هر کودک متفاوت است. برای مشاوره خاص در مورد نحوه مراقبت از کودکی که از او مراقبت می کنید ، با پزشک خود صحبت کنید. پنج نکته زیر می تواند زمان و مکانی برای شروع به شما بدهد.

1. از روابط بیمار و پزشک بیشترین بهره را ببرید

متخصص مغز و اعصاب یا صرع کودک شما متمرکز بر کمک به کودکی است که از او برای زندگی بدون تشنج مراقبت می کنید. تا زمانی که کودک یک فرد بالغ مستقل باشد ، شما نقش مهمی در این رابطه دارید. اگر می توانید ، سعی کنید:

• تمام اطلاعات مربوط به تشنج ، عوامل محرک و دارو را ضبط یا یادداشت داشته باشید
• هنگام قرار ملاقات با دکتر یادداشت برداری کنید – ممکن است بخواهید با اجازه پزشک خود آنها را روی تلفن همراه خود ضبط کنید
• هرچه بیشتر در مورد صرع و روش های درمانی بدانید

2. کودک خود را تشویق کنید

اگر تشنج کودک شما با دارو یا سایر روش های درمانی کنترل شود ، ممکن است همان فعالیت های دیگر کودکان را داشته باشد. با این حال ، برخی از کودکان و نوجوانان مبتلا به صرع نیاز به مراقبت 24 ساعته در خانه دارند که دستیابی به آن را دشوارتر می کند. کمک به کودک در انجام سرگرمی های جدید می تواند اعتماد به نفس او را بسیار بالا ببرد.

3. صرع را با افتخار درمان کنید

صرع در جامعه به خوبی شناخته نشده است و مراقبان گاهی اوقات ترجیح می دهند وضعیت فرزندشان را خصوصی نگه دارند. این قابل درک است ، اما ترس نداشتن از یادگیری اطلاعات و مشورت با دیگران در مورد صرع می تواند یک تجربه یادگیری ارزشمند برای کودک شما باشد. بسته به سن و شخصیت فرزندتان در کنار هم ، ممکن است تصمیم بگیرید تجربه خود را با صرع با خانواده ، دوستان نزدیک یا همکلاسی ها در میان بگذارید. اگر این کار را انجام دهید می تواند باعث گسترش آگاهی شود و اگر کودک شما در زمان کنترل بودن حملات تشنج به طور ناگهانی دچار تشنج شود ، افراد دیگر می دانند که چه کاری انجام دهند.

4. مراقب خود باشید

مراقبت از دیگران می تواند خسته کننده باشد. بنابراین مهم است که زمانی را برای سرگرمی اختصاص دهید – با آرامش بیشتر به شما امکان می دهد بهترین مراقبت های ممکن را ارائه دهید. اگر همسر ، پدر یا مادر یا دوست معتمدی دارید که می تواند هفته ای به اندازه یک بعد از ظهر از فرزند شما مراقبت کند ، این می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

5. پشتیبانی پیدا کنید

گروه های پشتیبانی برای مراقبت از افراد مبتلا به صرع در کشور ، چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین وجود دارد. اگر واقعاً خود را در تلاش می بینید ، جستجوی حمایت متقابل از افراد دیگری که می دانند چه چیزی را پشت سر می گذارید ، می تواند ارزشمند باشد.

شناخت اهمیت مراقبین

مراقبان کودکان و نوجوانان مبتلا به صرع نقشی اساسی اما اغلب ناشناخته در کمک به کنترل این بیماری بازی می کنند – بدون شک مراقبت از کودک مبتلا به صرع سخت است. خوشبختانه منابع بیش از هر زمان دیگری برای ارائه کمک و پشتیبانی وجود دارند. این لزوماً مراقبت از پزشک را آسان نمی کند ، اما در صورت لزوم می تواند آن تقویت انرژی و کمک اضافی را به شما بدهد.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 18

منبع
Epsy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا