برای پزشکان

میزان باروری و میزان تولد در زنان با و بدون صرع

تحقیقات جدید نشان می دهد ، زنان مبتلا به صرع به همان اندازه مادران بدون صرع باردار می شوند وتوانایی باروری دارند.
محققان زنان مبتلا به صرع را با گروهی از زنان شاهد مقایسه كردند و دریافتند كه تعداد زنانی كه به بارداری رسیده اند ، زمان میانه بارداری و تعداد تولدهای زنده در هر دو گروه تقریباً یكسان است.
“افسانه هایی وجود دارد مبنی به اینکه میزان باروری در زنان مبتلا به صرع کمتر است ، باردار شدن بیشتر طول می کشد و سقط جنین نیز بالاتر است” ، نویسنده اصلی ، پی. ب. پنل ، استاد مغز و اعصاب ، دانشکده پزشکی هاروارد و مدیر تحقیقات صرع ، بیمارستان بریگام و زنان ، بوستون ، ماساچوست ، به Medscape Medical News گفت.
وی گفت: “مطالعه ما نشان داد كه این گروه ها با توجه به هر سه گروه یكسان بوده اند و این امر در از بین بردن افسانه های قدیمی و مشاوره بهتر زنان مبتلا به صرع كه در سن باروری هستند بسیار مفید خواهد بود.”
این مطالعه بصورت آنلاین در تاریخ 30 آوریل در JAMA Neurology منتشر شد.
نویسندگان می نویسند ، بیشتر مطالعات قبلی میزان زاد و ولد پایین ، با نرخ زاد و ولد فقط 36 تا 88 درصد از افراد دیگر در زنان مبتلا به صرع را نشان می دهد.
با این حال ، “پنل گزارش داد:” هنگامی که ما به مطالعات قبلی نگاه کردیم ، دیدیم که این آمار بر اساس داده ها کافی نیستند.
وی توضیح داد: “اگرچه درست است كه تعداد كودكانی كه زنان مبتلا به صرع دارند كمتر از همسالانشان است ، اما در این مطالعات انتخاب هایی كه زنان در رابطه با باردار شدن و تشكیل خانواده انجام می دادند را در نظر نگرفت.”
وی گفت: “از آنجا كه بسیاری از زنان از حامله شدن منصرف شده بودند ، ما احساس كردیم كه پایین آمدن میزان بارداری به دلیل اینكه واقعاً می توانند باردار شوند ، به عوامل اجتماعی و تصمیم گیری زنان مربوط می شود.”
به همین دلیل ، محققان یک مطالعه مشاهده ای به نام زنان مبتلا به صرع: نتایج بارداری و زایمان را انجام دادند.
“ما تصمیم گرفتیم یک مطالعه طراحی کنیم که در آن زنان مبتلا به صرع و بدون سابقه ناباروری ، که می خواستند باردار شوند و از کنترل بارداری خارج شوند و همچنین زنان بدون صرع را که به عنوان گروه کنترل استفاده می کردند ، ثبت نام کرده و ببینیم آیا تفاوتی در نتایج باروری و زایمان وجود دارد. “
با توجه به اینکه برآورد جمعیتی میزان حاملگی بیش از 3 دوره قاعدگی تقریباً 55٪ است ، محققان تخمین زدند که انتظار می رود این میزان در زنان مبتلا به صرع تقریباً 36٪ باشد.
شرکت کنندگان باید 18 تا 40 سال سن داشته باشند ، ابراز تمایل به بارداری داشته باشند ، 6 ماه قبل از شروع مطالعه برای استفاده از روش پیشگیری از بارداری آزاد باشند ، هیچ سابقه ناباروری یا بیماری هورمونی یا هیپوفیز نداشته باشند و سیگار کمتر از 10 نخ سیگار در روز بکشند.
زنانی که شریک زندگی آنها اشکال ناباروری در مردان داشتند نیز از مطالعه خارج شدند.
محققان اطلاعات دموگرافیک و همچنین تاریخچه پزشکی از جمله نتایج مطالعات جانبی ، انواع تشنج و درمان صرع و باروری را جمع آوری کردند.
زنان برای ردیابی قاعدگی و مقاربت جنسی و همچنین استفاده از دارو و تشنج برای مبتلایان به صرع ، باید از طریق برنامه ، رابط تحت وب یا دفترچه یادداشت کاغذی ، دفترچه خاطرات روزانه خود را تکمیل کنند.
شرکت کنندگان ماهانه به صورت حضوری یا از طریق تلفن برای مرور دفترچه خاطرات مراجعه می کردند. اگر قاعدگی تا روز 35 چرخه خود شروع نمی شد ، لازم بود که یک آزمایش بارداری در منزل انجام دهند.
اگر نتیجه آزمایش مثبت بود ، آنها یک ویزیت اولیه بارداری و یک ماه ویزیت بعد از زایمان داشتند ، با از دست دادن بارداری (به عنوان مثال ، حاملگی خارج رحمی ، سقط جنین ، مرگ جنین و سقط جنین) در گروه “مثبت” قرار گرفتند.
محققان علاوه بر این آزمایش هورمونی را با استفاده از نمونه های سرم خون طی یک روز از21 روز قاعدگی تا دو دوره انجام دادند.
“ما از نظر دفتر خاطرات روزانه ، اطلاع از خونریزی قاعدگی ، فعالیت جنسی ، و همه داروها و ویتامین ها و همچنین مدت زمان بارداری ، هر دو گروه از زنان را با یک روش درمان کردیم ، و همه زنان را تا زایمان برای دیدن نتایج بارداری ، پیگیری کردیم “پنل گزارش داد.
“غافلگیری خوشایند”
این مطالعه 197 شرکت کننده را شامل می شود: 89 زن مبتلا به صرع و 108 زن در گروه کنترل (به ترتیب میانگین سن [SD] ، 31.9 [3.5] و 31.1 [4.2] سال).
پس از کنترل متغیرهای کلیدی ، محققان هیچ تفاوتی بین زنان مبتلا به صرع و گروه کنترل نسبت به حاملگی پیدا نکردند (به ترتیب 60.7٪ [54 از 89] در مقابل 60.2٪ [65 از 108] به ترتیب ؛ c2 = 0.28؛ P =. 60)
زمان متوسط بارداری در زنان مبتلا به صرع و گروه شاهد به ترتیب 6.0 ماه (95٪ CI ، 3.8 – 10.1 ماه) و 9.0 ماه (95٪ CI ، 6.5 – 11.2 ماه بود ؛ P = 0.30) بود.
زنانی که دارای ویژگی های برابری بالاتر ، سفیدپوست و متاهل بودند ، احتمال حاملگی بیشتر است ، در حالی که زنان با سن بالاتر هنگام ثبت نام ، احتمال کمتری دارند.
محققان پس از کنترل برابری ، نژاد / قومیت ، وضعیت تأهل ، سن و شاخص توده بدنی ، هیچ تفاوتی بین دو گروه از نظر زمان بارداری پیدا نکردند.
تعداد حاملگی برای هر دو گروه یکسان بوده است (81.5٪ تولد زنده) و نرخ سقط مشابه (14٪ در زنان مبتلا به صرع در مقابل 18.5٪ در زنان کنترل).
در میان زنان مبتلا به صرع ، یک بارداری خارج رحمی و یک سقط درمانی وجود دارد.
میزان فعالیت جنسی بین گروه ها تفاوتی نداشت و رابطه بین تخمک گذاری و گروه مطالعه معنی دار نبود.
وجود تشنج فعال در 9 ماه قبل بر احتمال بارداری تأثیری نداشته است.
پنل گزارش داد ، زنان مبتلا به صرع که از داروهای ضد صرع تحت تاثیر آنزیم کبدی(EIAED) استفاده می کردند ، کمتر از زنان دیگری که داروهای ضد صرع مصرف می کنند ، ممکن است به بارداری برسند ، “سیگنالی که از نظر آماری معنی دار نبود.”
با این حال ، تأثیر داروهای ضد صرع تحت تاثیر آنزیم کبدی به تحقیقات بیشتر نیاز دارد ، زیرا “تعداد کمی از زنان در مطالعه ما که از EIAED استفاده می کردند ،” نیاز دارد.
وی اذعان کرد که از یافته ها “به طرز خوشایندی تعجب کرده است ، هرچند شوکه نشده است.
وی گفت: “ما این مطالعه را با این فرضیه طراحی كردیم كه زنان مبتلا به صرع دارای نرخ حاملگی كمتری هستند ، اگرچه اگر محدودیت های مطالعات قبلی را متوجه نمی شدیم ، این مطالعه را انجام نمی دادیم.”
دیوید فیکر ، دکتر ، استاد مغز و اعصاب ، دانشکده پزشکی دانشگاه سین سیناتی ، اوهایو ، و رئیس منتخب درباره مطالعه برای Medscape Medical News ، هیئت مشاوره حرفه ای ، که درگیر این مطالعه نبود ، آن را “بخوبی انجام داد” با توجه به اینکه “جمعیت کنترل قدرت را به مطالعه افزود”.
وی اظهار داشت که این یافته با تجربیات بالینی وی در زنان جوان مبتلا به صرع که “باردار شدن و داشتن فرزندان سالم و طبیعی مشکلی نداشته اند” مطابقت دارد.
این مطالعه پیام مهمی در خانه برای پزشکان بالینی دارد که به این بیماران مشاوره می دهند.
“فراتر از تخریب افسانه های مربوط به پایین بودن نرخ باروری ، این یافته ها برای زنان در سنین باروری که ممکن است قصد بارداری را نداشته باشند ، پیامدهایی که دارد این است که میزان بارداری آنها مشابه زنان بدون صرع است ، بنابراین ما باید اقدامات مناسب را جهت حاملگی های برنامه ریزی نشده برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری انجام دهیم. “
این توصیه شامل مشاوره در مورد پیشگیری از بارداری و همچنین مصرف اسیدفولیک در صورت استفاده از داروهای ضد تشنج است.
پنل موافقت کرد “به عنوان افرادی که این زنان را معالجه می کنند ، باید به یاد داشته باشیم که زنان مبتلا به صرع به همان اندازه بارور هستند ، بنابراین تا زمانی که آمادگی لازم برای تشکیل خانواده را ندارند ، باید پیشگیری از بارداری را مرتفع کنیم.”
به عنوان مثال ، وی هشدار داد ، “والپروئیک اسید خطر بالایی برای نقص مادرزادی و ضریب هوشی پایین دارد و یک زن در سن باروری که باید آن را مصرف کند باید کنترل بارداری کاملاً واضحی داشته باشد.”

بنیاد خانواده میلکن ، پروژه صرع درمانی و بنیاد صرع حمایت مالی از زنان مبتلا به صرع: نتایج حاملگی و زایمان ارائه دادند. داده های مطالعه با استفاده از ابزار REDCap (تحقیق الکترونیکی ضبط داده) که در بیمارستان زنان و مادران بریگام جمع آوری و مدیریت شد. پنل در حین انجام این مطالعه از بنیاد خانواده میلکن ، پروژه صرع درمانی و بنیاد صرع و موسسه ملی بهداشت ملی و همچنین هزینه های ممتاز و سفر از آکادمی مغز و اعصاب آمریکا ، انجمن صرع آمریکا ، ملی کمک های مالی دریافت کرد. انستیتوهای بهداشت ، دانشگاه های دانشگاهی ، وزارت بهداشت پرو و آکادمی مغز و اعصاب هند. افشاگری سایر نویسندگان با مطالعه اصلی ذکر شده است. فیکر هیچگونه رابطه مالی مرتبطی اعلام نکرده است.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 135

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا