برای بیماران

صرع میوکلونیک نوجوان چیست؟

درباره صرع میوکلونیک نوجوانان ، رایج ترین نوع تشنج  ژنرالیزه، بیاموزید. در مورد درمان و چشم انداز این سندرم اطلاعات کسب کنید.
آیا تا به حال یک پرش تند و کوتاه کنترل نشده در بدن خود تجربه کرده اید – تقریباً مانند برق گرفتگی؟ ممکن است دچار تشنج میوکلونیک شده باشید. این نوع صرع اغلب از زمان کودکی یا در سنین نوجوانی آغاز می شود و صرع میوکلونیک نوجوان نامیده می شود.

صرع میوکلونیک نوجوان چیست ، علت آن چیست و چگونه درمان می شود؟

صرع میوکلونیک نوجوانان متداول ترین نوع سندرم صرع “ژنرالیزه” در بین جوانان است و باعث می شود که شما دچار تشنج میوکلونیک شوید . صرع میوکلونیک نوجوانان معمولاً در سالهای نوجوانی (حدود 11-15 سالگی) شروع می شود.

علائم صرع میوکلونیک نوجوانان

سه علامت اصلی وجود دارد که با این نوع صرع همراه است:

  • تشنج میوکلونیک

شما یک پرش سریع در عضلات خود را مانند یک شوک الکتریکی تجربه خواهید کرد. شما غالباً از محیط پیرامون خود آگاه هستید و آنها معمولاً فقط برای یک یا دو ثانیه دوام می آورند. پس از اتمام تشنج به طور معمول می توانید کاری را که انجام می دادید را ادامه دهید. این تشنج ها اغلب بعد از بیدار شدن شما اتفاق می افتد.

  • تشنج های تونیک-کلونیک

بسیاری از افراد مبتلا به صرع میوکلونیک نوجوانان نیز دچار تشنج های تونیک-کلونیک هستند. این زمانی است که شما از هوش می روید ، به زمین می افتید و روی زمین تکان می خورید.

  • تشنج ابسانس

برخی از افراد دچار تشنج ابسانسمی شوند ، این زمانی است که به نظر می رسد بیدار هستید اما خیره به دور خود نگاه میکنید. آنها معمولاً فقط چند ثانیه طول می کشند.

چه عواملی باعث صرع میوکلونیک نوجوانان می شوند؟

پزشکان هنوز دقیقاً مطمئن نیستند که چه چیزی باعث صرع میوکلونیک نوجوانان می شود. با این حال ، آنها می دانند که یک علت ژنتیکی دارد (از طریق خانواده شما منتقل می شود).

اگر به این سندرم مبتلا باشید ، عوامل محرک خاصی وجود دارد که احتمال تشنج را بیشتر می کند:

  •  کمبود خواب
  • استرس
  • نوشیدن الکل

درمان و تشخیص صرع میوکلونیک نوجوانان

اگر علائم صرع میوکلونیک خردسال دارید ، پزشک شما:

  • برای کسب اطلاعات در مورد سلامتی و هرگونه سابقه صرع در خانواده خود ، سابقه پزشکی داشته باشید
  • یک آزمایش نوارمغزی برایتشخیص صرع میوکلونیک نوجوان انجام دهید ، که می تواند الگوهای خاصی از فعالیت الکتریکی در مغز شما باشد که نشان دهنده این سندرم است.

اگر مبتلا به صرع میوکلونیک نوجوانان هستید ، علائم بیشتر افراد با مصرف داروی ضد صرع کنترل می شود. پزشک از شما می خواهد که داروهای خاصی مصرف کنید و تعداد دفعات تشنج را یادداشت کنید. برای سهولت در این امر ، می توانید هر زمان که داروی خود را مصرف می کنید ، هنگام تشنج ، از تقویم تشنج  استفاده کنید تا تا تمام حملات را یادداشت کنید و همچنین عوامل احتمالی را یادداشت کنید.

از آنجا که تشنج غالباً ناشی از سبک زندگی است ، ممکن است پزشک به شما توصیه کند در مورد روشهای مختلف رفتار فکر کنید:

  • اطمینان از خواب کافی
  • یافتن راه هایی برای از بین بردن استرس
  • پرهیز از الکل

 چشم انداز چیست؟

در حالی که افراد مبتلا به صرع میوکلونیک نوجوان به طور معمول نیاز به استفاده طولانی مدت از داروهای ضد صرع دارند ، اما تشنج ها هرچه سن شما بالاترمی رود ، کمتر می شود. شما ممکن است بتوانید درمورد کاهش تدریجی دارو با گذشت زمان با پزشک خود صحبت کنید.

در حالی که صرع میوکلونیک نوجوان می تواند بسیار ناامیدکننده باشد ، اما با یک درمان صحیح ، شما را از ادامه زندگی مطلوب باز نمی دارد.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 18

منبع
Epsy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا