داروها

لاموتریژین (لامیکتال)

Lamotrigine

از لاموتریژین به تنهایی یا همراه با سایر داروها برای درمان حملات صرع در بزرگسالان و کودکان استفاده می شود. همچنین از لاموتریژین برای به تاخیر انداختن دوره های خلقی در بزرگسالان مبتلا به اختلال دو قطبی (افسردگی جنون) استفاده می شود.
هنگامی که به عنوان بخشی از ترکیب داروهای تشنج تجویز می شود، می توان از آن در لاموتریژین با رهاسازی سریع استفاده کرد. با این حال، این فرم نباید به عنوان یک دارو در کودک یا نوجوان که کمتر از 16 سال دارد استفاده شود.
لاموتریژین با انتشار طولانی مدت فقط در بزرگسالان و کودکانی که حداقل 13 سال دارند استفاده می شود.
از لاموتریژین نیز ممکن است برای مواردی استفاده شود که در این راهنمای دارو ذکر نشده است.

موارد استفاده: صرع , اختلال دو قطبی , سندرم لنوکس-گاستات

لاموتریژین

بررسی کلی

تاریخچه

  • 1991 – اولین بار در انگلستان از لاموتریژین به عنوان داروی ضد تشنج استفاده شد.
  • دسامبر 1994 – لاموتریژین برای اولین بار برای استفاده در ایالات متحده و همچنین برای درمان تشنج  فوکال مورد تایید قرار گرفت.
  • آگوست 1998 – برای استفاده به عنوان درمان کمکی سندرم Lennox-Gastaut در بیماران کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار گرفت، فرم دوز جدید: قرص های قابل جویدن.
  • دسامبر 1998 – به عنوان مونوتراپی برای درمان تشنج فوکال در بیماران بزرگسال هنگام تبدیل از یک داروی ضد تشنج القا کننده آنزیم کبدی مورد استفاده قرار گرفت.
  • ژانویه 2003 – به عنوان درمان کمکی برای تشنج های فوکال در بیماران کودکان از 2 سالگی مورد استفاده قرار گرفت.
  • ژوئن 2003 – تایید شده برای درمان نگهدارنده اختلال دو قطبی II ؛ اولین داروی مصرفی بعد از لیتیوم است.
  • ژانویه 2004 – به عنوان مونوتراپی برای درمان تشنج جزئی در بیماران بزرگسال هنگام تبدیل از داروی ضد صرع والپروات مورد استفاده قرار گرفت.

در ابتدا لاموتریژین توسط GlaxoSmithKline با مارک تجاری لامیکتال به بازار عرضه شد. همچنین به صورت عمومی با بسیاری از نام های تجاری در سراسر جهان موجود است.
قرص خوراکی لاموتریژین به عنوان داروهایی با نام تجاری و به عنوان داروهای عمومی در دسترس است.
نام های تجاری: Lamictal ،Lamictal XR  (آهسته رهش)، Lamictal CD (قابل جویدن)  و  (قابل حل شدن بر روی زبان) Lamictal ODT.
لاموتریژین به چهار شکل وجود دارد: قرص های خوراکی آزاد فوری، قرص های خوراکی آهسته رهش، قرص های خوراکی جویدنی و قرص های تجزیه خوراکی (قابل حل شدن روی زبان).
قرص خوراکی لاموتریژین یک داروی تجویزی است که برای درمان انواع خاصی از تشنج در افراد مبتلا به صرع استفاده می شود. همچنین برای درمان اختلال دو قطبی استفاده می شود.

مکانیسم عمل

نحوه مصرف

عوارض جانبی

هشدارها و اقدامات احتیاطی

اطلاعات تخصصی

بارداری و شیردهی

داروهای موجود در بازار ایران

داروسازی روز دارو

قرص لاموتریژن ۲۵ میلی گرم
قرص لاموتریژن ۵۰ میلی گرم
قرص لاموتریژن ۱۰۰ میلی گرم

لاموتریژین (لامیکتال) - سندروم, اختلال دوقطبی - %d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7

داروسازی سبحان دارو

داروسازی باختر بیوشیمی

سلب مسئولیت: سایت نورولوژی تمام تلاش خود را کرده است تا اطمینان حاصل کند که تمام اطلاعات صحیح، جامع و به روز باشند. با این حال، این مقاله نباید به عنوان جایگزینی برای دانش و تخصص یک متخصص مغز و اعصاب مجاز باشد. همیشه باید قبل از مصرف هر دارویی با پزشک یا سایر متخصصان بهداشت و درمان مشورت کنید. اطلاعات دارویی موجود در این مقاله قابل تغییر است و برای پوشش دادن همه موارد استفاده، دستورالعمل ها، اقدامات احتیاطی، هشدارها، تداخلات دارویی، واکنش های آلرژیک یا عوارض جانبی در نظر گرفته نشده است. عدم وجود هشدارها یا سایر اطلاعات برای داروی مشخص، بی خطر، موثر یا مناسب برای همه بیماران یا همه موارد خاص استفاده از دارو یا ترکیب دارو نیست.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا