اخبار و مطالب روز

چرت بعد از ظهر باعث چابکی ذهن می شود

یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک چرت بعد از ظهر ممکن است به بهبود چابکی ذهنی کمک کند. یک چرت کوتاه بعد از ظهر با حافظه کار بهتر ، تسلط کلامی و آگاهی از موقعیت همراه بود.
امید به زندگی بیشتر و تغییرات نورودژنراتیو همراه با آن ، احتمال ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد ، از هر 10 نفر بیش از 65 سال 1 نفر در کشورهای پیشرفته تحت تأثیر قرار می گیرد.
با افزایش سن ، الگوی خواب آنها تغییر می کند و چرت های بعد از ظهر بیشتر می شوند. اما تحقیقات منتشر شده تا به امروز در مورد اینکه چرت بعد از ظهر ممکن است به جلوگیری از کاهش شناختی و زوال عقل در افراد مسن کمک کند یا اینکه این علائم زوال عقل است ، به توافق نرسیده است.
محققان این موضوع را در 2214 فرد به ظاهر سالم حداقل 60 ساله و ساكن در چندین شهر بزرگ اطراف چین ، از جمله پكن ، شانگهای و ژیان بررسی كردند.
در کل ، 1534 چرت بعدازظهر را به طور منظم انجام دادند ، در حالی که 680 نفر چنین کاری را
نکرد ند. همه شرکت کنندگان تحت یک سری بررسی های بهداشتی و ارزیابی های شناختی از جمله
Mini State State Exam (MMSE) برای بررسی زوال عقل قرار گرفتند.
متوسط طول خواب شبانه در هر دو گروه حدود 6.5 ساعت بود.
چرت بعد از ظهر به عنوان دوره هایی از حداقل پنج دقیقه خواب متوالی ، اما کمتر از 2 ساعت و بعد از ناهار تعریف می شود. از شرکت کنندگان سوال شد که چند بار در طول هفته چرت می زنند. این از یک بار در هفته تا هر روز بود.
آزمایشات غربالگری زوال عقل شامل 30 مورد بود که چندین جنبه توانایی شناختی و عملکرد بالاتر را از جمله مهارتهای بینایی-مکانی ، حافظه کاری ، دامنه توجه ، حل مسئله ، آگاهی از موقعیت و تسلط کلامی اندازه گیری کرد .
این یک مطالعه مشاهده ای است و بنابراین نمی تواند علت را ثابت کند و هیچ اطلاعاتی در مورد مدت زمان یا زمان چرت زدن ، که ممکن است مهم باشد وجود ندارد.
نمره عملکرد شناختی MMSE در میان افراد مهم به طور قابل توجهی بالاتر از کسانی است که چرت نزده اند. و تفاوت معناداری در آگاهی از موقعیت ، تسلط کلامی و حافظه وجود داشت.
این یک مطالعه مشاهده ای است و بنابراین نمی تواند علت را ثابت کند. و هیچ اطلاعاتی در مورد مدت زمان یا زمان چرت زدن ، که ممکن است مهم باشد وجود ندارد.
محققان می گویند ، اما برخی توضیحات احتمالی برای مشاهدات یافت شده وجود دارد.
یک نظریه این است که التهاب یک واسطه بین چرت و نتایج ضعیف سلامتی است و مواد شیمیایی التهابی نقش مهمی در اختلالات خواب دارند.
خواب پاسخ ایمنی بدن را تنظیم می کند و تصور می شود چرت زدن پاسخی تکامل یافته به التهاب است. محققان توضیح می دهند ، افرادی که سطح بالاتری از التهاب دارند نیز بیشتر چرت می زنند.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا