برای بیماران

آیا ارتباطی بین میگرن و صرع وجود دارد؟

درباره ارتباط صرع و میگرن چه می دانیم؟

میگرن یک بیماری پیچیده است که باعث سردردهای بسیار دردناک و اختلالات حسی می شود. افراد مبتلا به صرع نیز دو برابر بیشتر از دیگران دچار میگرن می شوند. بنابراین ، آیا ارتباطی میان میگرن و صرع وجود دارد؟

تعریف صرع و میگرن

صرع را می توان چنین تعریف کرد: یک بیماری غیرواگیر مزمن مغز است که با تشنج های مکرر مشخص می شود.
حملات صرعی شامل یک انفجار ناگهانی از فعالیت الکتریکی در مغز است که ممکن است باعث رفتار خاصی یا حرکات بدنی شود. آنها معمولاً بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشند.

میگرن را می توان چنین تعریف کرد: تمایل ارثی به سردرد همراه با اختلال حسی.
میگرن سردردهای بسیار شدیدی است که به طور معمول فرد مبتلا را از انجام فعالیت های معمول خود متوقف می کند. آنها اغلب چندین ساعت (یا حتی گاهی حتی چند روز) طول می کشند. افراد معمولاً هر چند ماه یک بار اما بعضی اوقات بیشتر به آنها مبتلا می شوند.

آیا میگرن می تواند باعث تشنج شود؟

هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که میگرن باعث تشنج شود. با این حال ، برخی محققان نظریه پردازی می کنند که میگرن ممکن است به مغز آسیب برساند ، و این می تواند دلیل تشنج باشد.

ارتباط میگرن و صرع

در حال حاضر ، محققان از وجود میگرن و صرع اطمینان ندارند. با این حال ، یک مطالعه نشان داد افرادی که در خانواده نزدیک آنها سابقه صرع می باشد، به احتمال زیاد از میگرن رنج می برند. این نشان می دهد که ممکن است یک پیوند ژنتیکی بین آنها وجود داشته باشد ، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

همچنین شباهت های خاصی بین صرع و سردردهای میگرنی وجود دارد:

  • محرک های مشابه
    حملات صرعی و سردردهای میگرنی هر دو می توانند ناشی از مواردی مانند استرس ، الکل و کمبود خواب باشند.
  • درمان های مشابه
    انواع خاصی از داروهای میگرن و تشنج وجود دارد که برای درمان هر دو بیماری مانند توپیرامات استفاده می شود
  • علائم مشابه
    میگرن و صرع دارای برخی علائم هستند ، از جمله سردرد ، بی حسی در بازوها و صورت و احساس بیماری
  • هر دو می توانند اورا داشته باشند
    هر دو شرایط گاهی اوقات باعث می شوند که افراد اورایی از خود بروز دهند که این یک احساس بصری یا جسمی غیرمعمول است که به آنها می گوید تشنج یا میگرن ممکن است به زودی اتفاق بیفتد.

در حالی که این شباهت ها مهم هستند ، اما یادآوری اینکه میگرن و صرع از جهات مهم متفاوت است نیز بسیار مهم است. میگرن تعداد افراد به مراتب بیشتری از صرع را درگیر می کند ، این شیوع در زنان بسیار بیشتر است (در حالی که صرع به طور مساوی تری بین دو جنس تقسیم می شود) و تشنج می تواند تهدید کننده زندگی باشد به گونه ای که میگرن اینگونه نباشد.

در صورت ابتلا به صرع و میگرن چه باید کرد؟

اگر هم مبتلا به صرع و هم میگرن هستید ، مهم است که در مورد علائم خود با پزشک متخصص صحبت کنید. آنها ممکن است بتوانند داروهای خاصی به شما بدهند که به شما در کنترل میگرن کمک می کند و یا تغییراتی در سبک زندگی که احتمال ابتلای شما را کمتر می کند ، توصیه می کنند.

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد امتیازات 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا