پیشگیری و مراقبت

قرار ملاقات و صرع (برای افراد مبتلا به تشنج و شریک زندگی)

راهنمای ما در زمینه دوست یابی و صرع را بخوانید تا نکات مهم در مورد زمان گفتن وضعیت خود به یک شریک زندگی جدید را بیاموزید – یا اگر با کسی که تشنج می کند قرار دارید.
افراد مبتلا به صرع دقیقاً مانند هر فرد دیگری قرار ملاقات می گذارند و هیچ دلیلی وجود ندارد که تشنج شما را از داشتن یک زندگی عاشقانه هیجان انگیز (اما گاهی اعصاب خرد کن) باز دارد. همانطور که گفته شد ، موارد خاصی در مورد صرع و دوست یابی وجود دارد که مهم است که درباره آنها فکر کنید.
چه صرع داشته باشید و چه تازه شروع به ملاقات با فردی که دچار تشنج شده است کرده اید، راهنمای صرع و دوست یابی می تواند به شما کمک کند تا در رابطه عاشقانه و روابط خود درست حرکت کنید.

چه موقع باید در مورد تشنج خود به کسی بگویید؟

افراد مختلف در مورد صرع احساسات مختلفی دارند. ممکن است کاملاً راحت باشید که در این باره به دیگران بگویید ، یا اینکه احساس کنید این یک چیز کاملاً خصوصی برای شماست. در هر صورت ، به طور معمول بهتر است به کسی که قرار ملاقات دارید در مورد آن اطلاع دهید:

• این بدان معناست که اگر تشنج کنید خیلی تعجب نخواهند کرد
• این می تواند به شما در توضیح بخشهای خاصی از زندگی کمک کند (به عنوان مثال اگر الکل مصرف نمی کنید)
• همچنین در صورت تشنج در شرکت آنها می توانید در مورد کمک های اولیه تشنج به آنها آموزش دهید .

دقیقاً زمانی که تصمیم می گیرید این اطلاعات را به اشتراک بگذارید به شما و میزان احساس راحتی شما در اطراف آنها بستگی دارد. شاید ارزش داشته باشد که بنشینید و به آنها بگویید که در مورد سلامتی خود چیز مهمی دارید که بخواهید درباره آن بحث کنید.
طبیعی است که احساس نگرانی کنید که علاقه جدید عاشقانه شما ممکن است در مورد صرع واکنش حمایتی نشان ندهد. متاسفانه هنوز ننگ پیرامون این بیماری وجود دارد. اگر او برای یادگیری در مورد تشنج شما آزاد است که به طور معمول نشانه خوبی است و اگر آنها با صرع شما مشکلی دارند ، احتمالاً به این معنی است که به هر حال فرد مناسبی برای شما نیستند.

دوست یابی با تشنج

اگر به تازگی با شخصی که دچار تشنج شده است قرار ملاقات داشته باشید ، پردازش این اطلاعات جدید ممکن است کمی زمان ببرد. صرع یک بیماری پیچیده است و می تواند از نسبتاً خفیف تا کاملاً شدید باشد.
سعی کنید به نیازهای شریک جدید خود حساس باشید. اکثر افراد مبتلا به صرع سالهاست که با این بیماری زندگی می کنند و می دانند چگونه آن را کنترل کنند. غالباً بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به سادگی سعی کنید صرع آنها را درک کرده و پشتیبانی کنید.
گاهی اوقات صرع و قرار ملاقات ممکن است کمی پیچیده باشد ، زیرا تأثیر آن بر کاری است که می توانید با هم انجام دهید:

• ممکن است شریک زندگی شما مجاز به رانندگی نباشد
• ممکن است مجبور باشید از قبل برای سفر بیشتر برنامه ریزی کنید
• تشنج آنها می تواند توسط مواردی مانند الکل ، خستگی ، گرما یا چراغ های چشمک زن ایجاد شود ، به این معنی که فعالیت های خاصی توصیه نمی شوند
• ورزش های خاصی به طور کلی برای افراد مبتلا به صرع توصیه نمی شود

قرار ملاقات با یک مرد مبتلا به صرع

تجربه هر فرد با صرع متفاوت است و شرایط از طرق مختلف بر روی او تأثیر می گذارد. قرار ملاقات با یک پسر مبتلا به صرع همان تجربه آشنایی با هر مرد دیگری است. دانستن برخی از راه های صرع در مردان مفید است:

• داروی تشنج می تواند روی میل جنسی تأثیر بگذارد
• داروی خاصی نیز ممکن است بر احساسات آنها تأثیر بگذارد

قرار ملاقات با یک زن مبتلا به صرع

قرار ملاقات با یک زن مبتلا به صرع با قرار گذاشتن با شخص دیگری تفاوتی ندارد. اما ممکن است موارد خاصی را تحت تأثیر قرار دهد:

• می تواند با روشهای خاص پیشگیری از بارداری و عدم امکان مصرف داروهای ضد بارداری بر کمرنگ كردن رابطه آنها ، تأثیر بگذارد
• هورمون های خاصی ممکن است بر تشنج آنها تأثیر بگذارد

اهمیت ارتباطات

پیمایش در روابط جدید به همان اندازه می تواند دلهره آور و مهیج باشد و حتی اگر یکی از شما به صرع مبتلا باشد ، بیشتر از این نیز خواهد بود. اما ، دقیقاً مثل هر رابطه ای ، مهمترین ماده تشکیل دهنده ارتباطات است. چه خودتان صرع داشته باشید و چه با فردی که دچار تشنج می شود قرار بگذارید ، صحبت در مورد نیازها و انتظارات خود پایه و اساس هر همکاری شاد است.

میانگین امتیازات 3 / 5. تعداد امتیازات 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا