برای بیماران

صرع و هوای گرم

Epilepsy and hot weather

تابستان اینجاست و روزها گرمتر می شوند. برای برخی از افراد این می تواند به معنای تشنج بیشتر باشد. درباره ارتباط صرع و هوای گرم اطلاعات کسب کنید.
تابستان اینجاست و مدرسه بیرون است! گرمترین ماههای سال به معنای پیک نیک با دوستان، کباب پزی در باغ و تفریح ​​در فضای باز است.
برخی از افرادی که دچار تشنج می شوند متوجه می شوند که الگویی بین صرع و هوای گرم آنها وجود دارد. اگر تشنج ناشی از گرما دارید، به این معنی نیست که مجبورید چند ماه آینده را در خانه بگذرانید. با انجام برخی اقدامات احتیاطی ساده، شما می توانید مانند دیگران از هوای گرم لذت ببرید.

ارتباط بین صرع و هوای گرم

دانشمندان شواهد مشخصی مبنی بر اینکه گرما به تنهایی باعث تشنج می شود، ندارند. در عوض، اعتقاد بر این است که سایر عوامل مرتبط با گرمای هوا دلیل است که ممکن است هنگام گرم شدن هوا تشنج بیشتری داشته باشید. این شامل:

کم آبی بدن

هنگامی که هوا گرم است به راحتی می توانید کم آب شوید زیرا برای خنک شدن، عرق می کنید. کمبود آب بدن می تواند باعث تغییراتی در مغز شما شود و این ممکن است محرک تشنج باشد.

تعریق و نمک

به همین ترتیب، وقتی عرق می کنیم بدن سدیم (کلمه علمی نمک) از دست می رود. با این حال، مغز شما برای کمک به تعادل فعالیت الکتریکی به سدیم نیاز دارد و بنابراین تعریق بیش از حد سدیم نیز می تواند باعث تشنج شود.

ممکن است تاثیر داروهای ضد تشنج را کمتر کند

یک بار دیگر، اگر در هنگام گرم شدن بیش از حد عرق می کنید، بدن شما نیز ممکن است سریعتر از حد معمول از داروهای ضد صرع خلاص شود. این امر همچنین می تواند احتمال تشنج را در شما ایجاد کند.

تغییر دما

بسیاری از مطالعات علمی نشان داده اند که بین تغییر دما و تشنج رابطه وجود دارد. در تابستان، ممکن است زمان زیادی را در اتاق های تهویه مطبوع سپری کنید، سپس در خارج از منزل به گرمای 40 درجه بروید. این تغییر ناگهانی دما می تواند باعث تشنج ناشی از گرما شود.

چگونه خطر ابتلا به تشنج گرما را کاهش دهیم

اگر متوجه شده اید که در هوای گرم تشنج بیشتری دارید، سعی کنید روزهای خود را برنامه ریزی کنید تا بتوانید خطر را کاهش دهید.

یک بطری آب با خود داشته باشید

هیدراته نگه داشتن در مواقع گرما توصیه عاقلانه ای برای هرکسی است. وقتی می دانید قرار است در گرما باشید، همیشه یک بطری بزرگ آب به همراه داشته باشید تا هیدراته بماند.

از تغییرات ناگهانی دما خودداری کنید

وقتی بیرون هوا گرم است، طبیعی است که بخواهید تهویه هوا را در خانه روشن نگه دارید. با این حال، اگر شما نیاز دارید که به طور ناگهانی به بیرون از منزل بروید، ممکن است تشنج ناشی از تغییر دما داشته باشید.
اگر می توانید از پایین آوردن جریان برق AC خودداری کنید. با قرار دادن پرده، باز نگه داشتن پنجره ها یا خرید پنکه می توانید فضای داخلی خانه خود را خنک نگه دارید. این به شما کمک می کند تا خنک باشید اما به این معنی است که اختلاف دما بین داخل و خارج خیلی زیاد نیست.

در صورت امکان در سایه بمانید

باز هم، این یک توصیه منطقی برای هر کسی است. هنگامی که در پیک نیک یا در فضای باز هستید، سعی کنید در سایه درخت یا آلاچیق بنشینید تا از قرار گرفتن در معرض گرما در امان بمانید. همچنین استفاده از کلاه ایده خوبی است.

لذت بردن از هوای گرم

برای بسیاری از مردم، تابستان به معنای روزهای استراحت و تفریح، کباب با دوستان و افراد آرامش بخش است. و در حالی که بین صرع و هوای گرم رابطه وجود دارد، با انجام برخی اقدامات احتیاطی ساده می توانید بدون نگرانی از آن روزهای تابستان لذت ببرید.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا