برای بیماران

مردان و صرع

بیایید در مورد صرع در مردان صحبت کنیم. اگر یک مرد مبتلا به صرع هستید ، ممکن است موارد خاصی را تجربه کرده باشید – گاهی اوقات خوب است که در مورد آنها صحبت کنید.
اشتراک تئودور روزولت ، دنی گلاور و پرنس چیست؟ هر سه این مردان مشهور و موفق به صرع مبتلا شده اند (یا دچار آن شده اند). با بزرگداشت روز جهانی مرد در 19 نوامبر ، بیایید از این فرصت استفاده کنیم و در مورد صرع در مردان صحبت کنیم.
خیلی اوقات ، آقایان در مورد مسائل یا چیزهایی که آنها را آزار می دهد صحبت نمی کنند – و اغلب تصمیم می گیرند خودشان مسائل را کشف کنند. در عین حال ، مهم است که در مورد تجارب تشنج در مردان صحبت کنیم زیرا باعث می شود احساس تنهایی کمتری داشته باشیم – و راه حل هایی پیدا کنیم.
صرع می تواند مسائل خاصی را برای مردان به وجود آورد. گاهی اوقات خوب است که یک بحث صریح و آزاد در مورد این موضوعات داشته باشید.

احساسات

آخرین باری که با شخصی در مورد احساس واقعی خود صحبت کرده اید کی بوده است؟

تحقیقات نشان می دهد مردان مبتلا به صرع نسبت به افرادی که به این بیماری مبتلا نیستند میزان اضطراب و افسردگی بیشتری دارند. البته همه مبتلایان به صرع همیشه این احساس را ندارند. اما مهم است که اگر احساسات منفی بیش از دو هفته طول کشید ، در مورد احساس خود صحبت کنید و به دنبال کمک باشید.

پزشک می تواند منابعی را برای کنار آمدن با احساسات منفی در اختیار شما قرار دهد و همچنین ممکن است بتواند دارویی برای درمان افسردگی یا اضطراب فراهم کند.

سبک زندگی و فرهنگ

در فرهنگ ما ، معمولاً از مردان انتظار می رود که به طرق خاصی رفتار کنند. متأسفانه صرع در مردان به این معنی است که برخی از فعالیت ها ممکن است ایمن نباشند ، یا توانایی شما برای شرکت در این زمینه محدود شده است. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • نوشیدن الکل زیاد
  • مصرف داروهای تفریحی
  • شرکت در برخی ورزشها
  • رانندگی
  • مشاغل خاص

خبر خوب این است که هنوز روش های زیادی وجود دارد که می توانید بدون افزایش خطر تشنج در آنها شرکت کنید. بسیاری از ورزش ها برای مردان مبتلا به صرع محبوب هستند. به شرطی که برخی اقدامات احتیاطی را انجام دهید (همچنان در مورد الکل و صرع بخوانید) و کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود شانس مجاز بودن در رانندگی یا یافتن کار انجام دهید.

رابطه جنسی و روابط

مطالعات نشان داده است که مردان مبتلا به صرع میل جنسی کمتری نسبت به دیگران دارند. این می تواند به چند دلیل باشد:

  • داروهای خاص صرع می توانند میل جنسی را کاهش دهند
  • صرع لوب گیجگاهی ممکن است عملکرد جنسی را تغییر دهد
  • تشنج همچنین می تواند میل جنسی شما را تحت تاثیر قرار دهد
  • افسردگی و عزت نفس پایین نیز یکی از دلایل مشکلات جنسی است

اختلال نعوظ می تواند بسیار ناامید کننده باشد. لازم به یادآوری است که همه مردان گاهی اوقات این را تجربه می کنند و شما تنها نیستید. همچنین کمک های زیادی در این زمینه وجود دارد از جمله داروها و روش های درمانی که می توانند به شما کمک کنند.
سعی کنید در صورت بروز مشکلات جنسی ، با پزشک خود در مورد اینکه چه کمکی در دسترس است صحبت کنید.

پدر بودن و صرع

تشکیل خانواده یک تجربه بسیار مهیج و اعصاب خردکن است. به طور کلی ، هیچ دلیلی وجود ندارد که مردان مبتلا به صرع نتوانند خانواده تشکیل دهند.
تأیید این نکته مهم است که خطر داشتن فرزند مبتلا به صرع در مردان کمی بیشتر است. بنابراین ، شما و همسرتان باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا بتوانید هر دو آماده شوید.

تجربیات صرع در مردان

همه به روش های مختلف صرع را تجربه می کنند. همانطور که گفته شد ، برای مردان مبتلا به صرع ، تجربیات متداول خاصی وجود دارد و صحبت کردن در مورد آنها هر از گاهی ، واقعاً مفید خواهد بود.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 20

منبع
Epsy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا