برای بیماران

تاثیر عینک های مهارکننده نور آبی در بهبود خواب زنان باردار

The effect of blue-light blocking glasses on improving sleep in pregnant women

مطابق یافته های یک مطالعه جدید، عینک های مسدود کننده نور آبی (blue-light blocking glasses) به تولید ملاتونین در سه ماهه سوم بارداری کمک می کنند و در نتیجه، خواب افراد باردار را تسهیل می کنند.

این مطالعه در نروژ بر روی زنانی انجام شد که برای نخستین بار باردار شده بودند. شرکت کنندگان در مطالعه از سه ساعت قبل از خواب و همچنین هر زمانی که در طول شب در معرض نور قرار می گرفتند از عینک های مسدود کننده نور آبی استفاده می کردند. محققان دریافتند که استفاده از این عینک ها منجر به تولید زودتر ملاتونین در بدن می شود، هورمونی که به تنظیم چرخه خواب و بیداری کمک می کند و خواب را بهبود می بخشد.

این مطالعه نشان داد که تولید ملاتونین در گروهی که قبل از خواب از عینک مسدودکننده نور آبی استفاده می‌کردند، نسبت به قبل به طور متوسط ​​45 دقیقه زودتر شروع شد. در ضمن، این افراد به طور متوسط ​​41 دقیقه زودتر از قبل از به خواب رفتند.

بسیاری از افراد در دوران بارداری به دلایل مختلف دچار اختلال خواب می شوند. این مطالعه نشان می‌دهد که عینک‌های مسدودکننده نور آبی می تواند ابزاری باشد که به بهبود خواب افراد باردار بدون مصرف دارو، کمک کند.

پیش از این نیز مطالعاتی انتشار یافته بود که نشان می داد شیشه های بلوک کننده نور آبی به تسهیل خواب کمک می کنند که این مطالعه نیز در تایید آنهاست.

در واقع، نور آبی که از صفحه نمایش دستگاه های الکترونیکی ساطع می شود، می تواند تولید ملاتونین طبیعی را در بدن سرکوب کند و در ریتم شبانه روزی فرد اختلال ایجاد کند. لذا، جلوگیری از تابش این نور به چشم می تواند این تاثیر منفی را خنثی کند.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا