اخبار و مطالب روز

روز جهانی خواب

Word Sleep Day

امروز، ۱۸ مارس معادل ۲۷ اسفند ماه روز جهانی خواب (world sleep day)است. روز جهانی خواب یک رویداد سالانه است که به منظور پاسداشت خواب و آگاهی رسانی در مورد مسائل مهم مرتبط با آن از جنبه های پزشکی، آموزش و مسایل اجتماعی در نظر گرفته شده است. این بزرگداشت هر ساله توسط “کمیته روز جهانی خواب” وابسته به انجمن جهانی خواب سازماندهی می شود و هدف آن کاهش بار مشکلات و اختلالات خواب بر جامعه از طریق پیشگیری و مدیریت بهتر این اختلالات است. روز جهانی خواب جمعه قبل از اعتدال بهاری هر سال برگزار می شود.

این رویداد سالانه توسط گروهی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و اعضای جامعه پزشکی که در زمینه پزشکی خواب تحقیق و مطالعه می کنند، پایه گذاری شد. هدف از اولین روز جهانی خواب، گرد هم آوردن ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خواب، پزشکان و پژوهشگران برای گفتگو و همرسانی در حوزه طب خواب در سراسر جهان بود. اولین روسای مشترک روز جهانی خواب دکتر لیبوریو پارینو، پزشک و دانشیار عصب شناسی در دانشگاه پارما در ایتالیا و آنتونیو کولبراس، استاد نورولوژی در دانشگاه سیراکوز نیویورک بودند.

شعار امسال روز جهانی خواب، “خواب با کیفیت، ذهن سالم، دنیای شاد” است؛ خواب ستون اساسی سلامتی است و کیفیت خواب نه تنها بر انرژی جسمانی صبحگاهان بلکه بر سلامت روحی و روانی شما در سرتاسر روز اثرگذار است.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا