برای پزشکان

فعالیت شبکه مغز می تواند در بیماران صرع پس از جراحی بهبود یابد

به نظر می رسد مشکلات اتصال عملکردی مرتبط با صرع لوب گیجگاهی پس از جراحی بهبود می یابد.
بر اساس مطالعه جدید منتشر شده در مجله Neurosurgery ، جراحی موفقیت آمیز صرع می تواند ارتباط مغزی مشابه الگوهای دیده شده در افراد بدون صرع را بهبود بخشد.
مطالعه مرکز پزشکی دانشگاه Vanderbilt (VUMC) بر روی 15 نفر مبتلا به صرع لوب گیجگاهی اولین کسی است که در شبکه های مغزی پس از جراحی در مقایسه با گروهی از افراد سالم بهبود یافته است.
به گفته نویسنده ارشد Dario Englot ، دکتر ، دکترای پزشکی ، مدیر جراحی برنامه صرع VUMC ، شبکه های مغزی درگیر در این مطالعه برای بیدار نگه داشتن و هوشیاری مغز مهم هستند.
Englot گفت: “مهم است که درک کنیم ، با گذشت زمان ، تشنج منجر به مشکلات شبکه مغزی می شود که ممکن است مربوط به نقایص شناختی باشد که در بیماران مبتلا به صرع دیده می شود.”
“نتایج جدید ما نشان می دهد اگر جلوی تشنج را بگیرید ، برخی از فعالیت های شبکه مغز می تواند با جراحی بهبود یابد.”
بیش از 3 میلیون نفر در ایالات متحده یا تقریباً 1 درصد مبتلا به صرع هستند. تقریباً یک سوم افراد مبتلا به صرع علیرغم مصرف دارو دچار تشنج بد می شوند ، که منجر به کاهش کیفیت زندگی با خطر آسیب دیدگی مداوم و محدودیت در تحرک ، معاشرت و کار می شود.
“هرنان گونزالس” ، نویسنده اول دکتر / کاندیدای دکترا در دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت.
یک مطالعه قبلی در وندربیلت نشان داد که اگرچه تشنج از لوب گیجگاهی شروع می شود ، صرع می تواند بر اتصالات مناطق دور مغز از جمله ساقه مغز تأثیر بگذارد. این یافته ها دلایل احتمالی مشکلات شناختی غیرقابل توجیه ، مانند مشکل در توجه و تمرکز را برجسته می کند. هر دو مطالعه با همکاری دکتر ویکتوریا مورگان ، PhD ، دانشیار رادیولوژی انجام شده است.
این شکل بهبود اتصال عملکردی یک منطقه ساقه مغز را در بیماران بعد از عمل در مقایسه با اتصال عملکردی قبل از عمل خود نشان می دهد. اعتبار این تصویر به مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت اختصاص دارد.
یک مطالعه آینده بررسی خواهد کرد که آیا بیماران بهبودی در شناخت و کیفیت زندگی خود را که همراه با بهبود اتصال مغز پس از جراحی است ، می بینند یا خیر.
Englot گفت: “جراحی یک روش درمانی کم مصرف برای افرادی است که علی رغم آزمایش چندین دارو همچنان به تشنج ادامه می دهند.” “جراحی اولیه می تواند به بهبود کیفیت زندگی بیماران صرع کمک کند ، و اکنون ما یاد گرفته ایم که جراحی ممکن است منجر به تغییر در شبکه های مغزی شود.”

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا