برای بیماران

صرع و افسردگی

Epilepsy and depression

صرع چیست؟

بسیاری از افراد صرع و افسردگی را تجربه می کنند. درباره ارتباط بین دو بیماری ، علائم و درمان صرع و افسردگی اطلاعات کسب کنید.
آیا مدت طولانی احساس کمبود ، ناامیدی و بی انگیزگی داشته اید؟ افسردگی شایع ترین اختلال سلامت روان در جهان است و هر ساله یک نفر از هر پنج آمریکایی را مبتلا می کند. صرع و افسردگی اغلب با هم جمع می شوند .
اگر مبتلا به صرع هستید و احساس افسردگی می کنید ، بسیار دشوار است. با این حال ، افسردگی در افراد مبتلا به صرع قابل درمان است. برای شروع مفید است که تا آنجا که می توانید در مورد بیماری صرع و بیماری افسردگی یاد بگیرید.

بیایید در مورد علائم صرع و افسردگی ، نحوه درمان و محل شروع باید بیشتر بدانیم.

افسردگی چیست؟

افسردگی یک اختلال بهداشت روان بسیار شایع است. به طور معمول به عنوان دوره ای از احساسات منفی تعریف می شود که به مدت دو هفته یا بیشتر ادامه دارد. علائم رایج عبارتند از:

  • احساس غمگینی برای مدت طولانی
  • احساس ناامیدی
  • احساس گناه ، اضطراب یا تحریک پذیری
  • احساس خستگی
  • بیش از حد معمول قادر به خوابیدن یا خوابیدن نیستید
  • احساس بی انگیزگی و از دست دادن علاقه به چیزهایی که از آنها لذت می برید
  • به فکر خودکشی یا آسیب رساندن به خود باشید

افسردگی گاهی اوقات ارثی است (این بدان معناست که در خانواده وجود دارد) یا ممکن است در نتیجه تجارب منفی مانند مرگ یکی از عزیزان ، بیماری ، مشکلات مالی یا یک مشکل طولانی مدت ایجاد شود.

افسردگی با احساس غم و اندوه متفاوت است ، که به طور معمول احساسات منفی است که ناشی از یک مشکل خاص در زندگی شما است و خود به خود در طی چند روز یا چند هفته برطرف می شود.

 چه ارتباطی بین صرع و افسردگی وجود دارد؟

افراد مبتلا به صرع بیشتر از سایرین احساس افسردگی می کنند. مطالعات مختلف نشان داده است که در حدود نیمی از افراد مبتلا به صرع در دوره ای از زندگی افسردگی را تجربه می کنند.

چرا علائم صرع و افسردگی در افراد مبتلا به تشنج بیشتر است

اضطراب در مورد تشنج

تشنج می تواند حادثه بسیار ترسناکی باشد و بنابراین احساس نگرانی یا اضطراب از وقوع آنها کاملاً طبیعی است.

اثرات تشنج

اثرات بعد از تشنج گاهی می تواند احساس افسردگی در شما ایجاد کند. بسته به نوع صرع و جایی که در مغز شما تشنج آغاز می شود ، ممکن است مستقیماً بر قسمت هایی از مغز که روحیه شما را تغییر می دهند تأثیر بگذارد.

دارو

افسردگی عارضه جانبی برخی از داروهای ضد صرع است – بنابراین اگر فکر می کنید احساسات منفی شما ناشی از داروهای شما است ، باید همیشه با پزشک خود صحبت کنید.

عوامل اجتماعی

زندگی با صرع ممکن است زندگی شخصی و شغلی شما را تحت تأثیر قرار دهد و شما را از انجام کارهایی که دوست دارید (مانند رانندگی یا ورزش های خاص) منصرف کند. صرع گاهی اوقات نیز انگ زده می شود ، و برخی از مردم احساس می کنند که باید وضعیت خود را پنهان کنند. این عوامل اجتماعی همچنین می توانند به احساسات منفی کمک کرده و منجر به افسردگی شوند.

درمان های صرع و افسردگی

اگر شما یا کسی که می دانید هم با صرع و هم با افسردگی زندگی می کنید ، خوب است بدانید که چندین گزینه درمانی در دسترس است. درمان های صرع و افسردگی شامل موارد زیر است:

داروهای صرع و افسردگی

داروهای ضد افسردگی بی شماری در دسترس است که همه آنها می توانند به بهبود روحیه شما کمک کنند. با این حال ، این خطر وجود دارد که این داروها با هر داروی ضد تشنج مصرف کنید. با پزشک خود در مورد تداخلات احتمالی صحبت کنید – معمولاً توصیه می شود با دوزهای کم شروع و به تدریج افزایش یابد.

درمان های گفتگو

صحبت در مورد افسردگی با یک درمانگر می تواند بسیار مفید باشد. آنها می توانند ابزارها و تکنیک هایی برای کنار آمدن با احساسات منفی به شما ارائه دهند. از پزشک صرع خود  بخواهید که شما را به یک درمانگر مناسب ارجاع دهد.

پشتیبانی گروهی

شبکه های پشتیبانی گروهی مختلفی وجود دارد که در آنها می توانید با افرادی که تجربه مشابهی با شما دارند – با صرع ، افسردگی یا هر دو – صحبت کنید.

تغییر سبک زندگی

بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات بهداشت روان مانند افسردگی یا اضطراب دریافتند که اتخاذ یک سبک زندگی فعال تر و تغذیه سالم می تواند به شما کمک کند. انجام ورزش منظم باعث آزاد شدن مواد شیمیایی مغزی به نام اندورفین می شود که یک ضد افسردگی طبیعی است. همچنین توصیه می شود میزان الکل مصرفی خود را کاهش دهید.

افسردگی یک اختلال بهداشت روان بسیار شایع است و مواردی وجود دارد که احساس طاقت فرسایی می دهند. با این حال ، درمان صرع و افسردگی امکان پذیر است ، بنابراین دلایل زیادی برای احساس امیدواری وجود دارد. مهمترین چیز این است که تشخیص دهید وقتی احساس کمبود می کنید و به دنبال کمک باشید – این می تواند احساس یک گام بزرگ باشد اما اغلب شروع یک سفر به سمت احساس بهتر است.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 65

منبع
Epsy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا