برای پزشکان

مطالعه صرع ارتباط بین فعالیت مغز و حافظه را نشان داد

این مطالعه نشان می دهد که چگونه فعالیت غیر طبیعی مغز و حافظه در مبتلایان به صرع مرتبط است. این یافته ها می تواند به درمان های بهتر برای اختلال شناختی مرتبط با صرع منجر شود.
یک مطالعه جدید Cedars-Sinai نشان می دهد که چگونه حافظه و فعالیت غیر طبیعی مغز در بیماران مبتلا به صرع که اغلب مشکلات حافظه را گزارش می کنند ، ارتباط دارد. داده ها نشان می دهد که پالس های الکتریکی غیرطبیعی سلولهای مغزی خاص در این بیماران با نوعی اختلال حافظه موقت به نام اختلال شناختی گذرا در ارتباط است.
درک این روند می تواند منجر به پیشرفت در درمان بیماران صرع و همچنین کمک به دانش نحوه کار حافظه شود.
صرع نوعی اختلال عصبی است که با فعالیت غیر طبیعی مغز مشخص می شود و می تواند باعث تشنج شود. بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های فدرال ، این بیماری حدود 3.4 میلیون آمریکایی یا 1٪ از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد.
Ueli Rutishauser ، PhD ، دانشیار گروه جراحی مغز و اعصاب در Cedars-Sinai گفت: “از نظر ما ، مطالعه ما اولین تحقیق برای بررسی مکانیسم واقعی اختلال شناختی گذرا در صرع است.” او نویسنده ارشد این مطالعه بود که به صورت آنلاین در مجله علوم اعصاب منتشر شد.
Rutishauser و تیم او برای انجام مطالعه خود ، فعالیت الکتریکی را در ناحیه هیپوکامپ ، منطقه ای از مغز که برای حافظه مهم است ، بررسی کردند. با استفاده از الکترودهای کاشته شده در مغز 11 بیمار صرعی بزرگسالان به عنوان بخشی از درمان ، این تیم فعالیت تک سلولهای هیپوکامپ را هنگام انجام یک حافظه شناسایی ثبت کرد.
درک این روند می تواند منجر به پیشرفت در درمان بیماران صرع و همچنین کمک به دانش نحوه عملکرد حافظه شود. تصویر در دامنه عمومی است.
ابتدا 100 تصویر جدید به بیماران نشان داده شد. بعداً ، زیر مجموعه ای از 50 تصویر برای بار دوم تکرار شد که به طور تصادفی با تصاویر جدید دیگر مخلوط شده است. بعد از هر تصویر ، از بیماران سوال می شد که آیا آنها قبلاً این تصویر را دیده اند و تا چه حد از پاسخ خود اطمینان دارند.
نتایج نشان داد که پالس های الکتریکی غیرطبیعی در مغز ، معروف به امواج تشنجی بین دوره ای (IEDs) ، شلیک سلولهای فردی در هیپوکامپ را به طور موقت تغییر می دهد. این تغییر در فعالیت سلول ها به نوبه خود توانایی بیماران را در یادآوری اینکه آیا آنها قبلاً تصویری ارائه شده مشاهده کرده اند ، مختل می کند. بیماران صرع معمولاً امواج تشنجی بین دوره ای را بین تشنجات تجربه می کنند و اختلال شناختی انتقالی را گزارش می کنند. با این حال ، تاکنون ناشناخته مانده است که چرا مواد منفجره بین المللی باعث چنین نقصانی می شوند.
روتیشاوزر گفت ، در حین انجام وظیفه ، میزان اختلال در حافظه دقیقاً به زمان وقوع امواج تشنجی بین دوره ای مربوط می شود ، با شدیدترین اختلال ناشی از امواج تشنجی بین دوره ای که در عرض دو ثانیه از بیمار در تلاش برای به یاد آوردن یک تصویر ظاهر شد. وی افزود این اثر مخصوص یادآوری است و وجود مواد منفجره بین المللی باعث رمزگذاری خاطرات جدید نمی شود.
اولین نویسنده این مطالعه ، کریستال رید ، MD ، PhD ، استادیار مغز و اعصاب در Cedars-Sinai ، گفت که یافته ها مهم هستند زیرا درک چگونگی و چرایی اختلالات حافظه می تواند به توسعه گزینه های درمانی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران صرع کمک کند.
رید گفت: “غیر قابل پیش بینی بودن تشنج و اختلال حافظه عامل اصلی استرس در افرادی است که به صرع مبتلا هستند.”

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیازات 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا