اخبار و مطالب روز

دوزهای بالاتر میدازولام می تواند نیاز به نجات درمانی را در وضعیت استاتوس اپیلپتیکوس کاهش دهد

این یک تحلیل مقطعی از 2494 بیمار مبتلا به صرع است که بین سال های 2013 تا 2018 توسط آژانس خدمات فوریت های پزشکی تحت درمان قرار گرفتند.
با توجه به نتایج مطالعه منتشر شده در Neurology ، دوزهای بالاتر میدازولام ممکن است نیاز به نجات درمانی (rescue therapy)را بدون افزایش نیاز به نیاز به ونتیلاتور در بیماران مبتلا به صرع کاهش دهد.
در این مطالعه ، تیمی از محققان به دنبال ارزیابی استفاده از بنزودیازپین در بیماران مبتلا به صرع و ارتباط بین دوز بنزودیازپین و نتایج بالینی بودند.
برای دستیابی به این هدف ، آنها از 2494 بیمار مبتلا به صرع (میانگین سنی ، 54 سال) که بین سالهای 2013 تا 2018 توسط یک سرویس خدمات پزشکی فوری (EMS) تحت درمان قرار گرفتند ، یک تحلیل مقطعی انجام دادند. سوابق پزشکی نتیجه اولیه تجزیه و تحلیل نیاز به نجات درمانی بود که با درمان با دوز دوم بنزودیازپین تعریف شده بود. علاوه بر این ، نتیجه ثانویه شامل دریافت پشتیبانی تنفسی بود. تنها بنزودیازپین مورد استفاده در این شرکت کنندگان ، میدازولام بود.
پروتکل درمان آژانس یا یک دوز منفی 1/0 میلی گرم بر کیلوگرم تا حداکثر 6 میلی گرم یا یک دوز 5 میلی گرم را برای تجویز داخل بینی پیشنهاد می کند. با این حال ، دستورالعمل های ملی نشان می دهد که درمان خط اول با میدازولام باید یک دوز 10 میلی گرمی باشد که به صورت عضلانی انجام شود.
در مجموع 1537 بیمار میدازولام را در هر دوز دریافت کردند که مربوط به میزان تجویز درمان تقریباً 62 درصد است. هیچ یک از بیماران در این تجزیه و تحلیل دوز و راه درمانی را که توسط دستورالعمل های ملی توصیه شده است دریافت نکردند. حدود 18 درصد بیماران نیاز به درمان با دوز دوم میدازولام داشتند. 99.5 درصد از 943 بیمار که دوز میدازولام حداقل 5 میلی گرم دریافت کرده اند دوز 5 میلی گرم دریافت کرده اند ، در حالی که تنها 0.5 درصد دوز بیشتر از 5 میلی گرم دریافت کرده اند.
دوزهای بالاتر میدازولام با شانس کمتری که نیاز به درمان نجات دارد همراه بود (نسبت شانس [OR] ، 0.8 ؛ 95٪ CI ، 0.7-0.9). ارتباطی بین دریافت دوزهای بالاتر میدازولام و افزایش نیاز به حمایت تنفسی وجود نداشت (OR ، 1.0 ؛ 95٪ CI ، 0.9-1.0). محققان مطالعه شواهدی را برای اثبات این مفهوم که دوزهای بالاتر میدازولام با کاهش نیاز به پشتیبانی تنفسی در یک تجزیه و تحلیل تنظیم شده همراه هستند ، یافتند.
محدودیت های این مطالعه استفاده از “ناقص” سوابق پزشکی پیش بیمارستانی و همچنین عدم توانایی در تأیید اینکه آیا کاهش نیاز به نجات درمانی در واقع عدم وجود عود تشنج است ، بود.
محققان این مطالعه نتیجه گرفتند که یافته های آنها نشان می دهد “دوز اولیه میدازولام بالاتر ، حتی اگر دوز آن کمتر از حد توصیه شده در دستورالعمل های ملی باشد ، با افزایش میزان ختم موفقیت آمیز تشنج همراه است.”
افشای اطلاعات: چندین نویسنده مطالعه پیوند با صنعت دارو را اعلام کردند. لطفاً برای لیست کامل افشای نویسندگان به مرجع اصلی مراجعه کنید.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا