پیشگیری و مراقبت

مراقبت از خود هنگام مراقبت از فرد مبتلا به صرع

Taking care of yourself when looking after a person with epilepsy

اگر از فردی مبتلا به صرع مراقبت می کنید ، مهم است که به مراقبت از خود نیز فکر کنید. در اینجا 5 راه برای انجام این کار آورده شده است.

مراقب بودن برای افرادی که مبتلا به صرع هستند فوق العاده مفید است. با این حال ، اینکار نیز استرس زا است – یک نظرسنجی اخیر نشان داد که 53 درصد از مراقبین صرع اضطراب را تجربه کرده اند و 31 درصد بی خوابی داشته اند. بنابراین ، مهم است که مراقبت از خود را نیز فراموش نکنید.

هنگامی که از فردی مبتلا به صرع مراقبت می کنید ، ممکن است زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد داروهای او ، ثبت تشنج و مراقبت از عوامل محرک کنید. اما این نیز مهم است که مراقب سلامتی و روان خود باشید. این بدان معناست که شما از فرسودگی شغلی اجتناب می کنید و می توانید با مراقبت از عزیزان خود بهترین درمان را ارائه دهید.

5 نکته بهداشتی و درمانی برای مراقبین صرع

“بار مراقب” اصطلاحی است که توصیف می کند چگونه مراقبین هنگام مراقبت از دیگران با مشکلات عاطفی ، اجتماعی و مالی روبرو می شوند و این یک تجربه معمول برای مراقبین صرع است.

در اینجا پنج روش برای مراقبت از خود وجود دارد تا مطمئن شوید دچار صدمه نمی شوید.

1. بر سلامتی و تندرستی خود نظارت داشته باشید

وقتی از دیگران مراقبت می کنید ، مهم است که مراقب سلامت روحی و جسمی خود نیز باشید. علائم هشداردهنده که نشان می دهد بیش از حد استرس دارید عبارتند از:

  • احساس خستگی دائمی
  • تلاش برای خواب (8 ساعت در شب را هدف بگیرید)
  • توجه داشته باشید که بیش از حد معمول بیمار می شوید
  • احساس تحریک پذیری بیش از حد معمول
  • گذراندن زمان کمتر با دوستان و خانواده

اگر متوجه این نوع اتفاقات شدید ، طرحی را تهیه کنید که شامل نیازها و محدودیت های شما باشد تا مطمئن شوید که آنها نیز مراقبت می شوند.

2. برای خودتان وقت بگذارید

آیا احساس می کنید تمام وقت خود را صرف مراقبت از عزیزان خود می کنید؟ در حالی که این امر تحسین برانگیز است ، همچنین مهم است که وقت بگذارید تا “باتری های خود را شارژ کنید”. در صورت امکان ، حداقل یک بعدازظهر در هفته را به زمانی اختصاص دهید که به تنهایی (یا با دوستان/خانواده) در آنجا وقت بگذرانید و بتوانید در آنجا استراحت کنید. این به شما انرژی بسیار بیشتری برای گذراندن با بقیه هفته می دهد.

 3. درخواست کمک

درخواست کمک هیچ ایرادی ندارد – اکثر مردم از کمک به شما خوشحال خواهند شد. در صورت مشکل ، از همسر ، یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود بخواهید در مواردی مانند خرید مواد غذایی یا مراقبت از معشوق برای چند ساعت کمک کنند.

4. به انجمن بپیوندید

یک جامعه بسیار دوستانه در اطراف صرع وجود دارد. از بیمارستان خود بخواهید جزئیات هر گروه حمایتی محلی برای صرع را بشناسید یا به یکی از اجتماعات بزرگ آنلاین در شبکه های اجتماعی بپیوندید.

5. ورزش و تغذیه

ورزش و رژیم غذایی سالم روشهای مفیدی برای مدیریت استرس ، سالم ماندن و خواب خوب است. اگر می توانید ، سعی کنید هر روز 30 دقیقه را به نوعی از ورزش اختصاص دهید (چیزهایی مانند دویدن ، یوگا ، مدیتیشن یا حتی پیاده روی در اطراف محوطه). به همین ترتیب ، خوردن غذاهای سالم ، تازه و مغذی می تواند به شما انرژی دهد و احساس تعادل بیشتری داشته باشید.

مراقبت از خود بسیار مهم است هنگامی که از فردی که مبتلا به صرع است مراقبت می کنید. این می تواند به شما انرژی بیشتری بدهد ، به شما کمک کند با انگیزه بمانید و از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید. با صرف وقت برای سلامتی و تندرستی خود ، همچنین می توانید به طور موثرتری از معشوق خود مراقبت کنید.

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات 22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا