سوالات متداول و مشاوره

در مواردی ممکن است شما به دنبال پاسخ سوالی مشخص و تکراری در حوزه نورولوژی و بمیاری های مغز و اعصاب باشید و جستجو و مطالعه انبوهی از مطالب و مقالات طولانی با حجم زیادی از اطلاعات برای شما وقت گیر باشد و از طرفی هم ممکن است جهت پیدا کردن مطلب مورد نظر خود دانش تخصصی کافی را نداشته باشید هر چند توصیه ما این است که در زمینه سلامت تا حد امکان دانش خود را ارتقا دهید.
اگر شما هم به دنبال پاسخی کوتاه و کلی در  مورد سوالات خود هستید با مطالعه لیست پرسش و پاسخ های زیر می‌توانید در زمان کوتاه تری پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید یا سوالی در ذهن دارید که پاسخ آن را در اینجا نیافتید می توانید در بخش نظرات انتهای صفحه آن را مطرح کنید تا متخصصین ما در اسرع وقت به آن پاسخ دهند و ممکن است راهنمایی باشد برای سایر افرادی که به دنبال جواب سوالاتی مشابه هستند.

  • توجه داشته باشید که پرسش و پاسخ های مطرح شده به هیچ عنوان جایگزین نوبت حضوری و معاینه توسط پزشک نمی باشد و تنها پاسخی کلی به سوال مطرح شده است.
  • تمام سوالات و پاسخ های مطرح شده توسط کاربران جهت راهنمایی و استفاده سایر بیماران و همچنین موارد آموزشی در این صفحه باقی می ماند، به همین دلیل در صورتی که تمایل به مشخص شدن نام خود ندارید می توانید از نام مستعار یا نام کوچک خود استفاده کنید.

10 نظرات و سؤالات

  1. با سلام
    بنده لخته خونی دارم و دکتر گفتن که باید عمل بشه و فکر میکنم الکترود کار بگزارن ، میخواستم بپرسم که ایا بعد از عمل تشنج ها تمام خواهد شد و نیازی به مصرف دارو نیست؟

    1. الكترود گذارى يك اقدام تشخيصى براى تعيين كانون تشنج در مغز شما است. اگر اين اقدام در كنار ساير روش هاى تشخيصى مانند تصويربردارى مغز، كانون دقيق تشنج در مغز شما را مشخص كند، جراحى و خارج كردن آن بافت تشنج زا موجب كاهش يا قطع حملات ميشود. ممكن است پزشك بتواند در صورت موفقيت آميز بودن جراحى، داروهاى شما رو بعد از يكسال قطع كند.

      1. خیلی ممنون بابت پاسخ گویی
        دکتر از روی MRI گفتن که صرع گیجگاهی داری و لکه خونی جای خوبی هست و گفتند که از الکترود هم قراره استفاده بشه، حالا من نمیدونم آیا جای بافتی که باعث تشنج میشه معلوم هست یا خیر طبق صحبت های دکتر؟ واین نوع عمل چند درصد موفقیت امیز هست؟

        1. به نظر مى رسد پزشك شما با بررسى هاى اوليه (ام آر آى مغزى و احتمالا مانيتورينگ طولاني مدت نوار مغزى) كانون تقريبى صرع شما را مشخص كرده است و الكترود براى قطعى كردن اين كانون استفاده ميشود.
          عموماً صرع هاى لوب گيجگاهى با درصد بالاى موفقيت جراحى همراه هستند.

  2. سلام وقتتون بخیر
    توی یکی از مطالبتون نوشته بودین: اگر بیماران دارای این موارد هستند باید با پزشک صحبت کنند:
    سردرد شدیدی که باعث سفتی گردن می شود
    والا من سردرد میکرنی شدید با اورا های مختلف میگرم ماهی یکی دوبار ولی همیشه با کرفتگی های عمیق و شدید در عضلان کتف و شانه راست و گردنم هست
    بارها دکترهای مختلف مراجعه کردم تشخیص خاصی ندادن
    شما میتونین راهنماییم کنین؟

  3. ۱۲ سال خواهرم داروهای ضد تشج(دپاکین، لویبیل، لاوتریژین ) را مصرف میکنه ولی الان ۸ ماه که تشنج هاش بیشتر شده طوری که هر ۲ الی ۳ هفته یکبار تشنج میکنه، گاهی هم چند بار پشت سر هم الان داره داروی لویبیل با دوز ۲۵۰۰ و داروی لاوتریژین با دوز ۱۵۰ داروی سرترالین و کلوردیازپوکساید را به صورت روزانه مصرف میکنه، علت تشنج های پشت سر همش میتونه از مصرف دوز بالای داروها باشه

  4. سلام
    بنده ۲۴ سالمه و خواب گردی دارم و اغلب با کابوس همراه می باشد و گاهی تو خواب فریاد و دویدین دارم می خواستم بدونم برای درمان باید چه اقدامی انجام بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا